Mja, det är väl sossarnas våta dröm men jag tror de är lite för fjättrade vid sina inre bojor för att kunna börja frispela på allvar, identitetspolitiken sitter ju numera i deras ryggmärg.
Sant, jag har lite svårt att greppa att S inte längre är ett "arbetarparti", de har verkligen lämnat sin rötter.
Fanns en tid när de stod upp för en stark industri, nu är Sveriges energiförsörjning hotad.
– Jag blir lite förvånad, säger MP:s språkrör Märta Stenevi efter talmannens hårda – och ovanliga – kritik.
Är hon så korkad på riktigt, eller gör hon sig till?
Hon är så korkad. Aldrig kritiserad eller ifrågasatt för hon är medias lilla gullegris.
Någon Stockholmare som känner sig manad att vidare förmedla om de ser Miljö Greta stå och dirigera hästtransporter i centrala Stockholm nu när 60-talet miljötalibaner gör sorti ;-)
P.S Bifoga gärna bilder och lägg upp på spektaklet.
Miljötalibaner? Den är bra!
Gillar också Gröna Khmerer.
Intressant att läsa att Miljöpartiet strimlad papper för fullt uppe på regeringskansliet just nu...
Undrar vad det står för hemskheter i dem som till varje pris måste undanhållas befolkningen och väljarna?
Men sen är det ju ett parti som har gjort oerhört mycket hemskheter mot vår befolkning ...
För det kan ju inte vara så att det i papperen står hur miljön ska räddas och att man absolut inte vill att något annat parti ska genomföra dem, då får hellre klotet gå under
Intressant att läsa att Miljöpartiet strimlad papper för fullt uppe på regeringskansliet just nu...
Undrar vad det står för hemskheter i dem som till varje pris måste undanhållas befolkningen och väljarna?
Men sen är det ju ett parti som har gjort oerhört mycket hemskheter mot vår befolkning ...
För det kan ju inte vara så att det i papperen står hur miljön ska räddas och att man absolut inte vill att något annat parti ska genomföra dem, då får hellre klotet gå under
Partiet som vill att alla svenskar skall få det sämre.
Sant, jag har lite svårt att greppa att S inte längre är ett "arbetarparti", de har verkligen lämnat sin rötter.
Fanns en tid när de stod upp för en stark industri, nu är Sveriges energiförsörjning hotad.
Jepp, det fanns ju en tid när de ledande beskylldes för att vara "betongsossar" och med tanke på hur det ser ut nu för tiden så är det fan i mig en äretitel.
Sahlin och Jämtin sa ju att "gubbar med keps inte skulle känna igen sig i partiet" och djävlar så rätt de hade, det kostade bara halva väljarstödet men det var väl smällar man fick ta för att få bedriva identitetspolitik.
Någon Stockholmare som känner sig manad att vidare förmedla om de ser Miljö Greta stå och dirigera hästtransporter i centrala Stockholm nu när 60-talet miljötalibaner gör sorti ;-) P.S Bifoga gärna bilder och lägg upp på spektaklet.
Härligt att MP förnedrar Maggan.
Den här blåtiran kommer hon ha kvar hela hennes politiska karriär.
Att MP agerat genom att hoppa av regeringssamarbetet med S är väl inget som Magdalena skall lastas för.
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Ja. Om man gillar Mp som solklart kommer tjäna på detta i opinionen.
Om de tjänar på att hoppa av regeringssamarbetet i opinionen är inget jag kan bedöma. Undrar om det inte blir tvärtom. Partiet ligger ju nära spärren.
Sedan tror jag att S faktiskt kommer att bli betydligt friare att bedriva sin politik och inte vara buden av MP. Ett så litet parti som MP bör inte ingå i en regering. Detta menar jag även om inte S är mitt favoritparti.