2021-11-22, 17:12
Medlem
Skulle vara i behov av att skicka/ta emot SMS/MMS via datorn, såväl som mobilen. Privat (i första hand).

Finns det tjänster för detta idag?

Och då menar jag åtminsone relativt seriösa tjänster, inte något DIY scriptbaserat webbläsarinterface som körs via lokal Apache server, sammansatt av någon hyperaktiv nerd i Canada eller liknande.
Citera
2021-11-22, 17:34
Avstängd
Öppna google voice på datorn. Klicka meddelanden.
Citera
2021-11-22, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marinerad65
Skulle vara i behov av att skicka/ta emot SMS/MMS via datorn, såväl som mobilen. Privat (i första hand).

Och då menar jag åtminsone relativt seriösa tjänster, inte något DIY scriptbaserat webbläsarinterface som körs via lokal Apache server, sammansatt av någon hyperaktiv nerd i Canada eller liknande.
iMessage om du har Apple.
Citera
2021-11-22, 18:50
Medlem
BigFatCones avatar
Om du kör Android och Googles egna SMS-app så finns messages.google.com
Citera
2021-11-22, 18:56
Bannlyst
oavsett internettjänst, så vet jag att det funkade på en 3G-dongle som jag hade för några år sedan.

det var en liten fyrkantig grejj med inbyggt batteri, med inbyggd router iprincip. så körde man in SIM kortet i den, och kunde via webbläsargränsnitt sms:a "som vanligt".

jag gjorde något script för att skicka automatiska meddelanden, och det funkade precis som tänkt. sen lånade jag ut den till en snubbe jag inte kände, och glömde av det.

är syftet något bedrägligt så rekommenderar jag dig att finna bättre tidsfördriv dock.
Citera
2021-11-23, 00:04
Medlem
NollFemNollFems avatar
Är det Windows 10 och Android är det väldigt enkelt
https://support.microsoft.com/sv-se/topic/skicka-och-ta-emot-textmeddelanden-fr%C3%A5n-datorn-43189e43-8121-35f6-7930-db095bf938a4
Citera
2021-11-23, 00:10
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marinerad65

Det finns ett bra program som heter MyPhoneExplorer, avsett för androidmobiler. Laddas ner från Google play.
Citera
2021-11-23, 01:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NollFemNollFem
Är det Windows 10 och Android är det väldigt enkelt
https://support.microsoft.com/sv-se/topic/skicka-och-ta-emot-textmeddelanden-fr%C3%A5n-datorn-43189e43-8121-35f6-7930-db095bf938a4
Det fungerar "så där" bra. Eller sist jag testade i alla fall. Googles egna tjänst är överlägsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in