Citat:
Ursprungligen postat av
kimdah2002
Ja du vet säkert bättre och varför inte, man har ju distribuerat 7.5 miljader doser i världen idag utan den minsta biverkning (förutom lite ont i armen i bland) så vad skulle några miljoner till göra för skillnad för att få en 100% täckning?
Jag vet inte bättre. Jag SER vad som händer i världen. Och om du inte ser tsunamin komma så får du jättegärna ligga på stranden och sola. Jag vill bara vara en god människa och varna för katastrofen som kommer.
angående bieffekter (glöm aldrig att 99,74% överlever viruset utan problem)
Till och med 2021-10-27 har det totalt inkommit och registrerats 83 445 rapporter om misstänkta biverkningar för de injektioner som används mot Kina-influensan i Sverige, +723 biverkningar sedan förra veckan. Om inrapporteringen håller samma takt, kommer biverkningarna att passera den magiska gränsen 100 000 inom 23 veckor, senast 2022-03-30.
Första pris, GULDSPIKEN, för flest biverkningar någonsin, går till den överlägsna segraren PfizerBiontechs nyuppkomling, Comirnaty, med helt otroliga 42 179 rapporter.
Andra pris, SILVERSPIKEN, för näst flest biverkningar någonsin, går till Sveriges egna favorit, AstraZenecas Vaxzevria med imponerande 24 226 rapporter.
Tredje pris, BRONSSPIKEN, går till nykomlingen Modernas Spikevax med respektabla 16 575 rapporter.
I den nu populäraste grenen, injicera barn och ungdomar, slog Comirnaty Sverige med häpnad genom att öka de allvarliga biverkningar för gruppen 0-19 år med hela 18% på en vecka.
Trots att de enligt de övriga tävlande påstår att Comirnaty fått en orättvis uppbackning av Folkhälsomyndigheten, vill jag ändå säga starkt jobbat och grattis!
Trots att det nu stått mer skattepengar än någonsin på spel i prispotten och att även sponsorerna är fler än någonsin, tycker jag också att det är viktigt att ge alla den ära och berömmelse, som de faktiskt förtjänar och visa att de här elit-injektionerna tävlar i en helt annan division än vad någon annan tidigare gjort under mänsklighetens historia.
Det finns inte ett enda preparat som ens kommit i närheten. Den tidigare av media, politiker och kändisar så hyllade Pandemrix, nådde inte ens upp till 5 000 biverkningar, utan bara 4 380, även om det på sin tid naturligtvis också var en fantastiskt prestation. Nu finns det däremot helt nya tekniker, som med hjälp av villkorat godkännande, gjort att en helt ny elitklass kunnat växa fram, med näst intill obegränsade möjligheter.
Som exempel, de total biverkningarna för de TRE injektionerna, är 54 761 fler än de inrapporterade biverkningarna för samtliga övriga vacciner som det vaccinerats med i Sverige sedan 1965, dvs 28 684 rapporter om misstänkta biverkningar, varav 121 dödsfall. Det är inte kattskit.
De 83 445 rapporterna är dessutom hittills fler än ALLA biverkningar, som inrapporterats under de senaste ELVA åren, för ALLA de cirka 25 000 humanläkemedel/substanser som används i Sverige, 81 565. Vem hade ens kunnat drömma om det under, även under injektionerna med Pandemrix 2009-2010?
De allvarliga biverkningarna för injektionerna uppgår nu till 7 032, varav 319 dödsfall, +8 sedan förra veckan.
Även detta är också en otrolig prestation som gjort att åtminstone 7 032 - 319 = 6 713 personer kommer att kunna minnas den här tävlingen för evigt.
Trots de fantastisk höga siffrorna, känns det ändå lite trist att de 6 713 personerna egentligen är många gånger fler.
Inte för att strö salt i någons segerpokal, men enligt Region Uppsala, rapporteras tyvärr <5% av de allvarliga biverkningarna av sjukvårdspersonal.
Sannolikt uppgår alltså de tre kombattanternas allvarliga biverkningar till minst det tjugodubbla.
De här 6 713 personerna skulle således kunna vara över 140 000, förutom de som då avlidit.