2021-11-23, 22:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Du var alltså kk med Emil när han bodde med yngsta barnens mamma?

Och ni har haft orgie i hans hus?

Du drar dig verkligen inte för nånting du
Tack för att du bekräftar det smaklöst vidriga påståendet från någon som försöker sprida falskheter i tråden, genom att påstå att Emil varit otrogen och att sexorgier har urspelats i hans hus osv, med hela jobbet, dessutom. Väldigt konstigt sätt att kliva fram i strålkastarljuset och sprida ut att Emil skulle betett sig så, det är snarare Lida som inte lärt sig att hålla ihop benen. Jävligt passande namn på brölhäxan LIDA
Att KKpersonen benämner orgier, så finns det väl ingen som vid den benämningen som tänker på annat än sexorgier, som inte är födda innan -50 talet, det är så dumt
2021-11-23, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Men glöm det. Det kommer inte bli livstid för detta mord. Inte en chans. Glöm det.

Livstid är reserverat för extra grymma mord.

Vad menar du med "Extra grymma"?
Det här är väl extra grymt och iskallt om något.
Det blir livstid. Hon är inte psykiskt sjuk i lagens mening. Det kan ju bli en helt annan diagnos nu.
2021-11-23, 23:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Men glöm det. Det kommer inte bli livstid för detta mord. Inte en chans. Glöm det.

Livstid är reserverat för extra grymma mord.
Precis. Som det kommer bli för Brölhäxan.
Är det inte extra grymt att hota och avrätta en människa? Jag undrar vad som kan vara mer grymt än det? Sen inte visa ånger, endast självömkan över sig själv. Hon har inte ens uttryckt sorg över sina egna barn eller Emils anhöriga, hon är falsk och farlig. Vad ska försvarsadvokaten försöka använda för medel? Avrättningen finns dokumenterad, likaså andra episoder från kvällen.
Det som försvaret har att försöka med är istöllet för livstid, är med en biljett till rättspsyk, där Lida med all sannorlikhet skulle förföra läkaren och knulla sig ut, bokstavligen. Tack och lov är dessa vider sällsynta. Jag lider med de anhörigas skull, det är vidrigt. Domen är välskriven och utformad på ett förenklat språk så att tillochmed någon mindre begåvad kan förstå. Tyvärr ska detta stötas och blötas i hovrätten, jag tror inte att det som kommer grävas fram ur Lidas förflutna kommer visa på några förmildrande omständigheter, snarare att Lida satt spiken i kistan, nu har snöbollen börjat rulla. Det kommer visa sig. Bra jobba Lida!
2021-11-23, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Precis. Som det kommer bli för Brölhäxan.
Är det inte extra grymt att hota och avrätta en människa? Jag undrar vad som kan vara mer grymt än det? Sen inte visa ånger, endast självömkan över sig själv. Hon har inte ens uttryckt sorg över sina egna barn eller Emils anhöriga, hon är falsk och farlig. Vad ska försvarsadvokaten försöka använda för medel? Avrättningen finns dokumenterad, likaså andra episoder från kvällen.
Det som försvaret har att försöka med är istöllet för livstid, är med en biljett till rättspsyk, där Lida med all sannorlikhet skulle förföra läkaren och knulla sig ut, bokstavligen. Tack och lov är dessa vider sällsynta. Jag lider med de anhörigas skull, det är vidrigt. Domen är välskriven och utformad på ett förenklat språk så att tillochmed någon mindre begåvad kan förstå. Tyvärr ska detta stötas och blötas i hovrätten, jag tror inte att det som kommer grävas fram ur Lidas förflutna kommer visa på några förmildrande omständigheter, snarare att Lida satt spiken i kistan, nu har snöbollen börjat rulla. Det kommer visa sig. Bra jobba Lida!

Finns inte en chans att HR kommer att döma L till livstid, Inte ens SD som slog ihjäl LW med 17 slag i Lena Wesström tråden fick livstid, han blev också dömd till 18 år så nej du HR kommer att sänka straffet för L till 14 år. Hon muckar om ca 9 år minus häktning.
2021-11-24, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Du har en del poänger med ditt inlägg, men jag tror knappast att om hon nu bara skjutit lerduvor, att hon köpt bockhagel, då varje skott är nästan dubbelt så dyrt som övningsammunition för lerduva, så det vore om inte annat ekonomiskt vansinne, sen för utgången av just det här skottet har nog valet av hagel ingen större betydelse med tanke på det korta hållet

Jag var lite otydlig. Menade bockhagelgeväret och inte själva ammunitionen. Det säger hon att hon tog det som satt på patronhållaren på vapnet. Nu spelar väl det kanske ingen stor roll på detta korta avståndet då hon också nämner att det var felinställt. Och hon lånade ett annat hagelgevär när hon sköt lerduvor sist. Beroende på hur felinställt det var för henne så kan det också bli värre beroende på var hon siktade. Jag menar bara att har man inte skjutit ett djur så kanske man inte har full förståelse för vilken kraft vapen har. Skjuta på måltavlor och lerduvor är en helt annan grej.
2021-11-24, 00:41
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag tror det stavas processekonomi. Varför lägga mer tid och pengar på det när man redan har obestridliga bevis i skuldfrågan?

Ja, du har skrivit det förut. Vet du att det är så, eller gissar du?

Om det är så, så tycker jag att det är otäckt. Se på Lambertzkvinnan. Hon hade väl ljud och filmbevis, som sedan visat sig "väl utvalt" material, som hon valt helt själv.

Knivskärningen vid Fridhemsplan hade väl också en del foton/film, de fick ju bara 12 och 9 år, ett mord som jag kan tycka är lite värre än detta, de mördade en helt okänd person. Och har svarat "ingen kommentar" genom hela fuppen, inte alls samarbetsvilliga, visar ingen som helst ånger, bestrider skadestånd till anhöriga, de hånskrattar. Det lönar sig att vara riktiga svin, de fick ju bra mycket lägre straff än L.

Om det är "processekonomi", så kanske man ska skrota sekretessen samt ha med slasken i fup.

För meningen med offentlighetslagar är väl att makten ska kunna granskas, av alla, som vill.

Många klagar på Olof Palme, som tog bort tjänstemammaansvaret. Ja, det gjorde han, men han införde samtidigt allmän rättshjälp, så att den lilla människan skulle kunna slåss mot makten med lika vapen.

År 2006 tog riksdagen bort "allmän rättshjälp" (mycket lite finns kvar), men man införde inte tjänstemannaansvaret igen.

I mitt tycke går det då på riktigt mot Sveas Rikas lag.
2021-11-24, 00:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Finns inte en chans att HR kommer att döma L till livstid, Inte ens SD som slog ihjäl LW med 17 slag i Lena Wesström tråden fick livstid, han blev också dömd till 18 år så nej du HR kommer att sänka straffet för L till 14 år. Hon muckar om ca 9 år minus häktning.

Precis, det tror jag också. Det finns rätt många mord som varit bra mycket grymmare än ett skott och där GM fått rätt mycket kortare strafftid än L.
2021-11-24, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Precis, det tror jag också. Det finns rätt många mord som varit bra mycket grymmare än ett skott och där GM fått rätt mycket kortare strafftid än L.

Straffen för mord har skärpts på sistone, vilket är jävligt bra
2021-11-24, 03:28
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SliceBySlice
Straffen för mord har skärpts på sistone, vilket är jävligt bra

Var syns det i Fridhemsplansdomen? Den kom ju nästan samtidigt som denna.
2021-11-24, 04:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TigerFlaggan
Jag var lite otydlig. Menade bockhagelgeväret och inte själva ammunitionen. Det säger hon att hon tog det som satt på patronhållaren på vapnet. Nu spelar väl det kanske ingen stor roll på detta korta avståndet då hon också nämner att det var felinställt. Och hon lånade ett annat hagelgevär när hon sköt lerduvor sist. Beroende på hur felinställt det var för henne så kan det också bli värre beroende på var hon siktade. Jag menar bara att har man inte skjutit ett djur så kanske man inte har full förståelse för vilken kraft vapen har. Skjuta på måltavlor och lerduvor är en helt annan grej.
Det Lydia Barth påstår är inte sant, det har åklagaren bevisat, det framgår i domen.
2021-11-24, 04:40
Avslutad
Citat:
Att du inte skäms.
Usch.

Förresten, hur var det med mina lögner?
2021-11-24, 05:46
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ja, du har skrivit det förut. Vet du att det är så, eller gissar du?

Om det är så, så tycker jag att det är otäckt. Se på Lambertzkvinnan. Hon hade väl ljud och filmbevis, som sedan visat sig "väl utvalt" material, som hon valt helt själv.

Knivskärningen vid Fridhemsplan hade väl också en del foton/film, de fick ju bara 12 och 9 år, ett mord som jag kan tycka är lite värre än detta, de mördade en helt okänd person. Och har svarat "ingen kommentar" genom hela fuppen, inte alls samarbetsvilliga, visar ingen som helst ånger, bestrider skadestånd till anhöriga, de hånskrattar. Det lönar sig att vara riktiga svin, de fick ju bra mycket lägre straff än L.

Om det är "processekonomi", så kanske man ska skrota sekretessen samt ha med slasken i fup.

För meningen med offentlighetslagar är väl att makten ska kunna granskas, av alla, som vill.

Många klagar på Olof Palme, som tog bort tjänstemammaansvaret. Ja, det gjorde han, men han införde samtidigt allmän rättshjälp, så att den lilla människan skulle kunna slåss mot makten med lika vapen.

År 2006 tog riksdagen bort "allmän rättshjälp" (mycket lite finns kvar), men man införde inte tjänstemannaansvaret igen.

I mitt tycke går det då på riktigt mot Sveas Rikas lag.
Nyckelordet i mitt inlägg var tror. Har åklagaren tillgång till något så ovanligt som en video av mordet, filmad av mordoffret, är det en slam dunk och all bevisning denne behöver. Det behövs ingen djupare utredning av bakgrunden för att få en fällande dom, det är snarare försvararens uppgift att isf begära en djupare utredning.
Och det står envar fritt att begära ut slasken från Uppsala tingsrätt efter sedvanlig sekretessprövning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in