2021-11-28, 18:27
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
https://www.fis-ski.com/DB/general/athlete-biography.html?sectorcode=CC&competitorid=108856&t ype=result

När blev Chernousov schweizare?

Där ser man!

Verkar vara nu inför OS.

Är gift med skidskytten Gasparin från Schweiz.
Citera
2021-11-28, 18:28
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
https://www.fis-ski.com/DB/general/athlete-biography.html?sectorcode=CC&competitorid=108856&t ype=result

Förra året, va? Han har ju bott i Schweiz länge (är gift och har barn med skidskytten Selina Gasparin).
Citera
2021-11-28, 18:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Förra året, va? Han har ju bott i Schweiz länge (är gift och har barn med skidskytten Selina Gasparin).

Stämmer bra det, i november 2020.
Citera
2021-11-28, 18:35
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Men har Hansson eller Solin bättre meriter än Frida i fristilssprint?

Frida var ju även 5:a i Quebec 2019 (när Belorukova gick batshit crazy)

Fast uttagningar nu görs ju inte på historiska meriter.

Den sprinten du nämner var ju dessutom väldigt speciell.

Jag menar att Frida inte har den sprintsnabbhet som de bästa sprintåkarna har. Därför rankar jag henne inte så högt i sprint som vissa andra vill göra.
Senast redigerad av Alkibiades 2021-11-28 kl. 18:37.
Citera
2021-11-28, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Är ju inte lika tuff konkurrens i en toursprint som i en vanlig separat sprint. Dessutom led ju en del åkare av att det var hög höjd.

Vilka bortförklaringar…

Titta på startlistan TdS Val Müstair och startlistan Ruka detta år - nu saknas Svahn & Jonna dessutom - TdS-sprinten vimlade av sprinters, liks många som kom till start i Ruka…

Så, den teorin spricker…
Citera
2021-11-28, 18:44
Bannlyst
Citat:
Fast uttagningar nu görs ju inte på historiska meriter.

Den sprinten du nämner var ju dessutom väldigt speciell.

Jag menar att Frida inte har den sprintsnabbhet som de bästa sprintåkarna har. Därför rankar jag henne inte så högt i sprint som vissa andra vill göra.

Din rankinglista är ingen lag, den är högst subjektiv…

Frida kvalar ofta topp-10 i sprint, inte som Therese som ramlar in på ett bananskal…
Citera
2021-11-28, 18:47
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennSvahn
Vilka bortförklaringar…

Titta på startlistan TdS Val Müstair och startlistan Ruka detta år - nu saknas Svahn & Jonna dessutom - TdS-sprinten vimlade av sprinters, liks många som kom till start i Ruka…

Så, den teorin spricker…

Fast som sagt, jag jämför med hur det ser ut i fristilssprint på en lätt bana, inte med klassisk sprint med en väldigt tuff backe på slutet.

Och i den toursprinten så var det ju betydligt fler distansåkare med än vad det är med på en icke-tour sprint (men du tycks bara räkna huvuden).
Citera
2021-11-28, 18:49
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Hur kan Therese Jouhag vara så bra hela tiden?

Måste vara norsk knark i grunden som gör detta?
Citera
2021-11-28, 18:50
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennSvahn
Din rankinglista är ingen lag, den är högst subjektiv…

Frida kvalar ofta topp-10 i sprint, inte som Therese som ramlar in på ett bananskal…

Jag gör en annan analys än vad du gör vilket du tycks ha problem med.
Citera
2021-11-28, 19:00
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Fast som sagt, jag jämför med hur det ser ut i fristilssprint på en lätt bana, inte med klassisk sprint med en väldigt tuff backe på slutet.

Och i den toursprinten så var det ju betydligt fler distansåkare med än vad det är med på en icke-tour sprint (men du tycks bara räkna huvuden).

Både Hansson och Solin var dock närmare 10 sekunder efter Dahlqvist i sprintkvalet i Gällivare och Solin var åtta sekunder efter Dyvik i finalen, om vi nu ser till aktuella meriter.
Citera
2021-11-28, 19:12
Bannlyst
Citat:
Jag gör en annan analys än vad du gör vilket du tycks ha problem med.

Inga problem, vi är ju här för att diskutera och bolla åsikter?

Jag tycker du underskattar Frida i sprint, du tycker jag överdriver hennes sprintkvaliteter, fine…

Med ett glesare program i OS kanske tom. vill köra OS-sprinten?
Citera
2021-11-28, 19:18
Bannlyst
Citat:
Är ju inte lika tuff konkurrens i en toursprint som i en vanlig separat sprint. Dessutom led ju en del åkare av att det var hög höjd.

Jag räknar till ca 40st åkare som brukar åka damsprint till start i Val Müstair, och där kvalade Frida som nummer 8:a om jag minns rätt, och blev till slut fyra i mål…

Men, Frida är väl kass i sprint, bara lite flax som gör att hon lyckas ta sig till final…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in