2021-11-23, 08:09
Medlem
irishrages avatar
Inget har förändrats. De är ett maktparti. De ljuger, fulspelar och värst av allt skiter i medborgarna.
Citera
2021-11-23, 08:21
Medlem
Ja det blir som vanligt, spel för galleriet. Förstått det på V:s attityd sista dagarna. Låt skitpartiet S få fortsätta sin förstörelse av Sverige som ovanstående inlägg säger.
Citera
2021-11-23, 09:10
Medlem
Madagascars avatar
Fortfarande tyst från Lööf och C. Vad säger de om förhandlingarna som pågår.
Citera
2021-11-23, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

De väntar nog och ser vad de utmynnar i. De har väl sagt att de inte "lovat" att rösta för vänsterbudgeten. I deras parallella värld borde det ju inte ske någon förhandlingar .... samtidigt som de borde ha infört "marknadshyror" och annat vid det här laget också.

Mycket av det här är nog en V markering mot C (och S) om hur det ska bli framöver.
Citera
2021-11-23, 09:21
Medlem
Gissar att det är fler än jag som tar onsdagens omröstning med en gäspning. Oavsett retorik och utspel finns det väl absolut inget som talar för annat än att V lägger ner sina röster på onsdag och släpper fram fortsatt sossestyre.
Citera
2021-11-23, 09:31
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Gissar att det är fler än jag som tar onsdagens omröstning med en gäspning. Oavsett retorik och utspel finns det väl absolut inget som talar för annat än att V lägger ner sina röster på onsdag och släpper fram fortsatt sossestyre.
Om inte V får något så tror jag de fäller Magda imorgon.

Och sen blir det nya förhandlingar.

Men jag antar att V ändå kommer rösta för S' budget imorgon eller? (Annars blir det väl blåbrun budget!?)
Senast redigerad av Madagascar 2021-11-23 kl. 09:39.
Citera
2021-11-23, 09:39
Medlem
Citat:

En del tror väl att de väntar till sista omröstningen innan det blir grönt.

Kan vara svårt att backa från pensionskravet när det nu är offentligt.

Men vet inte. De har ju i princip lagt sig i en hel mandatperiod.
Citera
2021-11-23, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
En del tror väl att de väntar till sista omröstningen innan det blir grönt.

Kan vara svårt att backa från pensionskravet när det nu är offentligt.

Men vet inte. De har ju i princip lagt sig i en hel mandatperiod.
Ja så kan det förstås vara. Det trycker rött i omröstning 1 till Andersson, trycker rött i omröstning 2 till Kristersson, och sedan lägger ner sina röster i omröstning 3 till Andersson för att slippa nyval. Och lagom till omröstning 3 kommer Andersson förmodligen att göra en symbolisk eftergift så att V kan säga att de åtminstone delvis fick igenom sitt krav men inte kunde vara för hårda för att "de måste ta ansvar för landet / hindra rasismen" eller whatever.

Det jag menar är väl snarare att även om Andersson blir nedröstad på onsdag är det ändå bara en låtsaskris, slutresultatet kommer likväl bli att hon väljs till statsminister, oavsett om det sker redan på onsdag eller om det måste gå några vändor till.
Citera
2021-11-23, 09:49
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

Enklast vore om de som inte kommer överens gör en egen uppgörelse.

Dvs, Nooshi och Kopparhäxan. Når V och C samklang kan Magda ta en fridag. Tills i morgon 0900.

Hoppas V kör på rött.
Citera
2021-11-23, 09:56
Medlem
Citat:
Ja så kan det förstås vara. Det trycker rött i omröstning 1 till Andersson, trycker rött i omröstning 2 till Kristersson, och sedan lägger ner sina röster i omröstning 3 till Andersson för att slippa nyval. Och lagom till omröstning 3 kommer Andersson förmodligen att göra en symbolisk eftergift så att V kan säga att de åtminstone delvis fick igenom sitt krav men inte kunde vara för hårda för att "de måste ta ansvar för landet / hindra rasismen" eller whatever.

Det jag menar är väl snarare att även om Andersson blir nedröstad på onsdag är det ändå bara en låtsaskris, slutresultatet kommer likväl bli att hon väljs till statsminister, oavsett om det sker redan på onsdag eller om det måste gå några vändor till.

Tror det också. De nöjer sig nog med en minimal eftergift som de kommer att få för att bevisa än en gång att C har fel och att de har inflytande.
Citera
2021-11-23, 10:05
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
De väntar nog och ser vad de utmynnar i. De har väl sagt att de inte "lovat" att rösta för vänsterbudgeten. I deras parallella värld borde det ju inte ske någon förhandlingar .... samtidigt som de borde ha infört "marknadshyror" och annat vid det här laget också.

Mycket av det här är nog en V markering mot C (och S) om hur det ska bli framöver.

Exakt. Jag tror att allt annat är BS just nu.
Det enda V vill är att C ska acceptera att dom ingår i samma regeringsunderlag för de röda laget. Dom positionerar sig för 2022. Får dom C att släppa på sin "Aldrig samarbeta med V" nu så har dom ett färdigt underlag att gå till val på. Då vet V att dom kommer få inflyttande 2022. Mycket smart att ta striderna nu än efter valet 2022. S är förmodligen på V's sida i denna strid men dom måste hålla masken för C's skull just nu.
Annie har målat in sig i ett hörn. Kommer bli enorm svekdebatt oavsett.
Det kommer inte gå att få majoritet i frågor utan SD eller V's mandat om C ska aktivt rösta emot förslag som SD/V vart med o tagit fram.
Annie måste släppa sin breda mitt och göra som de andra partierna "kan prata med alla"
Citera
2021-11-23, 10:12
Medlem
TingsrydPilsner2.8s avatar
Citat:
Om inte V får något så tror jag de fäller Magda imorgon.

Och sen blir det nya förhandlingar.

Men jag antar att V ändå kommer rösta för S' budget imorgon eller? (Annars blir det väl blåbrun budget!?)
Det lär dom göra men troligtvis inte C så det blir en blåbrun budget ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in