2021-12-05, 13:50
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Du förstår inte topic i tråd du besvarar heller då.
Den handlar om lögner från media och myndigheter och "forskare".
Varför försvarar du det?

Tråden handlar om covid och inte konspirationsteorier.
Citera
2021-12-05, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Tråden handlar om covid och inte konspirationsteorier.

Jag postade inlägg från expressen med lögner i.
Detta kallar du konspiration?
Är du efterbliven?
Citera
2021-12-05, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men det är ju bara en framtidsgissning. Man kan ju inte veta säkert, förrän det är för sent. Så här det ju varit med alla godkända mediciner, neurosedyn t ex. Klart det var godkänt och ansågs ofarligt, tills det var för sent. De enda de gör är att sia om framtiden. De riskerar ingenting, de kan bedyra att det är säkert och sen säga oops, vilken osis om barn visar sig få förstörda liv. Ha hur var det nu med svininfluensavaccinet, påminn mig! Det var säkert, eller hur? Det var vad man framtidsgissade, verkligheten blev en annan! Och Astrazenecas covid vaccin som tog livet av 73 i UK. Naturligtvis hade de framtidsgissade att det var säkert, men oops, vilken osis, 73 personer dog av blodpropp. Osis. Framtidsgissningar.

Därför finns det skäl att vara försiktig och inte vaccinera i onödan. Det är inte värt risken.

Man tar upp detta i beslutsunderlaget.

Där konstateras det att andra länder relativt länge vaccinerat barn från 12 års ålder och man har använt data från dessa länder för att få fram eventuella biverkningar.
Citera
2021-12-05, 13:54
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Munskyddskrav borde var en självklarhet i alla inomhusmiljöer där det är helt omöjligt att hålla avstånd till andra människor.

Kan bara instämma.
Men tydligen blir vissa kränkta av sådana krav och börjar skrika om apartheid, nazism osv....
Citera
2021-12-05, 13:55
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Jag postade inlägg från expressen med lögner i.
Detta kallar du konspiration?
Är du efterbliven?

Ändrar inte sanningshalten i något av det jag säger.
Citera
2021-12-05, 13:56
Medlem
Citat:
En rapport från myndigheten som säger att barn inte blir sjuka.
Att barn inte sprider smitta.
Att munskydd inte fungerar.
Att kollektivtrafiken inte snittar.
Att bara ovaccinerade smittar.
Varför ska man tro på denna?

Alla dessa påståenden är ju felaktiga/tvetydiga.

FOHM som myndighet har inte påstått att barn inte kan bli sjuka eller att barn inte kan sprida smittan. De har heller inte påstått att munskydd inte fungerar osv.
Citera
2021-12-05, 13:57
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är inte en gnutta smitta vi talar om. Riktiga munskydd gör en enorm nytta.
För dem som behöver dem.
Citera
2021-12-05, 13:57
Medlem
Citat:
Ändrar inte sanningshalten i något av det jag säger.

Det ändrar inte att du inte begriper vad du svara på heller.
Trots påpekanden.
Jag gissade nog rätt då..
Citera
2021-12-05, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ska bli intressant att se vad som händer i Indien när Omicron drar igång på riktigt där. Enstaka fall än så länge men de har ju förutsättningar för ruskigt snabb smittspridning vilket vi såg när delta härjade.

https://indianexpress.com/article/india/omicron-covid-variant-live-updates-karnataka-guidelines-7656873/

Ska bli intressant eller skrämmande när omikron drar fram i Kina, om kommunistdiktaturen inte lyckas hålla den borta. Men om rapporterna om dubblering och 24% testpositivitet i SA stämmer kan inte ens CCP hålla omikron borta.
Undrar hur det går för Nordkorea.
Citera
2021-12-05, 14:00
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Det ändrar inte att du inte begriper vad du svara på heller.
Trots påpekanden.
Jag gissade nog rätt då..

Jag förstår inte vad Expressen har med någonting att göra. Bara för att Expressen skriver någonting betyder inte att vaccinering är en dålig ide. Bara för att Expressen ljuger betyder inte att vaccinering är dåligt.
Citera
2021-12-05, 14:02
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Förstår du att det finns saker som du inte begriper och ska knipa igen om? Jag bor i Spanien och här är det enorma vårdköer p.g.a covid. I Nederländerna har de stängt ner cancerbehandlingar, d.v.s har du cancer i Nederländerna är du dödsdömd p.g.a vaccinvägrare och maskvägrare.
Förstår du att du har fel?

Jag förstår att du känner dig (eller låtsas känna dig med tanke på ditt manipulativa sätt att argumentera) upprörd, men förstår du att du har fel när du skuldbelägger folk av fel orsaker? Förstår du att folk utan munskydd eller vaccin också kan vara utan smitta och att du därför slipper anklaga dessa för sakernas tillstånd?

Varför detta fokus bort från själva smittan till attiraljer och medicinska ingrepp som munskydd och vaccin? Förstår du inte att det inte alls alltid är det det handlar om?

Varför anklagar du fel personer? Förstår du att du anklagar oskyldiga? Tror du folk kan förlåta dig? Tror du?
Senast redigerad av outoftheblue 2021-12-05 kl. 14:05.
Citera
2021-12-05, 14:04
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Man tar upp detta i beslutsunderlaget.

Där konstateras det att andra länder relativt länge vaccinerat barn från 12 års ålder och man har använt data från dessa länder för att få fram eventuella biverkningar.
Relativt länge? Det kan inte vara särskilt länge. Man experimenterar med barn. Dessutom har det alltid varit ett stort problem med underrapportering av biverkningar. Och tror du inte man ansåg sig säker när man vaccinerade för svininfluensa med? Finns då ingen som kan lära sig av historien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in