2021-12-07, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
17 år, onykter, i glada vänners lag, säger och gör dumma saker. Skämtar om Judar och negrer och blattar i allmänhet och fan vet allt. Inte kommer jag i håg allt som sagts och gjorts på fyllan. Vi är nog många i detta land som inte kvalificerar oss att bli politiker om allt skall vara perfekt. det hjälper ju inte om någon mindre god vän vill stå i rampljuset ett tag och skicka in pinsamma bilder till pressen.

Livet har gått vidare, man har vuxit upp, mognat, rest och träffat folk från olika kulturer och med olika politiska intriktningar och kanske skaffat sig en bra utbildning. Man är en vanlig medborgare som går till jobbet, betalar skatt och ser till att sina barn uppför sig och gör sig redo för livet. Nä, inte ens då är man kvalificerad till att bli politiker.

Låt tjejen vara. Nu har hon fått sig en läxa och säkert lärt sig massor. Jag är enig att om hon varit SD-politiker hade drevet varit än värre, men två fel behöver inte ta ut varandra.

Du vet kanske att det där "två fel gör inte ett rätt" argumentet bara används av hycklare, lögnare och andra oärliga personer som satt sig på höga hästar och sedan själva råkat trampa i klaveret för att släta över alla oförätter som dom själva orsakat andra människor.

I sak har du alltså rätt att dom flesta gjort dumma saker i livet som man kanske ångrar som äldre men i just det här fallet så är det givetvis rätt att hänga ut henne och rulla henne i tjära och fjädrar eftersom hon representerar det parti som satt just det sättet att hantera just denna fråga på det sättet.

Det kallas bara att vara konsekvent. Inget annat.
Citera
2021-12-07, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Så pass gammal, men jag ser det ändå som en ungdomssynd, jag gjorde själv en massa dumt i den åldern.
Tror och hoppas att jag blivit lite klokare med åren.

hon va tom 17-18. kan inte ta ett jävla dugg hon säger seriöst. noll trovärdighet
Citera
2021-12-07, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
En helt korrekt slutsats. Det är S och SD som är samma sak, en sak Ulf Kristersson förstått men inte korkskallen Ebba Busch.

ok. och vilka skulle ingå i den regeringen då?? mp kke. c. v ja alla är ju nog sugna på att va med där
Citera
2021-12-07, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Det här är allvarliga saker ! Ett fruktansvärt brott är begånget.
Så fruktansvärt att polisen rycker ut med blåljus till Liseberg när ungdomar skojar i åkattraktionen Flumeride.

Enligt polisen i Göteborg :

Att man gör Hitlerhälsningar är fruktansvärt. Det är hets mot folkgrupp, säger Andrea Hammar, förundersökningsledare för demokrati- och hatbrottsgruppen i polisområde Väst.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/har-heilar-ungdomar-i-akattraktionen-pa-liseberg

Vad är preskriptionstiden på hatbrott? Skulle civilministern kunna åtalas för heilningen ?
Citera
2021-12-07, 14:21
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
SD har rötterna i nazismen. Ganska stor skillnad. Dessutom är det här ett foto från hennes ungdom. Hon är den första ministern som vuxit upp i en tid där alla har kameror med sig hela tiden. Tror du inte varenda minister hade hamnat i knipa om det funnits kameror närvarande under hela deras uppväxt? Problemet med komprometterande fotografier kommer att öka lavinartat i takt med att en ny generation gör inträde i politiken. Det är bara att vänja sig. Vi kan inte hålla på och sortera bort alla som syns i olämpliga sammanhang eller gör olämpliga gester, då får vi bara ihjäluppfostrade människor i politiken. Såna som aldrig gjort nåt kontroversiellt, aldrig stuckit ut hakan. Be careful what you wish for.

Socialdemokratin har också en smutsig byk med baltutlämningar och ras-institut och gud vet allt skit dom har sysslat med.

En minister som hailar i ett rum med en sydstatsflagga hängandes på väggen är ingen höjdare.
Båda symbolerna står för ideologier som är djupt odemokratiska.

Tveksamt om hon hade stått där och haglat om hon hade haft en judisk släkting?
Samma sak med sydstatsflaggan. Den står för risiga saker även om formen på flaggan är vacker.
Citera
2021-12-07, 14:22
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Det mest intressanta just nu måste vara:

- Vem? Och varför vill någon sänka ministern just nu?

Den här bilden måste funnits redan när hon var kommunalråd? En hämnd ruvad på under lång tid.

Hur mycket annat jobbigt kommer att dyka upp?

Popcorn!
Bra frågor men det kan ju finnas en möjlighet att någon flyttat från Haparanda och saknat politiskt intresse men reagerade först när Ida dök upp i riksmedia som minister.
Citera
2021-12-07, 14:23
Medlem
Borde de inte vara lättare att gräva kring sambon om man vill komma åt henne?
Citera
2021-12-07, 14:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Vad är preskriptionstiden på hatbrott? Skulle civilministern kunna åtalas för heilningen ?

Nej.
Citera
2021-12-07, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
hon va tom 17-18. kan inte ta ett jävla dugg hon säger seriöst. noll trovärdighet

Vissa förslår ju att rösträttsåldern skall sänkas till 16 år ...
Citera
2021-12-07, 14:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masaq
Borde de inte vara lättare att gräva kring sambon om man vill komma åt henne?
Kanske det görs också? Chang åker i detta nu till Spanien, åker hem i övermorgon. Inte vet jag vad det handlar om, kanske ska köpa hus, men skumt att åka dit nu, och bara i två dygn...
Citera
2021-12-07, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenPP
Vissa förslår ju att rösträttsåldern skall sänkas till 16 år ...

ja jag är då fan inte en av dom. idioti i mina ögon. borde startas med att införas att man kan förlora rösträtt istället
Citera
2021-12-07, 14:28
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera

Om det inte kommer upp något mer, är det rätt att döma henne för en händelse som inträffade när hon var barn? Får jag fråga dig en sak. En hypotetisk fråga, om Ardalan Shekarabi när han var 15 år, rånat en jämnårig på tex en jacka, anser du att han skulle för evigt varit diskvalificerad för politiska uppdrag även om han starkt ångrade sig det han gjort?

...
Har han sonat för brottet och är öppen med det så ser jag inget större problem.

Men nu handlar det om politik.
Att heila är en politisk handling.
Sydstatsflaggan är en politisk manifestation.
Vit maktmusik är politisk så det sjunger om det.

Att då företräda ett politisk parti som gjort kampen mot ”de bruna” som det allra viktigaste rimmar illa i mina öron. Att på det sitta i en regering som i sin retorik riktar udden mot ”auktoritära regimer” framstår som ytterst tveksamt.

Hade hon varit öppen med det och gjort avbön vore det en annan sak. Men nu verkar hon rycka på axlarna och spela ”oskyldig fjortis som hängde med sin pojkvän”-kortet.
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2021-12-07 kl. 14:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in