2021-11-24, 18:05
Medlem
167-steg-kvars avatar
Beklämmande se så många fortfarande tror på riksdagsteatern. Enpartiregering av MP eller SD förändrar i grunden ingenting, absolut ingenting, de är globalismens lydiga marxister och knähundar.
Citera
2021-11-24, 18:05
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yidarmy123
Ja, för MP har ju verkligen hög moral och är kända för att hålla sig till sanningen! Inga politiska spel där inte! Du har inte funderat över att de faktiskt kan tjäna på att gå in i en valrörelse 2022 som opposition?

’Vi gjorde allt vi kunde men vi tolererade minsann inte att nazisterna skulle vara med och bestämma budgeten😕’

’Vi är äkta!’. Glöm aldrig vilka äckliga ormar det faktiskt är som styr Sverige. Decemberöverenskommelsen, Januariöverenskommelsen, har alla redan glömt att det har varit fullständigt KAOS i 7 år nu?
Problemet för MP är att de nu är så små. Ska de få ut något inflytande kommer de vara tvungna att kompromissa ordentligt på ett sätt som jag har svårt att se att deras väljare kan uppskatta. Det var ärligt för stunden att de tackar för sig i regeringen men fan vet hur de har tänkt sig framtiden.
Citera
2021-11-24, 18:06
Medlem
TingsrydPilsner2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Jag trot inte att Miljöpartiet såg detta komma.
Anders Lindberg (Aftonbladet) och Viktor Barth-Kron (Expressen) håller med mig 👮🏽‍♀️✌️🤔
Men det här var väl ändå rätt så väntat att Annie inte skulle stödja en S budget men rösta gult för Magda.
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
På ett sätt är detta positivt för S. Nu blev dom av med MP och V har dom aldrig riktigt gillat.
Nu kan dom gå mer åt höger utan tomma löften till MP och V bara för att få deras röster.

Är Annie Lööf vinnaren här då? Om S går mer åt höger kan det kanske leda till den breda mittenlösningen hon ständigt tjatar om. Det vore inte så bra för SD. Det blir intressant att se hur det här slutar.
Citera
Medlem
Borasare1980s avatar
Klokaste beslut MP någonsin tagit. Demokratiskt och fint. De har äntligen kommit till självinsikt hur sjukt det är att ett litet extremistparti som de själva med enbart 4% stöd från folket ska sitta och bestämma över allt och alla i Sverige.
Citera
2021-11-24, 18:07
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
När blir nya omröstningen? Eller är det ej klart än
Citera
2021-11-24, 18:08
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
Absolut. Men om stämmobeslutet är att de ska rösta nej så kan de inte gärna med hedern i behåll avstå från att rösta.

Som jag förstod det så var beslutet på stämman att inte rösta ja till en regering man inte ingår i. Avstå är alltså okej.
Citera
2021-11-24, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldo77
Dem måste ju fortfarande göra upp med V, C och MP för att få igenom något, så länge dem inte går över och sammarbeta med SD/M

Blir snarare lättare att sammarbeta med M i frågor man står nära varandra där MP inte gjorde, gäller framförallt invandring å brott.
Citera
2021-11-24, 18:09
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Helt fel! En regering kan ha vilken storlek som helst, så länge inte en majoritet i Riksdagen är emot den. Sedan är det en annan sak, hur mycket den får igenom......

MA blir vald igen om någon dag, dock med ännu färre för henne, men "bara" 174 emot....

Då är väl frågan om övriga partier tolererar en enpartiregering.

Helt sjukt att precis hälften röstade emot MA och hon kan ändå bli statsminister.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .WhyAreYouGeh.
När blir nya omröstningen? Eller är det ej klart än

Ej klart, Norlen som har bollen nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
SÅ kan det bli. Men vad är poängen med det?
Kan hon initiera om buget-omröstningen då?

Nej, budgeten lever sitt eget liv och är spikad.
Citera
2021-11-24, 18:10
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Jag trot inte att Miljöpartiet såg detta komma.
Anders Lindberg (Aftonbladet) och Viktor Barth-Kron (Expressen) håller med mig 👮🏽‍♀️✌️🤔
Nja, det borde ha varit omöjligt att inte se.
Lööf tom sa för över en vecka sedan att man skulle hålla sig till sin egen budget.
Och Lööf har ju uttryckt tveksamhet till att rösta på Regeringens budget i månader.

När den sedan hamnade så långt till vänster så är ju beslutet enkelt att inte stödja den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in