2021-11-24, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Penningtvätt för droghandel?

På 99,9% av Sveriges restauranger?
Jo, tjenare.
Citera
2021-11-24, 19:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Nu får du lista vilka krogar du menar, och vilka ägarna är.
Jag rör mig på dom bästa krogarna och tycker jag har bra koll på vilka som äger dessa, vad vet du som inte jag/vi vet?
Du kan inte hålla detta hemligt, det är alldeles för intressant.

Eller gäller din info inte krogar i Stockholm?

stockholm city vet jag inte så mycke om men jag antar att det är samma på många krogar på tillexmpel söder osv.

eller i förorterna.det brukar ju brinna ner nån krog också då och då. försäkringsbedrägeri eller nån som inte vill betala eller samar på andra saker.
Citera
2021-11-24, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
stockholm city vet jag inte så mycke om men jag antar att det är samma på många krogar på tillexmpel söder osv.

eller i förorterna.det brukar ju brinna ner nån krog också då och dåförsäkringsbedrägeri eller nån som inte vill betala eller samar på andra saker.

Sedär.
När och var brann en krog i Stockholms förorter ner senast?

Nej, på söder förekommer inget av det du svamlar om.
Men i vilka städer har du koll på krogbransch och indrivare då?
Citera
2021-11-24, 19:45
Medlem
Vad skall dom jobba med då ??? dom klarar eller vill inte ta vanliga jobb ju..nä kränga risiga bilar eller slappa i en sjaskig restourang eller pizzeria..
Citera
2021-11-24, 19:47
Medlem
Blatteman, med indrivare, menar du då beskyddarverksamhet? Där kan jag hålla med, många blir utsatta för detta och de som inte betalar får problem.
Citera
2021-11-24, 19:55
Medlem
Mikibus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Blatteman, med indrivare, menar du då beskyddarverksamhet? Där kan jag hålla med, många blir utsatta för detta och de som inte betalar får problem.

Han snackar väl om skattmasen? Honom känner vi väl.
Citera
2021-11-24, 19:58
Bannlyst
Citat:

Intressant.
Dela gärna med dig av några exempel.
Citera
2021-11-24, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Intressant.
Dela gärna med dig av några exempel.

Jag är lite förvånad över din kommentar, men kan bero på att jag är uppväxt i förorten och numera även rör mig mycket i utkanten av olika förorter. Plus att jag tar del av nyheter varje dag.
Men om man inte tar del av nyheter så kan jag upplysa om att det frekevent brinner lite här och var i Sverige. Jo, jag är lite ironiskt, eftersom jag undrar hur någon kan missa detta.
Det är restauranger, frisörsalonger, ja tom privata dagis m.m.
Citera
2021-11-24, 20:29
Medlem
Computerzs avatar
Kriminella är en stor aktör inom restaurangbranschen och det blir svårt för mjäkiga svenskar att stå upp mot utpressarna. Se bara på Melker Andersson och hur ofta hans restauranger har brunnit. Du behöver ha en hel del muskler och våga köra fulspel för att lyckas med en krog/restaurang i Stockholm idag. Inte många svenskar som ställer upp på det, men det passar babbarna utmärkt.
Citera
2021-11-24, 21:06
Medlem
Helt oförklarligt att någon missat hur fult det är i krogbranschen, klart det förekommer indrivning hahaha
Citera
2021-11-24, 21:06
Bannlyst
Citat:
Jag är lite förvånad över din kommentar, men kan bero på att jag är uppväxt i förorten och numera även rör mig mycket i utkanten av olika förorter. Plus att jag tar del av nyheter varje dag.
Men om man inte tar del av nyheter så kan jag upplysa om att det frekevent brinner lite här och var i Sverige. Jo, jag är lite ironiskt, eftersom jag undrar hur någon kan missa detta.
Det är restauranger, frisörsalonger, ja tom privata dagis m.m.

Jag också.
Jag växte upp i Vårberg.
Men då har du ju koll, vilken restaurang i förorten var det som brann ner senast?
Jag tar del av nyheter, jag är lite av en nyhetsjunkie, men kan inte dra mig till minnes någon krogbrand på det senaste.
Påminn mig gärna.
Citera
2021-11-24, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kottarnaskonung
Helt oförklarligt att någon missat hur fult det är i krogbranschen, klart det förekommer indrivning hahaha

Berätta gärna mer.
Detta är intressant.
Var förekommer det och av vilka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in