Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Jag tror det stavas processekonomi. Varför lägga mer tid och pengar på det när man redan har obestridliga bevis i skuldfrågan?
Ja, du har skrivit det förut. Vet du att det är så, eller gissar du?
Om det är så, så tycker jag att det är otäckt. Se på Lambertzkvinnan. Hon hade väl ljud och filmbevis, som sedan visat sig "väl utvalt" material, som hon valt helt själv.
Knivskärningen vid Fridhemsplan hade väl också en del foton/film, de fick ju bara 12 och 9 år, ett mord som jag kan tycka är lite värre än detta, de mördade en helt okänd person. Och har svarat "ingen kommentar" genom hela fuppen, inte alls samarbetsvilliga, visar ingen som helst ånger, bestrider skadestånd till anhöriga, de hånskrattar. Det lönar sig att vara riktiga svin, de fick ju bra mycket lägre straff än L.
Om det är "processekonomi", så kanske man ska skrota sekretessen samt ha med slasken i fup.
För meningen med offentlighetslagar är väl att makten ska kunna granskas, av alla, som vill.
Många klagar på Olof Palme, som tog bort tjänstemammaansvaret. Ja, det gjorde han, men han införde samtidigt allmän rättshjälp, så att den lilla människan skulle kunna slåss mot makten med lika vapen.
År 2006 tog riksdagen bort "allmän rättshjälp" (mycket lite finns kvar), men man införde inte tjänstemannaansvaret igen.
I mitt tycke går det då på riktigt mot Sveas Rikas lag.