2021-11-28, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Exakt. Så sjuk är börsen. Omikron och en total lockdown av allt flyg och nerstängning av hela USA en gång till är ju bara mer av samma. Och när detta hände senast så steg börsen med 30% Apple med 100% och Tesla med 300%. Så nu måste detta upp ännu mer och jag ska genast köpa aktier.

Ni är korkade.

Samma stödköp kommer inte ske igen, för att det skulle krossa värdena på valutor.

IQn på vissa investerare här alltså, jävlar.
Citera
2021-11-28, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Köpte du EVO på toppen också?
Vad får dig att tro det?
Citera
2021-11-28, 10:54
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ni är korkade.

Samma stödköp kommer inte ske igen, för att det skulle krossa värdena på valutor.

IQn på vissa investerare här alltså, jävlar.
Mitt inlägg kallas även ironi, jag har 20% av mina pengar i bear sedan ett år och noll aktier och "tjänade" (förlusten minskade) 800k igår. Å andra sidan gällde mitt inlägg 100% ironifritt när delta kom. Så varför skulle det inte kunna upprepas.
Citera
2021-11-28, 10:59
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Tadawul All Share Index (TASI) -3% idag, samma med andra Gulfstats index.
Citera
2021-11-28, 11:02
Medlem
Citat:
Alltså vadå farhågan?

Det är ju redan visat i studier att den är värre, därav FARHÅGAN att det kommer skapa en värre situation.

Delta var enligt studier en variant som skulle ta ihjäl halva jordens befolkning om den inte stoppades, utfallet blev motsatsen. Den här nya varianten lär troligtvis rinna ut i sanden likt alla andra.
Citera
2021-11-28, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Delta var enligt studier en variant som skulle ta ihjäl halva jordens befolkning om den inte stoppades, utfallet blev motsatsen. Den här nya varianten lär troligtvis rinna ut i sanden likt alla andra.

Visa de studierna.
Citera
2021-11-28, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Troll? Du kan behålla dina Evo för dig själv jag kommer inte köpa dom av dig.

Ha ha! Då ska du väll snarare köpa ICA aktier! Men jag fattar ironin!
Citera
2021-11-28, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är väl jättebra att folk investerar sina stålar i stället för att ha sina korvören på rövbankernas nollräntekonton? Man behöver inte vara någon expert för att placera i passivt förvaltade indexfonder.

Du förstår inte. Problemet är att folk bara investerar för att alla andra gör det, detta blåser upp hela marknaden. Företag blir övervärderade. Du är säkert 00 talist så du förstår inte. IT bubblan samt 2008 kraschen berodde på samma anledningar.
Citera
2021-11-28, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Med tanke på att Stockholmsbörsen gått upp 26% bara sedan årsskiftet, samtidigt som det är kaos i leveranssystemen, inflationen ökar till högsta nivå sedan 2000, Evergrande och hela Kinas BNP håller på att rasa, och nu en corona-variant som omintetgör 6 miljarder vaccindoser, så tycker du bara det ska sjunka med 10%. OK.
Hur går det med dina björnar hittills ?
Citera
2021-11-28, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Du förstår inte. Problemet är att folk bara investerar för att alla andra gör det, detta blåser upp hela marknaden. Företag blir övervärderade. Du är säkert 00 talist så du förstår inte. IT bubblan samt 2008 kraschen berodde på samma anledningar.

Folk förstår inte.

Vi får se hur de orkar med marknaden när den går neråt.

Nu är verkligen alla inne, en rug pull nu är den perfekta tiden.
Citera
2021-11-28, 11:15
Medlem
Citat:
Ha ha! Då ska du väll snarare köpa ICA aktier! Men jag fattar ironin!
Nej tack! De kan du också få behålla.
Tror du på en nedgång nästa vecka?
Citera
2021-11-28, 11:16
Medlem
Citat:
Folk förstår inte.

Vi får se hur de orkar med marknaden när den går neråt.

Nu är verkligen alla inne, en rug pull nu är den perfekta tiden.

Ja, precis alla jag känner tror de kommer bli mångmiljonärer på deras aktier och bostäder.......snart smäller det rejält, den som inte tror mig kan spara min kommentar och återkomma om 1-2 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in