2021-11-25, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Skälet är att den rättsmedicinska undersökningen tillsammans med polisutredningen gjort att misstankarna försvagats."

https://sverigesradio.se/artikel/mordmisstankte-sd-politikern-forsatt-pa-fri-fot
Var inte helt oväntat. Något kring dödsfallet var mystiskt men de har inte lyckats styrka någon misstanke under den långa häktningen.
Citera
2021-11-25, 09:53
Avslutad
Det är sällan man släpps på fri fot om man verkligen kan antas ha mördat någon. Man har alltså svaga bevis och kan mycket väl ha tagit fel på vad som hänt. Mycket talar väl för självåsamkad död vad jag förstår det som.

Om inget nytt framkommer så lär han inte bli dömd för mord heller därmed när han nu släppts på fri fot.

Tror någon media kommer be om ursäkt? Uppmärksamma att han släppts fri och be om ursäkt för sina egna fel lika mycket som man uppmärksammade när han greps? Kanske helt felaktigt i efterhand om han inte döms?

Två sossar är däremot DÖMDA för mord. En sosse i Sollefteå för att ha skjutit ihjäl sin fru med ett skott i huvudet när hon sov. En annan sosse i Uddevalla som mördade sin kollega och utsatta brukaren i behov av vård dygnet runt för livsfara. Men det är inget som nämns som något problem i media det inte. Men frisläppta och snart förmodligen frikända, tidigare förmodligen felaktigt häktade Sverigedemokrater gottar man sig åt.
Senast redigerad av Krimkoll 2021-11-25 kl. 09:58.
Citera
2021-11-25, 09:54
Medlem
Kanske då mer lutar mot att det kan ha varit självförvållat
Citera
2021-11-25, 09:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Kanske då mer lutar mot att det kan ha varit självförvållat

Som jag minns det så verkade det väl vara så i början av tråden? Så antagligen.
Citera
2021-11-25, 11:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Det är sällan man släpps på fri fot om man verkligen kan antas ha mördat någon. Man har alltså svaga bevis och kan mycket väl ha tagit fel på vad som hänt. Mycket talar väl för självåsamkad död vad jag förstår det som.

Om inget nytt framkommer så lär han inte bli dömd för mord heller därmed när han nu släppts på fri fot.

Varje år inleds omkring 5-10 förundersökningar om mord, där man inte kommer fram till vad det är som hänt. Alltså att det är oklart om det rör sig om dödligt våld. Skulle tro att det här fallet är ett sådant.
Citera
2021-11-25, 11:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Som jag minns det så verkade det väl vara så i början av tråden? Så antagligen.

Vad menar du att det verkade så i början av tråden?
Citera
2021-11-25, 11:33
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Tror någon media kommer be om ursäkt? Uppmärksamma att han släppts fri och be om ursäkt för sina egna fel lika mycket som man uppmärksammade när han greps? Kanske helt felaktigt i efterhand om han inte döms?

Vad snackar du om? Fallet har inte fått särskilt mycket uppmärksamhet, och ingen media har skrivit särskilt smaskiga artiklar.

Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Var inte helt oväntat. Något kring dödsfallet var mystiskt men de har inte lyckats styrka någon misstanke under den långa häktningen.

Snarare oväntat, de flesta som sitter häktade för mord blir i slutändan åtalade.
Citera
2021-11-25, 11:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad menar du att det verkade så i början av tråden?

Jag upplevde i början av tråden att flera var inne på det spåret att det fanns orsaker till dödsfallet som berodde på annat än att personen mördats. Var och en kan läsa själv och bilda sin egen uppfattning om den saken.
Citera
2021-11-25, 12:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Jag upplevde i början av tråden att flera var inne på det spåret att det fanns orsaker till dödsfallet som berodde på annat än att personen mördats. Var och en kan läsa själv och bilda sin egen uppfattning om den saken.

Okej, du menade att flera i diskussionen gjorde uttryck för det.

Ok, det är sant. Har ju att göra med vilket parti MGM representerar (representerade?).
Citera
2021-11-25, 19:20
Medlem
Han är ju släppt igen så grunden för påståendet är väl inte mer än att han är man och därmed automatiskt misstänkt. Kanske är det en politisk åklagare igen som har ambitioner att märkas!
Citera
2021-11-25, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Han är ju släppt igen så grunden för påståendet är väl inte mer än att han är man och därmed automatiskt misstänkt. Kanske är det en politisk åklagare igen som har ambitioner att märkas!

Nja, det betyder bara att dom inte har något konkret dom kan fälla honom på.

Massvis av skyldiga människor går fria för att det saknas tillräcklig bevisning.

Men visst skulle det kunna vara så att han är helt oskyldig också
Citera
2021-11-25, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Nja, det betyder bara att dom inte har något konkret dom kan fälla honom på.

Massvis av skyldiga människor går fria för att det saknas tillräcklig bevisning.

Men visst skulle det kunna vara så att han är helt oskyldig också
Fast om man nu saknar skäl att häkta honom, varför gör man då det? Att han är man är det enda jag kommer på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in