2021-11-24, 17:37
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnagetmanglar
Älskar hur denna kväll artar sig!
Nu blir det en bira på krogen!
Yup! Åt hlvete med naturvärdena.
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Trevligt, naturligtvis, men Maggan lär nog hitta ett sätt att locka dem tillbaka. Hon kan väl inte regera med enbart S i regeringen?
Kan hon väl. Vad hindrar?
Går ju att göra uppgörelser i enskilda frågor.

Och det som är i budgeten kommer ju M+KD+SD att sitta vackert för att få rösta igenom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Ja. Enligt hen så var SD där som stödparti. Nu får man ta presentationer av politiska program för vad de är (även vid ett samtal ansikte mot ansikte). SD var väl det parti som hade mest invändningar och det är klart att de fått in saker som KD och M får kompromissa om. Tanken är att SD generellt ska stödja budgeten eller i värsta fall inte vara till besvär.

Det är lite intressant för där tar Mp ett mer tydlig ställningstagande. Mp är därmed ett uttalat vänsterparti, som mer officiellt ser länder som Venezuela som föredömen.
Hehe, jag känner ingen från Venezuela som anser att deras regering ens är ett föredöme för efterblivna. Inte ens de som politiskt står på vänstersidan.

En KD-politiker som suttit med i budgetförhandlingar har alltså berättat detta för dig och nu berättar du om det på FB?

Vilket sanslöst skitsnack!
Citera
2021-11-24, 17:38
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Regeringen kommer nu att prövas på nytt, snabba puckar, hoppas talmannen hinner fixa fika i tid.

Om Maggan inte tar det här så går hon till historien som världens kortaste statsminister på posten.

Hon va statsminister i 8 timmar måste va rekord, vilken cirkus, detta är nästan bättre än solsidan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio

Är Nooshi då Dynamit Harry som sprängde regeringen eller vem är Harry?

Det stämmer nog bra det
Citera
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Regeringen kommer nu att prövas på nytt, snabba puckar, hoppas talmannen hinner fixa fika i tid.

Om Maggan inte tar det här så går hon till historien som världens kortaste statsminister på posten.

Vadå? Hon har ju avgått nu. Sen om hon blir statsminister i enSamregering är en annan sak.
Citera
2021-11-24, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Jag har nog aldrig sett en eldkastare, är det vanligare än jag har vetskap om?

Dom är inte ovanliga och det är många söm är glad åt det som skett,
T.ex denna tjej,
https://www.youtube.com/watch?v=oby1DjH06Ac
Citera
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalkerD
utveckla för i helvete
Hon är inte statsminister längre.
Citera
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Vadå? Hon har ju avgått nu. Sen om hon blir statsminister i enSamregering är en annan sak.

Ja du har rätt, sorry jag skrev lite snabbt där
Citera
Medlem
Det är som att titta på en såpopera. Jag börjar uppskatta den här politiksmörjan.
Citera
2021-11-24, 17:40
Medlem
Jag jobbar med fastigheter, ibland är jag inne på LSS-boenden.
Då händer det att det kommer fram någon som har en extra kromosom till mig och försöker kommunicera med mig. Frågar mig vad jag gör, om mitt jobb är roligt osv.
Dessa personer gör sig mer förstådda och är mer begåvade att uttrycka sig än Karolina Skoog (MP).
Det är ta mig fan skrämmande att sånt här folk ens får sätta sin fot i Rosenbad.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k6B8x9/sprakroren-chockade-over-annie-loofs-besked?jwsource=cl
Citera
2021-11-24, 17:40
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
En KD-politiker som suttit med i budgetförhandlingar har alltså berättat detta för dig och nu berättar du om det på FB?

Vilket sanslöst skitsnack!
U mad bro?

Jag skrev aldrig att hen suttit med vid förhandlingarna men hen står ledningen i partiet nära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in