2021-11-22, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Bild på GM?

Finns på S*r*:s facebook
*=i
https://www.facebook.com/s*r*.westman.1
Citera
2021-11-22, 11:05
Medlem
stämningsansökan

https://delafil.se/8a12494c2f776cc6/Nacka_TR_B_2803-21_Aktbil_73,_ST%C3%84MNINGSANS%C3%96KAN.pdf
Citera
2021-11-22, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikakahvi
stämningsansökan

https://delafil.se/8a12494c2f776cc6/Nacka_TR_B_2803-21_Aktbil_73,_ST%C3%84MNINGSANS%C3%96KAN.pdf

Ovanligt solid bevisning tycker jag. Hennes sista månader i livet verkar bara ha blivit värre och värre.

Vila i frid stackars flicka 💔
Citera
2021-11-22, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HastaElFuego
Ovanligt solid bevisning tycker jag. Hennes sista månader i livet verkar bara ha blivit värre och värre.

Vila i frid stackars flicka 💔

Ja verkligen. Och alltså de "män" som blir svartsjuka på sina egna bebisar? Så att de uttrycker till BB-personal att de vill lämna bort bebisen för att ha mamman för sig själv. Åh stackars Siri. Va jobbigt hon måste haft det.

edit: ursäkta den kryptiska meningen ovan. grejen är nog att jag helt enkelt inte kunde finna ord för sånt folk så att det blev helt fel i språket :-D
Senast redigerad av pikakahvi 2021-11-22 kl. 13:10.
Citera
2021-11-22, 13:20
Medlem
Citat:
Ja verkligen. Och alltså de "män" som blir svartsjuka på sina egna bebisar? Så att de uttrycker till BB-personal att de vill lämna bort bebisen för att ha mamman för sig själv. Åh stackars Siri. Va jobbigt hon måste haft det.

edit: ursäkta den kryptiska meningen ovan. grejen är nog att jag helt enkelt inte kunde finna ord för sånt folk så att det blev helt fel i språket :-D

Jag menade ff.a det förtrycket och psykiska misshandeln hon kan antas att ha fått utstå hennes sista tid i livet.

Finns forskning som visar på att psykisk misshandel är värre än fysisk (men det handlar ju då givetvis om fall där våldet inte haft dödlig utgång).

https://www.vetenskaphalsa.se/valdet-vi-inte-tar-pa-allvar-psykisk-misshandel-och-kvinnor-som-slass/

Nu handlar ju artikeln ovan även om kvinnor som slåss. Det finns inga som helst indikationer på det i detta fall, så den delen är inte relevant denna gång.

MEN! Svartsjukan har ingen könstillhörighet, utan finns bland både män OCH kvinnor.

Tyvärr berövades en flicka sitt liv denna gång pga just detta.
Citera
2021-11-22, 14:57
Medlem
Det är synnerligen beklagligt att dödsstraffet har avskaffats i Sverige.
Hoppas ändå att någon i fängelset tar hand om saken.
Citera
2021-11-22, 15:03
Medlem
Det klassiska. Hon gör slut, enligt stämningsans, och det klarade inte GM av. Vad är det för fel på vissa män som dödar för att någon gör slut. Varför klarar de inte av att ta in att en relation inte fungerar?
Citera
2021-11-22, 15:07
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Men han var väl adopterad själv?

Undrar vad adoptivföräldrarna har tutat i honom om hans bioföräldrar?
Citera
2021-11-22, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det klassiska. Hon gör slut, enligt stämningsans, och det klarade inte GM av. Vad är det för fel på vissa män som dödar för att någon gör slut. Varför klarar de inte av att ta in att en relation inte fungerar?

Det du beskriver ovan skulle jag vilja säga är oberoende av kön.

Det intressanta (och skrämmande!) är dem bakomliggande psykologiska mekanismerna som ger upphov till att en person tar till våldsamma handlingar pga något sådant.

Inom narcissismen finns det många exempel på utåtagerande när personen i fråga ”tappar kontroll” över sitt offer. Att bli lämnad blir då en provokation för hen, som denna inte klarar av.

Titta på bålsta-kvinnan som sköt ihjäl sin kille, sekunder efter han bad henne att gå.

Missförstå mig inte. Killen i detta fall är ett vider, men detta beteende går åt båda håll.
Citera
2021-11-22, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men han var väl adopterad själv?

Undrar vad adoptivföräldrarna har tutat i honom om hans bioföräldrar?

ja jag började också tänka i de banorna. vet inte när han kom till sverige men det kanske finns en anknytningsstörning i bagaget pga adoptionen. sånt kan man ju bli helt fucked av.
Citera
2021-11-22, 16:18
Medlem
Har vi otur blir sekretessprövningen inte klar idag men man får väl hålla hoppet uppe en stund till.
Citera
2021-11-22, 18:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
ja jag började också tänka i de banorna. vet inte när han kom till sverige men det kanske finns en anknytningsstörning i bagaget pga adoptionen. sånt kan man ju bli helt fucked av.

Ja, har dom gjort någon Rpu på honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in