Citat:
Ursprungligen postat av
guderi
Precis det finns många saker man hoppas sossarna tar tag i nu, cementa, slutförvaring, krimpol etc. Bara se om de är smarta nog att utnyttja läget.
Man kan ju hoppas, att sossarna löser akut de saker du nämner, då det är sossarna som nu i det omedelbara, är de största vinnarna i denna lilla kris, nu när de blivit av med MP. Jag tror Magdalena är tacksam över att "tvingas" styra under den borgerliga budgeten. Att hon gnäller är bara teater. Ordnade finanser där rättsväsendet får ökade resurser gynnar sossarna i valrörelsen.
Sossarna har V att tacka, när Dagostar satte igång ett scenario språkrören i MP var för dumma att inse konsekvenserna av. MP är lika mycket vänster som V, och det är V som nu kan locka till sig röster från besvikna miljönissar och islamister. V ökar men vänsterblocket minskas.
För mig är det viktigaste att MP åker ur riksdagen och att C marginaliseras. När V vägrade vara dörrmatta gav de en pedagogisk lektion i parlamentarism som gynnade SD. Min tanke är att vi har politiker utan konsekvenstänk, och nu drabbas de själva av sina utspel. Där SD har visat att de tillhör det borgerliga blocket, och det är betryggande i det medelbara, står C ensamma i mitten.