2021-10-29, 08:11
Medlem
Europes avatar
Han har sannerligen gjort karriär på att vara kränkt för att hans farsa är en svart amerikan. Skämtserier om kannibaler kränker hans "folk" (vad betyder det ens?), norrmän som talar om situationen med rekordmånga sprängdåd och skjutningar i Sverige är "rasister" och så vidare. Förmodligen uppfattade han det som rasism att han inte fick bli kulturminister, eller åtminstone riksdagskandidat för något parti, trots att han inte ens var med i något parti.

Lite skvaller från Nyheter Idags vänsterskribent:

Citat:
Utanför högstadiediskona när jag växte upp i Lund var cigaretter hårdvara. Utbud och efterfrågan gick inte ihop och tiggeriet var omfattande. Jag minns särskilt en av dessa cigarett-tiggare, en kortväxt kille. När han väl hittade någon som satt på ett paket cigaretter brukade han förklara att ”You owe my people 400 years of slavery, you better give me a fucking cigarette”.

Pappan till den kortväxta cigarett-tiggaren i Lund var nämligen afro-amerikan, som flyttat till Lund för att studera vid universitetet. Och på något märkligt sätt var den 15-åriga lundabo som inte hade en sådan exklusiv förälder och som råkade sitta på ett paket cigaretter moraliskt ansvarig för århundraden av slavhandel. Skulden låg liksom i personens pigment.
Citat:
Dagens poserande och be-om-ursäktande om historiska brott har väldigt lite med historien att göra. Tvärtom så är detta be-om-ursäktande ett sätt att profitera på historien för att vinna fördelar idag. Å ena sidan västerländska idealister som vill framstå som goda, å andra sidan korrupta afrikanska ledare som vill framstå som frihetskämpar.

De flesta är inte lika ärliga med sin strävan att vinna fördelar som den kortväxte cigarett-tiggaren i Lund var på tidigt 1990-tal. Men även han blev med tiden mer subtil. Han tog sig artistnamnet Timbuktu och har blivit en framstående artist och författare som aldrig missar ett tillfälle att vinna poänger på sitt pigment.

https://nyheteridag.se/mathiasson-nar-ska-afrikaner-be-om-ursakt-for-slavhandeln/

Förutom det skribenten är inne på, d.v.s. att svarta har stått för större delen av svartas slaveri och vita för en väldigt liten del, så finns det även en annan märklig sak med denna uppfattning att vita födds skyldiga och svarta som offer, samt att vita är skyldiga svarta något, nämligen det märkliga med hur sådana som Timbuktu anser att de har ärvt sin pappas offerrättigheter, men däremot inte sin vita mammas vita skuld. Jag tycker det är svårt att se logiken i föreställningarna hos dessa nutida statsstödda rasister. Finns det en slags en-droppes-regel?
Senast redigerad av Europe 2021-10-29 kl. 08:36.
Citera
2021-10-29, 08:32
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Timbuktu har väl haft rykten om sig att ha ett tvivelaktigt beteende mot kvinnor i över 10 års tid nu.
Det har inte framkommit några tydliga bevis på övergrepp men ändå så fortsätter det komma påståenden om sådant.
Min personliga åsikt är att jag tror dom mycket väl kan stämma. Det känns som att dessa påståenden och rykten kommer från spritt skilda hål så det känns inte så sannolikt att det skulle vara rent hittepå. Timbuktu är nog lika skyldig som Soran Ismail, men han är inte lika dum och har uppenbarligen lyckats hålla sig kvar i rampljuset. Jag hoppas att världen vaknar upp och ser han för det lilla svin han är.

Jag vet inte hur det är med det, men jag skulle bli överraskad om det inte här och där på vägen har blivit tjatsex kombinerat med rasistanklagelser om de skulle vägra.
Citera
2021-10-29, 08:45
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneStaxx
Haha, knappa 5000 spelningar på över två månader. Någon är fan slut som artist ordentligt T.o.m en sketen plojlåt jag och en polare gjorde på fyllan i somras fick fler spelningar på samma tid

Hur är det möjligt? En annan låt som han har lagt upp har endast 38 spelningar. Okej, båda är bara musikspår, men även en musikvideo hade endast drygt sextusen spelningar. Har jag misstagit mig på hans popularitet, eller brukar hans lyssnare inte använda Youtube?
Citera
2021-10-29, 09:19
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Nej det kanske inte är så troligt att han har brottat ner kvinnor och våldtagit dom när han är så liten som han är. Då är det mer troligt att han brukat psykologiskt våld vid övergrepp, alternativt har han drogat kvinnorna. Det skulle också förklara varför inga kvinnor har gått ut och offentligt anklagat honom.
Det har väl dock ”Me too-surrats” om honom i olika tjejgrupper på Facebook, har jag hört i någon podd.
Citera
2021-11-05, 17:24
Medlem
Vilken skitmusik han gör. Vem fan lyssnar på sån här dynga?
Citera
2021-11-06, 19:00
Medlem
Europes avatar
Timbuktu har i åratal försökt få en frikostig och stabil inkomst finansierad av skattebetalarna. Att skattebetalarna ständigt får finansiera hans marknadsföring som artist via bl.a. SR och SVT är inte nog för honom. Som en följd av det har han som bekant hintat och slutligen gått ut med att han vill bli kulturminister eller åtminstone riksdagsledamot (utan att behöva göra föregående politisk karriär).

Det verkar ha drivit honom till att ständigt smöra för sossarnas partiledare Löfven. För 8 år sedan:

Citat:
Men han verkar gilla S-ledaren Stefan Löfven bättre.
– Du verkar jävligt skön, för du är lite ödmjuk. Kolla bara din outfit! Det känns lovande, säger Jason Diakité.
Han är också positiv till att Stefan Löfven sett filmen "Äta sova dö" som nämns i låttexten i "Budskapet".
– Jag blir väldigt glad att du har sett den, Stefan. Det är det viktigaste, att människor i din position ser den, säger han.
https://www.expressen.se/kvallsposten/timbuktu-om-lofven--verkar-javligt-skon/

Självfallet hyllade han den avgående Löfven under S-kongressen (se förinspelad hyllning i länken):

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/se-kandisarnas-halsningar-till-lofven
Citera
2021-11-06, 20:55
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungen98
Vilken skitmusik han gör. Vem fan lyssnar på sån här dynga?

Han var ju en riktig gangster en gång tiden, undra vart det slog slint.
Citera
2021-11-22, 13:40
Medlem
Mogaku-sans avatar
Nu är Timbuktu även hedersdoktor vid Lunds universitet
Citera
2021-11-22, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Nu är Timbuktu även hedersdoktor vid Lunds universitet

Ah. Det var fan på tiden.

Mvh.
Citera
2021-11-22, 20:40
Medlem
Jason "Timbuktu" Diakite skriver bok om köttfärssås:

Citat:
"Hiphop-artisten Jason Diakité, kocken Joel Åhlin och entreprenören Harald Wachtmeister har skrivit en bok om en av Sveriges populäraste maträtter: köttfärssåsen.

Enligt författarna är ambitionen inte att hitta det bästa receptet på köttfärssås, utan snarare att bjuda på innovativa sätt att förnya älsklingsrätten".

https://www.skd.se/2021/11/22/jason-diakite-skriver-bok-om-kottfarssas/
Citera
2021-11-22, 20:52
Medlem
Han djupdyker in i köttfärssåsen, fint att han har blivit hedersdoktor i Lund, de måste vara stolta över sitt val.
Citera
2021-11-22, 23:20
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Jason "Timbuktu" Diakite skriver bok om köttfärssås:

https://www.skd.se/2021/11/22/jason-diakite-skriver-bok-om-kottfarssas/

"“Idag är spaghetti och köttfärssås minst lika mycket en del av den svenska identiteten som pressgurka eller palt. Det är förbryllande att vi inte är lika nationalistiska gentemot matkultur som vi är gentemot människor”, säger Jason Diakité..."

Jobbigt att hitta rasism i allting, att var och varannan människa han möter är fascist.

Jasons tankar om köttfärssås måste f ö vara en stor läsupplevelse...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in