2012-07-14, 02:44
Medlem
Urijahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Nu ställde du i och för sig inte frågan till mig, men jag är också ny i Malmö och tog åt mig av tipsen av tråden. Var på nyhavn och något ställe jag inte minns namnet på som låg bredvid. Helt okej ölhak med bra blandning på folk. Blev positivt överraskad över att det inte var en massa hipsters (som jag alltid förknippat möllan med). Men låt mig säga som så att malmöiter verkar vara ganska speciella.

Det är inte bara hipsters på Möllan längre, mer "vanligt" folk hittar dit nuförtiden, vilket är bara bra. Stället brevid Nyhavn heter Bob och är rätt sunkigt.
Citera
2012-07-14, 11:28
Medlem
Citat:
Nu ställde du i och för sig inte frågan till mig, men jag är också ny i Malmö och tog åt mig av tipsen av tråden. Var på nyhavn och något ställe jag inte minns namnet på som låg bredvid. Helt okej ölhak med bra blandning på folk. Blev positivt överraskad över att det inte var en massa hipsters (som jag alltid förknippat möllan med). Men låt mig säga som så att malmöiter verkar vara ganska speciella.

Speciellt är också bra, antar jag.. Men ja Möllan är ett bra ställe att starta kvällen på för fler än bara hipsters, skön stämmning.

Men jag blir rätt positivt överrasskad, vad många som vågar sig ut helt ensamma På fredagar brukar det dessutom bli rätt ont om bord framåt kvällen, satte du dig bara bland främlingar eller?
Citera
2012-07-14, 11:30
Medlem
Newarks avatar
Gå till en annan stad så hittar du trevligt folk.
Citera
2012-07-14, 17:50
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanilja
Speciellt är också bra, antar jag.. Men ja Möllan är ett bra ställe att starta kvällen på för fler än bara hipsters, skön stämmning.

Men jag blir rätt positivt överrasskad, vad många som vågar sig ut helt ensamma På fredagar brukar det dessutom bli rätt ont om bord framåt kvällen, satte du dig bara bland främlingar eller?

Nej, en kompis var nere på besök. Jag känner ändå lite folk från studenttiden som bor i Malmö så helt blankt var det inte när jag flyttade ner. Men visst, jag skäms inte för att gå på puben och ta en öl ensam efter jobbet, men det passar sig vid en bardisk på ett helt annat sätt än på en uppdelad uteservering.
Har nog alltid kört mitt eget race faktiskt, jag behöver inte röra mig i flock för att känna mig trygg.

Har du några tips på schyssta pubar möjligtvis?
Citera
2012-07-15, 01:17
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newark
Gå till en annan stad så hittar du trevligt folk.

Jag har bott i ett antal städer... Malmö har gott om trevligt folk, även om det kanske visar sig svårare att snacka med dem på ett otvunget sätt än jag trodde från början.
Citera
2012-08-06, 20:13
Medlem
vim_mortiss avatar
Scania baren på bergsgatan är en liten trevlig pub, ligger precis brevid kulturbolaget. Gillar du att smaka nya öl sorter så kan jag rekomendera far i hatten som ligger i folkets park. Dock en del hipsters där på helgerna.
Citera
2012-08-31, 02:01
Medlem
Citat:
Jag har bott i ett antal städer... Malmö har gott om trevligt folk, även om det kanske visar sig svårare att snacka med dem på ett otvunget sätt än jag trodde från början.

Anledningen till att det är svårare att snacka med nya människor i Malmö är av den enkla anledningen att människor är otrygga och rädda. Man håller sig helt enkelt till sina egna kompisar. Så är det nästan alltid!

Mascot är nog Möllans skönaste pub med blandat folk. Annars vill jag slå ett slag för Bakfickan vid Damnfri, Paddy's vid Tingsrätten och den skottska puben på Lilla Torg. Dock har Paddy's en åldersgräns på tja 20+ så om du inte har åldern inne eller om du har vita skor så är det adios.
Citera
2012-09-04, 18:08
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 819Xras819
Anledningen till att det är svårare att snacka med nya människor i Malmö är av den enkla anledningen att människor är otrygga och rädda. Man håller sig helt enkelt till sina egna kompisar. Så är det nästan alltid!

Mascot är nog Möllans skönaste pub med blandat folk. Annars vill jag slå ett slag för Bakfickan vid Damnfri, Paddy's vid Tingsrätten och den skottska puben på Lilla Torg. Dock har Paddy's en åldersgräns på tja 20+ så om du inte har åldern inne eller om du har vita skor så är det adios.

Haha, jag har trillat över 25-strecket så det är nog lugnt. Tack för tipset!
Citera
2012-09-04, 19:11
Medlem
jamesdeans avatar
Möllans bästa uteservering är på Zarathustra (heter dock något annat nu), en välbevarad hemlighet som många går förbi varje dag. Zarathustras uteservering är nämligen inne på gården, så de flesta vet inte om att stället har en uteservering öht. Ligger på Simrishamnsgatan, mitt i mellan torget och Golden.

Hipstertätaste stället är nog Simpan på samma gata. Där är gott om mustacher och second hand-kläder.

Citat:
Ursprungligen postat av vim_mortis
Scania baren på bergsgatan är en liten trevlig pub, ligger precis brevid kulturbolaget. Gillar du att smaka nya öl sorter så kan jag rekomendera far i hatten som ligger i folkets park. Dock en del hipsters där på helgerna.

Far I Hatten stängdes ner för ett par veckor sedan pga skatteskulder. Jag har alltid gillat själva lokalen, särskilt när de använder scenen och uteserveringen på sommaren, men priserna på FIH var för dyra för mig, har för mig den billigaste ölen var typ 60kr för en 40cl för någon fatöl.
Citera
2012-09-04, 20:04
Moderator
T-80Us avatar
Tråd finns, använd den.

Barer & nattklubbar --> Papperskorgen

/Mod
Citera
2021-12-04, 18:47
Medlem
Etage 🤗🤗
Citera
2021-12-04, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vuvu
Etage 🤗🤗

Etage är inte särskilt chill, mer för någon som gillar att dansa.

Men du, tror du inte att TS efter mer än nio år har hittat nåt ställe som passar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in