Citat:
17 år, onykter, i glada vänners lag, säger och gör dumma saker. Skämtar om Judar och negrer och blattar i allmänhet och fan vet allt. Inte kommer jag i håg allt som sagts och gjorts på fyllan. Vi är nog många i detta land som inte kvalificerar oss att bli politiker om allt skall vara perfekt. det hjälper ju inte om någon mindre god vän vill stå i rampljuset ett tag och skicka in pinsamma bilder till pressen.
Livet har gått vidare, man har vuxit upp, mognat, rest och träffat folk från olika kulturer och med olika politiska intriktningar och kanske skaffat sig en bra utbildning. Man är en vanlig medborgare som går till jobbet, betalar skatt och ser till att sina barn uppför sig och gör sig redo för livet. Nä, inte ens då är man kvalificerad till att bli politiker.
Låt tjejen vara. Nu har hon fått sig en läxa och säkert lärt sig massor. Jag är enig att om hon varit SD-politiker hade drevet varit än värre, men två fel behöver inte ta ut varandra.
Livet har gått vidare, man har vuxit upp, mognat, rest och träffat folk från olika kulturer och med olika politiska intriktningar och kanske skaffat sig en bra utbildning. Man är en vanlig medborgare som går till jobbet, betalar skatt och ser till att sina barn uppför sig och gör sig redo för livet. Nä, inte ens då är man kvalificerad till att bli politiker.
Låt tjejen vara. Nu har hon fått sig en läxa och säkert lärt sig massor. Jag är enig att om hon varit SD-politiker hade drevet varit än värre, men två fel behöver inte ta ut varandra.
Du vet kanske att det där "två fel gör inte ett rätt" argumentet bara används av hycklare, lögnare och andra oärliga personer som satt sig på höga hästar och sedan själva råkat trampa i klaveret för att släta över alla oförätter som dom själva orsakat andra människor.
I sak har du alltså rätt att dom flesta gjort dumma saker i livet som man kanske ångrar som äldre men i just det här fallet så är det givetvis rätt att hänga ut henne och rulla henne i tjära och fjädrar eftersom hon representerar det parti som satt just det sättet att hantera just denna fråga på det sättet.
Det kallas bara att vara konsekvent. Inget annat.