Citat:
Ursprungligen postat av
greta75
Det där är borgerligt dravel, inget annat. Du är precis så blå som en människa kan bli, bryr dig bara om dig själv. En politik som vill privatisera eller bryta ner allt det fina Sverige byggt upp. Bland det vidrigaste jag sett dig skriva faktiskt.
För mig är det viktigt att vi har ett bra samhälle som tar hand om de som inte lyckades, för en sak vet jag och det är att människorna som lyckats i livet kommer inte göra det. Bra skola, sjukvård, mycket kultur, idrottshallar, starka myndigheter, socialtjänst etc är det viktigaste vi har. Inte om du betalar 500 kr mindre i skatt i månaden eller inte. Är du inte nöjd med att du kan vara föräldraledig i 1,5 år när du får barn? Att födseln är gratis? Hur känns det att man kan utbilda sig till läkare utan att betala en krona oavsett var du kommer ifrån, om du är duktig. För exakt alla utom dig är detta arbetarpolitik. Men bidrar solidariskt genom skattsedeln!
Så du menar på fullaste allvar att alla exempel som du radar upp- inte existerar i västliga länder med lägre skattetryck?
Med tanke på att vi har bland det högsta skattetrycket bland rika i-länder, så kan man ju tycka att det vore på sin plats med den mest utvecklade sjukvården och skolan, varför har vi då inte det? Vad fan får jag för pengarna?
Jag får somaliska och arabiska 8-barnsfamiljer och en halvdan offentlig sektor.
Det är resultatet av den moderna socialdemokratin, med inslag av nyliberala Ayn Rand-idéer från Centern.
Men du, glöm inte rösta på sossarna 2022. Annars försvinner familjeveckan.