2021-11-27, 16:34
Medlem
Soterns avatar
Vad blir nästa steg? Kommer bananer plockas bort på ICA?
Citera
2021-11-27, 16:42
Medlem
Det är som med Nogger, i stort sett ingen gjorde Nogger-nigger-kopplingen innan antirasisterna fick upp den på löpsedlarna och demonstrerade på gator och torg.
Citera
2021-11-27, 16:44
Medlem
Soterns avatar
Det är väl egentligen läraren som borde åtalas som gör kopplingen bananer negrer.
Citera
2021-11-27, 16:46
Medlem
Fettsugnings avatar
Är apor och bananer rasistiskt så måste vi förbjuda apor och bananer.
Citera
2021-11-27, 16:46
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Skulle man inte kunna anmälla visselblåsarna här för rasism?

Hade jag gått genom en korridor pyntat med bananer och apor hade jag förmodligen tänkt "Djungel" och "Spex".
Jag tror gemene man och kvinna hade tänkt samma.

Läraren i fråga drar en direkt paralell mellan djungel och invandrare.
Det är i mina ögon läraren aka visselblåsaren som är rasisten i situationen.

Fan vad pajigt. Skulle inte förvåna mig om läraren varit kommunanställd hela sitt yrkesliv, är vänster och attraheras av unga afghanska män aka Johanna Möllersyndromet
Instämmer.

Ingen normal människa drar kopplingen mellan skoldekorationer som innehåller bananer och apor, med negrer.

Ja, förutom den här rasistiska läraren då.
Citera
2021-11-27, 16:48
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Det är väl egentligen läraren som borde åtalas som gör kopplingen bananer negrer.

Exakt. Helt bisarrt.

Sjukt om hon får jobba kvar!!! En svensk lärare som associerar apor och bananer med nyanlända kan inte vara något annat än en fullblodsrasist, helt seriöst.
Citera
2021-11-27, 16:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Underhållande artikel i Aftonblaskan idag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ALJxg3/skola-plockar-ner-bananpynt--efter-rasistkritik

Valet av apor och bananer som utsmyckning på det årliga korridorspyntet på Rudbecksgymnasiet har fått stark kritik från både lärare och elever.

– Detta är en korridor där många nyanlända vistas. Det är rasism, säger en lärare.

Efter kritiken har dekorationerna plockats bort.

Rätt eller fel? Är apor och bananer synonymt med nyanlända/mörkhyade hos er? Är detta en överdriven reaktion?

Isåfall är det läraren som är rasist eftersom nu denne förknippar apor och bananer med nyanlända.

Svenskens rädsla för att bli kallad "rasist" har verkligen blivit vår tids öde.
Citera
2021-11-27, 17:04
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Apor och bananer är i sig själva inte rasism. Men apor och bananer ät inte klassiska julpynt och bara omoget att pynta med.

Dags för dig att komma ut ur psykosen och inse att det inte är jul varken nu eller när de gjorde pyntet. Faktum är att det är nästan 11 månader sedan det var jul, så snart är det jul på nytt. Jul år 2021, förresten, om din psykos har varat längre tillbaka än julen 2020.
Citera
2021-11-27, 17:06
Medlem
Får denna rasistiska lärare jobba kvar efter detta utfall?
Citera
2021-11-27, 17:11
Medlem
Soterns avatar
Barnen har med all sannolikhet inte associerat bananer med negrer innan, men tack vare läraren kommer de nu för all framtid att göra just den kopplingen.
Citera
2021-11-27, 17:35
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern

Absolut! Han borde anmälas, hur gör man?

Hade jag varit neger på den skolan skulle jag blivit rätt så kränkt om man tog ner banan och ap-pynt för min skull.

Man tappar fan hoppet om den här världen. Vänsterflummarna och annat PK-folk är så fantastiskt jävla korkade så man tappar allt hopp om att ens kunna samexistera med dessa sjuka jävlar på den här planeten.
Citera
2021-11-27, 17:41
Medlem
Vad är det för fel med apor? Förresten är människor apor, allihopa!! Människan är den apa som är elakast här på jordklotet!
Senast redigerad av Havskung 2021-11-27 kl. 17:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in