2021-12-08, 15:44
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Åh, glädjande! Tycker särskilt mycket om formuleringen: ” − Fravær av svar blir også gode svar”

Men har svårt att tro att TH har suttit och surfat på ”det mörka nätet” - om det är han som ligger bakom försvinnandet så har han haft hjälp av någon som haft dessa kunskaper, tror jag.

Hvis TH har hatt hjelp til dette, og man finner medhjelperen, tror jeg løpet er kjørt for TH også.
Ingen medhjelper vil ta på seg ansvaret for forsvinningen alene.

Citat:
Den senaste tiden har jag funderat på om en närstående är delaktig. Hemsk tanke, men ändå.. I Sverige finns ett talesätt: ”släkten är värst”. Detta är såklart endast spekulationer.

Ja, slekten er verst. I Norge sier vi "blod er tykkere enn vann".

I Norge hadde vi en drapssak for over 60 år siden der en undertrykt ektemann tok
på seg skylden for et drap som hans hustru mest sannsynlig hadde begått. Det var første
gang i norsk rettshistorie at en forsvarer gikk imot sin egen klient. Mannen ble frikjent.
Ingen ble dømt for drapet.
Citera
2021-12-08, 15:46
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Virker ikke som de fikk inn noe tips.

Kan ha vært nord-koreanere. De kidnappa dama i håp om hard vestlig cash til Kim. De var aktive på den tiden. 2 uker før forsvinningen var TH i Kina, hva drev han med der?

"July 11, 2018
- On July 11, 2018, at 3:35 am, the subjects then had all 80 addresses transfer 3,800 BTC
to Address B."

Hva i all verden er det du rabler om? Politiet har fått inn 80 tips, flere relevante, og
har på bakgrunn av tipsene innkalt folk til avhør.

Nord Korea? Hva er det du har røkt i dag? Strax-maling?
Citera
2021-12-08, 16:08
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tom Hagen mente å ha et "skjebnefellesskap" med AE. En smule overtroisk.

Mario Puzos roman Gudfaren ble utgitt i 1969. Det året Tom Hagen fylte 19 år og giftet seg med AE. Filmen kom i 1972. En stor film, på alle måter. Robert Duvall personifiserte Tom Hagen.

Trusler om å få folk til "å forsvinne for alltid" hinter til mafiametoder, synes jeg.

Hvis man først skal trekke frem filmer som ligner, eller minner om, Lørenskog-saken, må det bli Gudfaren. Brutaliteten. Mener jeg.
Hadde det vært Vito Corleone som sto bak forsvinningen på Lørenskog ville nok åstedet sett mye mye verre ut...

Hadde AEH avslått "a offer she can't refuse" ved en eventuell skilsmisse ville Vito ha satt et avskrekkende eksempel.

For å si det slik, han ville nok sørget for at politiet ikke hadde trengt å innkalle vitner til hendelsen på Ås eller lett etter AEH i utlandet.

Og Brøske kunne ikke ha uttalt:
"We emphasise that we have no evidence that she is dead and therefore cannot rule out her living"..

Vito ville nok også blitt flau og ydmyket av krimtekniker EBR's uttalelse om åstedet:
"Det kan være uendelig, uendelig mange forklaringer på det. Det kan være like mange muligheter som rubik's kube"
Citera
2021-12-08, 16:09
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Er det fire hypoteser som fortsatt lever her inne? Eller har de fleste nå gitt opp å diskutere mot et "TH er en psykopat, konedreper og mafiaboss" ekkokammer.

Jeg tror fortsatt knallhardt på en kidnapping med økonomisk motiv. Som er satt opp slik at TH selv skal få skylden. Hypotese 1.

TH har gjort det selv, stemmeforvrenger og flere andre ansatte villedere. Hypotese 2.

TH har bestilt gjerningsmenn for å gjøre jobben. Hypotese 3.

Eller Gone Girl. Hypotese 4.
Hypotese 1 er ikke helt bak mål.

Passer inn med at person i bil kl 07.56 og 08.56 ikke viste om TH/AEH's spontane teaterbesøk kvelden før.

Hva tenker du om bakhon på trappen og at det ikke var tegn til innbrudd i S4?
Citera
2021-12-08, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Han samlet på avisutklipp om uoppklarte drap, og var interessert i Monero.

Man sparer nok ikke på avisutklipp som handler om uoppklarte drap for ingenting. Jeg tror at TH ville ha det
til å begå den perfekte forbrytelsen i norsk kriminalhistorie uten å bli tatt selv.
Citera
2021-12-08, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

Passer inn med at person i bil kl 07.56 og 08.56 ikke viste om TH/AEH's spontane teaterbesøk kvelden før.

Bakhon blir bare vill gjetting så det står jeg over. Små plankebiter ligger vel litt "overalt".

Har ikke (husker i hvertfall ikke) lest om huset alltid var låst eller ikke, selv når de/en var hjemme. Fremstått som åpent hus i flere artikler og da er det jo bare å gå inn. En robust mann henter bare en liten dame på 60 kilo og slår henne ned eller bærer henne ut. Glem slosskamp og rasert hus.

Finnes GM i RUs krets, eller i kretsen rundt kretsen så kan TEH ha blitt tappet for info kring ekteskapet uten sin viten. Med tanke på å legge skylden på husfar. Stemmer ryktene om hans misbruk tror jeg sjansene for noe lignende øker.
Citera
2021-12-08, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Ja det virker som politiet har fått flere relevante tips de siste dagene.

Og slik kan politiet se om sporene fører et sted.
Citera
2021-12-08, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

Du mener th liksom ikke har sett bilen som ankom. Kanskje de snakket litt sammen om løst og fast før han dro. Deretter ventet gm i en campingstol utenfor en halvtimes tid før han lokket aeh til bahamas og kastet telefonen før han la den på sitt faste bord.
Citera
2021-12-08, 17:13
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Du mener th liksom ikke har sett bilen som ankom. Kanskje de snakket litt sammen om løst og fast før han dro. Deretter ventet gm i en campingstol utenfor en halvtimes tid før han lokket aeh til bahamas og kastet telefonen før han la den på sitt faste bord.
Dette var et spørsmål til Coysman. Du vet sikkert hva GG-hypotesen går ut på. GM sto et sted å ventet på at TH skulle dra på jobb. Bakhon var signal til GM om at kysten var klar. GM kjente AEH og kunne parkere i garasjen. (ingen campingstol involvert) "Raske skritt" var AEH som hentet Tassen fra 2 til 1 etg. Den måtte låses inn slik at den ikke skulle ødelegge sporene i S4.

Hva tror du om disse brikkene samlet?
Senast redigerad av Legokatt 2021-12-08 kl. 17:16.
Citera
2021-12-08, 17:15
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Bakhon blir bare vill gjetting så det står jeg over. Små plankebiter ligger vel litt "overalt".

Har ikke (husker i hvertfall ikke) lest om huset alltid var låst eller ikke, selv når de/en var hjemme. Fremstått som åpent hus i flere artikler og da er det jo bare å gå inn. En robust mann henter bare en liten dame på 60 kilo og slår henne ned eller bærer henne ut. Glem slosskamp og rasert hus.

Finnes GM i RUs krets, eller i kretsen rundt kretsen så kan TEH ha blitt tappet for info kring ekteskapet uten sin viten. Med tanke på å legge skylden på husfar. Stemmer ryktene om hans misbruk tror jeg sjansene for noe lignende øker.
Kanskje bakhon ble brukt til å holde døren oppe?

Ja, at GM uansett har forsøkt å sette søkelyset på noen andre enn seg selv virker som en smart ide. Personen måtte nok også ha vist om krypto-møtene.

Virker ikke helt umulig. Hva tenker du om at gangveien akkurat hadde åpnet den dagen og "raske skritt" med AEH's telefon?
Citera
2021-12-08, 17:49
Medlem
[quote=Lorentsen|78245671]Jeg skjønner at du ser på TH med helt andre øyne enn meg. Men hvis han er så gal som du vil ha det til, så ville jeg gått rett til politiet, før han fant ut at han skulle kvitte seg med "svake ledd" i planen sin.

———————————

Tror politiet beskytter dem, som de vurderer, der skal beskyttes i denne sag (hvis de finder det nødvendigt).

Desuden tror jeg, at de mistænkte er under konstant overvågning, alt andet ville være mærkeligt - og de får sig nok ikke et selvstændigt liv igen, før de er anholdt. Om der så går flere år, tror jeg ikke politiet opgiver denne sag.
Senast redigerad av rlk73 2021-12-08 kl. 18:15.
Citera
2021-12-08, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73

Tror politiet beskytter dem, som de vurderer, der skal beskyttes i denne sag.

Desuden tror jeg, at de mistænkte er under konstant overvågning, alt andet ville være mærkeligt - og de får sig nok ikke et selvstændigt liv igen, før de er anholdt. Om der så går flere år, tror jeg ikke politiet opgiver denne sag.

Det tror jeg også. Hvis TH har fått noen til å drive med villedning, så er det nok ingen problemer for de å kontakte politiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in