2021-07-14, 00:40
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Hur ser din position ut i EQT idag? Många sköna procent har den stigit de senaste 12 månaderna. Hoppas du inte sålde för tidigt.
Sålde av 100 aktier på 165 eller liknande. Fick kalla kårar och ville ut snabbt då aktien kändes övervärderad.

Citerar ett tidigare inlägg från mig:
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Jag vet inte riktigt men allt jag vet är att sitta tung i EQT är lite som att leka med sin pung ovanpå en musfälla - Allt är frid och fröjd... tills det smäller till.
Citera
2021-07-22, 09:25
Medlem
.ANDERSs avatar
Köpte på 200 sen droppade den till 165 och jag fick en dålig magkänsla men skulle inte ge upp min strategi. Tack fan att jag att jag har behållit den!
Citera
2021-07-23, 18:56
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Riskkapitalbolaget EQT har nu stigit 540 procent sedan noteringen och börsvärdet överstiger nu Volvos, konstaterar Di i en artikel.

Idag stiger EQT omkring 14 procent på en stark kvartalsrapport. I och med uppgången har bolaget ett börsvärde omkring 430 miljarder kronor.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2021/07/22/eqt-eqt-ar-nu-storre-an-volvo.html

Vad är det EQT gör som är så fantastiskt? Luftslott eller stabil värdebyggare?
Citera
2021-07-23, 22:50
Medlem
shockdoctors avatar
Absolut stabil värdebyggare, kika på deras innehav!

Dom är en aktiv ägare till skillnad från många andra trötta investmentbolag som bara köper aktier, och sen stoppar dom i madrassen.

När EQT går in i ett bolag så gör dom det med ett mindset att dom ska tjäna pengar, och kan ibland förändra företag i grunden, för att tjäna pengar.

Om inget förändras så behåller jag EQT i massa år.
Citera
2021-09-13, 21:58
Medlem
-Se upp för detta bolag .grundarna har cashat ut-så ni vet.
Citera
2021-09-24, 13:03
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Se upp för detta bolag .grundarna har cashat ut-så ni vet.
Underbar nyhet att Finansinspektionen inlett en granskning av grundarnas kringgående av lock up-avtal. EQT riskerar annars att urholka förtroendet för alla lock up-avtal.

https://www.realtid.se/fi-oppnar-utredning-mot-eqt
Citera
2021-09-24, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Underbar nyhet att Finansinspektionen inlett en granskning av grundarnas kringgående av lock up-avtal. EQT riskerar annars att urholka förtroendet för alla lock up-avtal.

https://www.realtid.se/fi-oppnar-utredning-mot-eqt

Har ju backat 100 kr sedan jag skrev.
Till mods. ändra gärna rubriken så folk hittar hit,typ Eqt .
Citera
2021-11-22, 15:22
Medlem
Klappasäftens avatar
Hur kan denna aktie bara gå upp och upp och upp? Det ser helt galet ut jämfört med aktier i samma bransch.
Citera
2022-01-29, 03:29
Medlem
EQT - EQT

EQT är ett riskkapitalbolag och verkar inom segment som private Equity samt investeringar och förvärv och även globalt. Därtill finns investeringsfonder samt innehav i reala tillgångar.
Jag tror ju det blir fint med Investor som storägare och fin vinst! Ett bolag som kanske bara fortsätter och ger allt bättre utdelning till aktieägarna? Jag tror i alla fall på EQT.
Citera
2022-04-04, 16:33
Medlem
Det tuffar på... även om det är långt till ATH
Citera
2022-04-27, 09:10
Medlem
Jäklar vilket ras senaste dagarna... Nån som vet varför?
Citera
2022-04-29, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rampante21
Jäklar vilket ras senaste dagarna... Nån som vet varför?
Nä det förstår man inte. Jag inbillar mig att det tekniskt sätt ser lite bättre ut nu med en botten? Någon får gärna fylla i där fast tror på caset rent fundamentalt och fina riktkurser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in