2021-11-26, 21:27
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Och hur kommunicerade du och Emil ?
Rök puffar ?
Eftersom det i hans tel inte hittades nånting som gav polisen motiv till varför Lida avrättade Emil.
En relation med en annan kvinna är väldigt stort motiv.

Hmm..., Polisen lät dig gå igenom hans telefon? Telefoner?
Fantastisk att dom lät en f.d elev få så mkt insyn. Otroligt att hans familj vill dela ngt med dig överhuvudtaget.
2021-11-26, 21:30
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
If you say so, ok. Lydia har fortfarande mördat.förstår inte detta att ondgöra Emil!

Ordgöra? Var ser du den onda handlingen?
Eller menar du på fullt allvar att Emil inte ska diskuteras? Varför det?

Det är inte Emil ni vill skydda. Ni vill bara rädda ert eget skin. Därför ni skriker som ni gör.
2021-11-26, 21:35
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Och vad har Emil gjort som går att likställa med mord.

Lida ”aka” Brölhäxan, har avrättat en 4-barns far. Med sitt jaktvapen medans han satt helt lugnt och försvarslös.
Så om vi som kände Emil vill kalla en mördare hennes namn hon blivit döpt till- så låt det bara passera va?
Eller vad är din anledning att smutsa ner en död mans namn ?
Och försvara en mördare ?

Luktar Bekant Lydia riddare på långt håll nu

Lydiariddare? Tycker du? Jag tycker det stinker stalker.

Men du, på vilket sätt tycker du att man ska kunna diskutera Emil och Lydia om vi inte får nämna Emils namn?

Och vad säger du om alla som i trådens början berätta att Emil minsann inte en var ngn gulleplutt utan var känd för annat? Bla att han köpt sex och misshandlat kvinnor. Vad säger du till dom? Har dom fel?
2021-11-26, 21:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Hej.
Jag känner inte till någon Lida.
Men jag misstänker att ni inte vet vad hon hon heter enligt samtliga register, nämligen Lydia.

Jag sa inte att hon hade en lägenhet i Uppsala. Jag syftade som alla (nästan alla) kan förstå, att jag menade att hon var i sin lägenhet i Farsta, och klasskompisar i Uppsala och hos sina barn inne i Stockholm.
Inget svårt att förstå om man tänker lite längre än vad näsan räcker.
Hur ska jag kunna veta när och hur många och ofta Emil ringde Lydia? En total omöjlig uppgift, så vida man inte stalkade Emil vilket varje fall jag inte gjorde. Jag veta att det hände att han pratade i telefon när han kom hem till mig exempelvis, men jag vet inte vem han talade med.
Jag har varit i kontakt med polisen, men intrycket jag fick var att dom ej var intresserade. Kan kanske vara så som någon skrivit här i tråden, så fort dom såg filmen, slutade dom att utreda.

Jag kommunicerade med Emil som vuxna gör, vi ringde till varandra. Och vi hade båda extra telefoner.
Det är snarare ni som smutskastar Emil genom att hela tiden förminska honom och försöka hindra att personer berättar om deras olika relationer med Emil varit. Vad är ni rädda för egentligen?
et ju att Emil hade en stalker som var en tjej som var lite mindre till växten, blond och lite knubbig.
Är det inte bra om man kan få reda vem det kan vara, eller rättare sagt att polisen får reda på det.
Om polisen nu vill arbeta med förebyggande åtgärder, för en sådan stalker kan ju vara farlig.

Och för att bara påminna en sak. Jo, jag hatar också Lydia efter vad hon gjorde med min Emil.

Jag tror att polisen redan känner till henne (stalkern), men att hon anses helt obetydlig för utredningen, för polisen verkar inte ha kontaktat henne. I fuppen finns ett avsnitt om "Mopedbilen", en kvinna som beskrivs nästan exakt så.

Men jag hör ju till dem som tycker att fuppen är väldigt dåligt utredd.
2021-11-26, 21:38
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tror att polisen redan känner till henne (stalkern), men att hon anses helt obetydlig för utredningen, för polisen verkar inte ha kontaktat henne. I fuppen finns ett avsnitt om "Mopedbilen", en kvinna som beskrivs nästan exakt så.

Ja, säkert ser dom att hon hade noll betydelse för Emil. Som en störig mygga på ngt sätt.
2021-11-26, 21:41
Avslutad
Citat:
Emil hade säkerligen flera telefoner. Bl.a. en jobbtelefon som troligen lämnades tillbaka till arbetsgivaren när E blev uppsagd.

Men så långt kan du inte tänka, tydligen!
Eh, du hade läst den dåliga fupen, sa du? Det framgår att Emil hade bla en jobbtelefon och en privat.
Men du fäktar hejvilt, mot dem som har goda intentioner. Hur många raderade tramsinlägg har du klämt ur dig nu? Håll dig till ämnet, det är ingen mening att skriva "a, det tycker jag också" eller "vad tillför det här?" Mår du bättre av att hylla mördare? Det blir en dålig stämning, låg nivå. Det är trist och ledsamt, då det finns många barn som kommer få leva med den här vetskapen, min pappa blev mördad eller min mamma mördade en människa
Personangrepp, eller att märka ord, trådval ocksåvidare, hör väl inte hemma här?
2021-11-26, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Ordgöra? Var ser du den onda handlingen?
Eller menar du på fullt allvar att Emil inte ska diskuteras? Varför det?

Det är inte Emil ni vill skydda. Ni vill bara rädda ert eget skin. Därför ni skriker som ni gör.
Vad är det du insinuerar?

Om det varit så att Emil betett sig som en röv, som förtjänade sitt öde?! Eller vad menar du? Vem försöker rädda sitt eget skinn? Jag förstår inte vad du menar riktigt.
Tips: Varannan vatten?
2021-11-26, 21:46
Medlem
Citat:

Men du, på vilket sätt tycker du att man ska kunna diskutera Emil och Lydia om vi inte får nämna Emils namn?

Och vad säger du om alla som i trådens början berätta att Emil minsann inte en var ngn gulleplutt utan var känd för annat? Bla att han köpt sex och misshandlat kvinnor. Vad säger du till dom? Har dom fel?
Lydia är inte heller nån "gulleplutt" många här som har haft med mörderskan och göra...Tror många inte är förvånade att hennes framfart slutade såhär.. Som mörderska.. Jag noterar dessutom att din fantasi spelar dig ett spratt.. Denna tråd är ingen grupp med en människor som är rädda och ingår i Emils "affärer" och är rädda om sitt eget skinn... Bara din fantasi som skenar iväg.. Vi är en bara grupp människor som tycker det är jäkjigt Osmakligt att försöka smutskasta en man som är mördad.. Alla har nog förstått att han inte var perfekt.. Men rota runt för att finna anledningar /försvar för att avleda det fakta att Lydia är en kallblodigt mördare.. Det är fruktansvärt Osmakligt. Ärligt talat verkar det vara du som är rädd för sanningen!
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-11-26 kl. 21:52.
2021-11-26, 21:51
Avslutad
Citat:

Vad hade behövts mer, tycker du?
Det finns inga förmildrade omständigheter, tror du inte att försvarsadvokaten hade lagt fram det då?
Lida har gjort en P7a och en stor rättspsykiatrisk undersökning.
Hon kommer inte dömas till vård, det är uteslutet.
Hon är otroligt manipulativ, men hon klarade inte att manipulera psykiatrin den här gången.
2021-11-26, 22:12
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Jaa, jag tänkte på det. De som i månader nu vräkt ur sig allt möjligt om L har ju påstått att L blev misshandlad av ev alla sina ex, barnafäder och andra.

Det finns ju tyvärr kvinnor som (råkar?) välja män som misshandlar, gång på gång. Så varför skulle då inte E vara likadan, egentligen. Det följer i så fall "mönstret".

Men bara min fundering.
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2021-11-26 kl. 22:14.
2021-11-26, 22:21
Avslutad
Citat:
Jaa, jag tänkte på det. De som i månader nu vräkt ur sig allt möjligt om L har ju påstått att L blev misshandlad av ev alla sina ex, barnafäder och andra.

Det finns ju tyvärr kvinnor som (råkar?) välja män som misshandlar, gång på gång. Så varför skulle då inte E vara likadan, egentligen. Det följer i så fall "mönstret".

Men bara min fundering.
Det är otroligt vad är det du är ute efter?
LidaLydaButt följer inga mönster.
Hur vanligt är det att som kvinna i Sverige, avrätta en "pojkvän, KK"?
2021-11-26, 22:21
Medlem
Citat:
Emil hade säkerligen flera telefoner. Bl.a. en jobbtelefon som troligen lämnades tillbaka till arbetsgivaren när E blev uppsagd.

Men så långt kan du inte tänka, tydligen!

Då pratar vi feb/ mars. Och hen påstår ju tills hans död att dem minsann var ihop.

Varför hugger du allt som kan svärta Emil?
Du känner ingen av L eller L
Kan inte vara bra för blodtrycket .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in