2021-01-07, 20:18
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nej, tydligen en finne också. En som får öva lite på trollandet, han är lite för uppenbar.

Nåja du gnäller väl på det mesta gällande finsk hockey så det får du tåla kan tyckas..
Citera
2021-01-07, 20:23
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Nåja du gnäller väl på det mesta gällande finsk hockey så det får du tåla kan tyckas..

Gör jag? Nejdå. Jag hugger mest emot när det ska överdrivas så enormt om hur bra Finland är eller hur dåliga Sverige är.
Citera
2021-01-07, 21:11
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Gör jag? Nejdå. Jag hugger mest emot när det ska överdrivas så enormt om hur bra Finland är eller hur dåliga Sverige är.

Okej, fast det rimmar illa med din posthistorik. Du kastar mest skit på Finland helt utan att någon hetsat.
Citera
2021-01-07, 22:03
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Okej, fast det rimmar illa med din posthistorik. Du kastar mest skit på Finland helt utan att någon hetsat.

Nix, det gör jag inte.

Däremot kommer det så mycket skit från vissa finnar här att man bara måste gnabbas tillbaka. Men det är mest BizzRev som skriver helt löjliga saker mest för att provocera.

Jag skriver inte bara skit om Finland heller. En sak jag inte har skrivit här på Flashback, men som jag har gett uttryck för på annat håll, är att jag hade velat se er kapten som center i allstar-laget istället för Cozens.

Och när Renberg kallade honom för en 3e-4e-center, så sa jag att han blir andracenter och att han inte lär bli förstacenter på bra länge på grund av Barkov. Dvs plussade två finnar på en gång. Så nej, jag skriver inte bara skit om Finland.
Senast redigerad av Trollfeeder 2021-01-07 kl. 22:09.
Citera
2021-01-07, 22:28
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Nix, det gör jag inte.

Däremot kommer det så mycket skit från vissa finnar här att man bara måste gnabbas tillbaka. Men det är mest BizzRev som skriver helt löjliga saker mest för att provocera.

Jag skriver inte bara skit om Finland heller. En sak jag inte har skrivit här på Flashback, men som jag har gett uttryck för på annat håll, är att jag hade velat se er kapten som center i allstar-laget istället för Cozens.

Och när Renberg kallade honom för en 3e-4e-center, så sa jag att han blir andracenter och att han inte lär bli förstacenter på bra länge på grund av Barkov. Dvs plussade två finnar på en gång. Så nej, jag skriver inte bara skit om Finland.

Snyggt, bra inlägg och cred får du på det!
Citera
2021-01-08, 16:42
Medlem
Det var synd att vi svenskar slutade spela annars hade vi tagit det lätt , alnefeldt scouter av usa det var ett som var säkert wallstedt skulle fått stå alla matcher.
Citera
2021-01-09, 09:47
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
På seniornivå var Tjeckoslovakien och senare Tjeckien en supermakt. De hade framför allt en bra laganda och satsade nog inte så mycket på att spelarna skulle göra karrär som unga. Det förklarar nog de mer blygsamma resultaten på juniornivå. Slovakiens VM-guld 2002 hade många förklarande faktorer som samstämde. De hade ett bra lag och tillfälligheterna gick deras väg.

Det är tråkigt att se att länders som Schweiz och Slovakien inte kan lyfta sig. De tappar nu både på junior- och seniornivå. Tyskland visar, som jag skrev, något som ger vissa förhoppningar. Dock tycks skillnaderna mellan topp och medelgoda lag bara bli större. Det är inte bra för ishockeyn.

Delar din analys. Även Schweiz tog ju silver efter förlust i final mot Sverige för några år sedan. Men det handlar ju visserligen om turneringar som endast i namnet vittnar om ”mästerskap”. Lustigt att Tyskland höll på att vinna OS guldet senast, dock mindre lustigt att turneringen blev så urvattnad pga av ditten o datten. Visst är det så att alla seriösa hockeysupporters egentligen är ganska överens att det bara finns EN (1) intressant årlig (& förövrigt ba den som är kontinuerlig öht) hockeyturnering och det är J vm (pga av att nästan alla är med)?
Vilket isf är rätt märkligt då juniorverksamhet i andra sporter inte alls är "the big stuff” men det säger väl en hel del om hockey världen? Finns d nån info föresten om el när det kommer en ny World cup?
Citera
2021-01-20, 20:10
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Tramset = fjanteriet du skrev.

Och att en enstaka spelare är så ofokuserad att han glömmer ta av hjälmen är väl inget att gnälla över?

Småkronorna tänkte polisanmäla...
Citera
2021-05-31, 12:51
Medlem
Lundbondens avatar
Det är ett superlag vi kommer ha om alla är tillgängliga. Tuneringen är faktiskt bara 6 månader bort, närmare än man tror.

Raymond - Eklund - Holtz
Olausson - Niederbach - Nybeck
Rosén - Stjernborg - Lysell
Torgersson - Dower Nilsson - Robertsson
Strömgren

Andrae - Grans
Edvinsson - Olsson
Wallinder - Forsmark
Hävelid

Wallstedt
Clang
Ollas
Citera
2021-12-08, 17:14
Medlem
Helt sinnes att Rögle/modo spelarna William Wallinder inte kom med? Liksom wtf?

här är truppen.

https://www.swehockey.se/globalassets/svenska-ishockeyforbundet/landslag/herr/team-20/20212022/jvm/t20-roster-december-2021.pdf
Citera
2021-12-08, 17:15
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Helt sinnes att Rögle/modo spelarna William Wallinder inte kom med? Liksom wtf?
Fel tråd
Citera
2021-12-08, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Fel tråd

oj är det? Jaja budskapet kommer fram vilket som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in