Citat:
Ursprungligen postat av
kimdah2002
Smittspridningen beror ju till 100% på dom som inte är vaccinerade. Hade alla varit vaccinerade hade vi ju inte haft någon covid över huvud taget. Det är ju därför man inför obligatorisk vaccinering i de flesta länderna i EU
Helt fel, hur förklarar du smittspridningen i länder som Gibraltar, Irland och Israel? Det är dessutom vetenskapligt bevisat att vaccinet inte hindrar smittspridning. Om alla hade varit vaccinerade och detta skulle utrota Corona så innebär det att man blir immun av vaccinet, och detta är bevisat att man inte blir, däremot så skyddar det mot allvarligt sjukdomsförlopp. Det gör en varken immun eller hindrar smittspridning, har du stoppat huvudet ner i sanden? Det finns massvis med vetenskap som styrker vad jag berättar för dig.
Anledningen till obligatorisk vaccintvång är ren fascism, t.om Israel har varit helt transparenta med att vaccinet inte hindrar smittspridning och svenskarnas hyllade Tegnell har också pratat om det. Detta är för att vänja befolkningen vid QR-pass och införandet av en fascistisk övervakarstat likt Kina, förmodligen med ett social credit system också.
Det är så transparent vad deras slutgiltliga mål med det hela är att jag undrar om du driver med mig eller enbart har bristande intellektuell kapacitet för att kunna nyttja ditt kritiska tänkande och analysera vad som sker. Du har ju redan bortsett från vetenskapen som har bevisat att vaccinet varken gör en immun eller hindrar smittspridning så om du inte driver är du ett svag begåvat får.