2021-11-24, 21:26
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Kina är ingen demokrati. Jag vill inte säga att Ryssland är bättre, jag vet för lite om Ryssland. Men som det skildras så står i alla fall väljarna bakom Putin och det är Putin som bestämmer. I USA står inte väljarna bakom Biden längre, han manipulerades till sin position. Och han bestämmer inte. Alla hans klimatlöften har pratats bort. Så sett ur den synvinkeln ligger Ryssland närmare demokrati. Men jag är inte säker på den bedömningen som helhet. Biden är dessutom senil, vilket inte Putin är.

(USA brukar räkna Sverige som en demokrati trots att vi nu har 8 partier i riksdagen som har samma åsikter och större massmedia som inte heller visar andra alternativ.)

I vilket fall illustrerar Bidens presidentskap att demokratin i USA inte fungerar. Då kallar han till demokratimöte!

Han har inte bjudit in Kina och Ryssland. Systemet och medierna bygger kallt krig mot Kina nu så det kommer att göras en stor sak av att Taiwan är inbjudna. Men det är bara förväntat.

https://www.theguardian.com/world/2021/nov/24/china-accuses-us-of-mistake-after-biden-invites-taiwan-to-democracy-summit
Kina och Ryssland är båda diktaturer även om Kina är ännu mer auktoritärt än Ryssland. Det är ganska normalt att inte bjuda in diktaturer till demokratikonferenser, även om Trump antagligen hade gjort det då han ser de länderna som förebilder.
Citera
2021-11-24, 21:31
Bannlyst
Jag är kluven till gubben. Å ena sidan är det hur roligt som helst att se den senila idioten Joke "Big Guy" Brandon göra bort sig gång på gång för alla memes det genererar. Å andra sidan är det inte bra att Kina och Ryssland ser det.
Citera
2021-11-25, 00:48
Medlem
Snapcounts avatar
Det "tuffar på" för Biden, inflationen fortsätter uppöver :

I referatet fra Federal Reserves forrige rentemøte kommer det frem at medlemmene er klare for å øke rentene dersom inflasjon fortsetter å stige.

Inflasjonen i USA har den siste tiden ligget godt over sentralbankens mål på to prosent. I oktober var den 6,2 prosent sammenlignet med samme tid i fjor, viser tall fra landets statistikkbyrå. Det er den høyeste prisveksten siden 1990

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/dnrkVA/fed-referat-setter-opp-renten-om-inflasjonen-fortsetter-aa-oeke
Citera
2021-11-25, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Fast... jag skulle säga att det som främst kännetecknar Nordkorea, och i ganska stor mån även Vitryssland, är autokrati. Man kan ju rimligtvis inte föra krig mot autokrati och samtidigt bli autokrat. Men jag tror jag håller med dig om att det är olämpligt ändå, eftersom det är så väldigt tydligt politiskt, jag, liksom Heather, menar ju att republikanerna och i synnerhet en viss falang (som kanske är majoriteten) rör sig mot det antidemokratiska, i någon större konferens nyss var det många som såg Ungern som ett föregångsland där man lyckas bekämpa universiteten och den fria pressen. Det ser jag som mycket oroväckande och något man bör försöka stoppa. Men du kan ju knappat som president förklara krig mot en del av det andra stora partiet, det ser illa ut hur man än tänker.

(min "s"-knapp är kass, om det står några konstiga "om" som borde vara "som", eller andra misstänkta stavfel där ett s fattas, så beror det på det, jag tror jag har hittat alla men det är inte säkert)
Nja, Nordkorea skulle jag inte kalla en "autokrati", utan en en ren och skär diktaktur med en despotisk ledare. Glöm allt vad ens chimärval heter.

En "autokrati" är i min mening länder som Ryssland, Turkiet, Nicaragua och Syrien m.fl. I styrs av en ledare med järnhand, och i praktiken är oppositionen helt tandlös för den kommer aldrig komma i maktställning. Dock finns det en "opposition" som tolereras i någon utsträckning. Man kan uttrycka viss försiktig kritik mot ledarskapet så länge det inte är alltför allvarligt eller hotar att trigga igång något omstörtande. Det finns även val i landet med en opposition, även om de ingalunda är fria eller rättvisa. I Vitryssland har man numera förbjudit oppositionen och fänglsat alla som är emot Lukaschenko, så det kanske inte heller länge kan betecknas som "autokratiskt".

Men för att kommentera din poäng, om att man inte kan vara emot autokratier genom att vara autokrat själv. Jo, menar jag, det är just precis det man kan! Hur långa "frihetskämpar" har man inte sett i t.ex. Afrika som blir precis lika autokratiska som regimen de just störtat? Kolla bara på Mobutu och Kabila m.fl. Eller Franco i Spanien som störtade en synnerligen autokratisk president, för att sedan själv bli diktator. Det Heather m.fl. argumenterar för nu, är ungefär "det är ok om vi gör det det men ingen annan får göra det för då är de autokrater". Det tror jag är en synnerligen oroande utveckling och en korrupt tolkning av vad demokrati innebär.
Citera
2021-11-25, 06:28
Medlem
arbetets avatar
Den koloskopi man genomförde på Biden var inte helt okej. Saker hittades och borttogs:
/.../Several small diverticula were noted, as anticipated. Additionally, a single, 3 mm, benign*
appearing polyp was identified in the ascending colon. The polyp was removed without difficulty. Histologic evaluation is anticipated to be completed early next week.
Så än är inte faran över och det olycksbådande mörka molnet Kamala Harris hänger fortfarande över oss.

Hela läkarundersökningen finns här och fler problem redovisas. Det är en skröplig gammal gubbe som är USA:s president:
19 November 2021

MEMORANDUM FOR:
JENNIFER R. PSAKI
ASSISTANT TO THE PRESIDENT AND WHITE HOUSE PRESS SECRETARY

FROM:
KEVIN C. O'CONNOR, D.O., FAAFP
PHYSICIAN TO THE PRESIDENT

SUBJECT:
President Biden's current health summary
https://www.whitehouse.gov/wp-content/uploads/2021/11/President-Biden-Current-Health-Summary-November-2021.pdf
Senast redigerad av arbetet 2021-11-25 kl. 06:31.
Citera
2021-11-25, 20:58
Bannlyst
US labor department meddelar idag att ett nytt rekord har slagits.
Antalet öppet arbetslösa i USA har sjunkit så lågt att ett 52 årigt rekord precis har slagits.
Endast 199000 i månaden är inskrivna som arbetslösa.

Dvs fler jobb har skapats under Bidens första 11månader som president än under Trumps 4 samlade år.

Det ser ut som om USA är på väg åt rätt håll och att prisinflation snart sjunker efter att samtliga hamnar i USA nu är fullt bemannade
Citera
2021-11-25, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Den koloskopi man genomförde på Biden var inte helt okej. Saker hittades och borttogs:
/.../Several small diverticula were noted, as anticipated. Additionally, a single, 3 mm, benign*
appearing polyp was identified in the ascending colon. The polyp was removed without difficulty. Histologic evaluation is anticipated to be completed early next week.

Så än är inte faran över och det olycksbådande mörka molnet Kamala Harris hänger fortfarande över oss.

Hela läkarundersökningen finns här och fler problem redovisas. Det är en skröplig gammal gubbe som är USA:s president:
19 November 2021

MEMORANDUM FOR:
JENNIFER R. PSAKI
ASSISTANT TO THE PRESIDENT AND WHITE HOUSE PRESS SECRETARY

FROM:
KEVIN C. O'CONNOR, D.O., FAAFP
PHYSICIAN TO THE PRESIDENT

SUBJECT:
President Biden's current health summary
https://www.whitehouse.gov/wp-content/uploads/2021/11/President-Biden-Current-Health-Summary-November-2021.pdf
njaaaa.... CNN höll ett avsnitt med en panel av läkare som fick gå igenom Bidens journal. Han verkar frisk trots sin höga ålder.

Jag önskar att vi kunde jämföra hans journal med den tidigare presidentens. Det enda vi vet om hans journal är att "han är den friskaste presidenten i USA:s historia " något hans egna läkare dr bornstein senare medgav att han tvingats skriva utav Orange Man himself.
Citera
2021-11-26, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latinonilund
Antalet öppet arbetslösa i USA har sjunkit så lågt att ett 52 årigt rekord precis har slagits.

Dvs fler jobb har skapats under Bidens första 11månader som president än under Trumps 4 samlade år.

Det ser ut som om USA är på väg åt rätt håll och att prisinflation snart sjunker efter att samtliga hamnar i USA nu är fullt bemannade
Du har missst inflationen, bensinpriserna osv va? USA är Påväg mot kollaps och Amerikanerna verkar hålla med om den åsikten. Sen att du som är en vänstermupp tar din information från partiets propagandaorgan CNN gör inte saken bättre
Citera
2021-11-26, 03:11
Medlem
Alla vet att incest-Joe och hans Fake administration vill ha in så mycket valboskap som möjligt! Precis som sossarna i Sverige.

https://www.breitbart.com/economy/2021/11/25/joe-bidens-bbb-will-fund-cartels-child-smuggling/

Folket slutar rösta på oss? Importera nya röster! Förstår att folket är rasande.
Citera
2021-11-26, 21:28
Medlem
Joe Biden tittar misstroget på journalisten, som han förmodligen känner sedan tidigare och frågar om han fått sprutan. När denne svarar jakande undrar Biden: And you are okey? Så följer ett osammanhängande bludder om aliens och ”man on the moon” med mera. Visst känns det betryggande att han är en av världens mäktigaste män? Han har i alla fall insett att man bör undvika covidinjektioner, om det inte är saltlösning i sprutan.

https://www.investmentwatchblog.com/biden-has-disturbing-reaction-after-don-lemon-tells-him-hes-vaccinated-2/
Citera
2021-11-26, 23:26
Medlem
groovesnuss avatar
Va i helvetet!!

Lever han fortfarande?

Alla små tRumpnissar har ju självsäkert sagt att:

1. Biden kommer aldrig tillträda

2. Biden kommer max sitta 3 månaderna

3. Biden kommer sitta max 6 månader

#flyttamålstolpen

😂😂😂
Citera
2021-11-27, 09:37
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latinonilund

Öppet arbetslösa sjunker inte för att dom har återgått i jobb utan för
att dom helt enkelt slutat söka jobb. Biden har ju konstant underpresterat
vad det gäller marknadens förväntningar och analyser på jobbtillväxt med
nästan 50%. Tycker du själv att det verkar vara harmoniskt på en arbetsmarknad
som saknar 10 miljoner i obesatta tjänster? Läste om en hamburgerkedja där
administrativ personal i högre befattningar blivit tvingade att steka hamburgare
ute bland restaurangerna för att dom inte får tag på personal. Det är ju så att kan
man inte längre kan producera produkten man säljer så upphör ju företaget..
Så det är inte bra utan oroväckande att inte fler är villiga att arbeta och att det saknas
personal som skapar flaskhalsar i ekonomin. Tex så saknas det ca 100.000 lastbilschaufförer,
detta är inte ett mått på framgång eller en väg till välstånd att stora delar av arbetsstyrkan
stämplat ut för att inte återvända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in