2021-11-21, 08:54
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Minskad smittspridning.

Och slutmålet med det?
Så vi drar ut på pandemin lite till?
Citera
2021-11-21, 08:55
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Jag förstår fortfarande inte.
Jag har missförstått att det kommer från Pfizer?
Men att utbildad läkare med fackkunskap rekommenderar 1 år utan fysisk ansträngning efter vaccinering?

Nej, jag skrev att läkare rekommenderar mig en veckas lugn.

Mitt påstående kring Pfizer handlade om att om de skulle få välja, så hade de valt att folk inte tar en enda risk..
Lägg inte mer tid på detta nu
Citera
2021-11-21, 08:57
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Den hade minskat förekomsten av Covid i Sverige med 53%.

Vilket redan framgick av det ursprungliga inlägget så varför frågar du ens?

Och målet med det?
Att vi bär munskydd för alltid?
Vi har just nu låg smittspridning, varför då ha munskydd?
Om vården klarar situationen så förstår jag inte syftet. Vi väntar inte på att något magiskt skall hända och pandemin plötsligt skall försvinna
Citera
2021-11-21, 09:00
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Här är en till som blev dålig och dog av hjkärtproblem.

"Peruansk fotboll är i sorg.
Spelaren Ludwin Florez Nole avled efter att ha druckit ett glas vatten – vilket fick hans hjärta att ge upp. "

Nej det var nog inte vattnet i glaset han dog av utan säkert covid vaccin.

Artikel från 2019-05-09

https://www.expressen.se/sport/fotboll/spelaren-drack-ett-glas-vatten-da-avled-han-/

Så du påstår att vaccinet inte skapar hjärtproblem för de som har tagit det fast det finns forskning bakom det?

En hint för dig: Tegnell stoppade moderna vaccinet för folk under 30 år pga av denna risk.

Men du kan ju fortsätta med ditt korståg med whataboutism och sägner om ormolja

Du brukar skriva vettigt fast jag inte brukar hålla med dig så det var lite av ett extremt lågvattenmärke. Men jag förstår att ni provaxxers börjar bli desperata nu för tiden när potemkinkulissen börjar krascha.

Igår om att anklaga mig för att tro att all form av vaccin är dåligt (fast jag har aldrig uttalat mig om det), och nu att vatten orsakar hjärtattack som med vaccinerna.

Detta börjar bli skrattretande
Citera
2021-11-21, 09:02
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Så du påstår att vaccinet inte skapar hjärtproblem för de som har tagit det fast det finns forskning bakom det?

En hint för dig: Tegnell stoppade moderna vaccinet för folk under 30 år pga av denna risk.

Men du kan ju fortsätta med ditt korståg med whataboutism och sägner om ormolja

Du brukar skriva vettigt fast jag inte brukar hålla med dig så det var lite av ett extremt lågvattenmärke. Men jag förstår att ni provaxxers börjar bli desperata nu för tiden när potemkinkulissen börjar krascha.

Igår om att anklaga mig för att tro att all form av vaccin är dåligt (fast jag har aldrig uttalat mig om det), och nu att vatten orsakar hjärtattack som med vaccinerna.

Detta börjar bli skrattretande
Vi vet att vaccinet ger biverkningar och vissa kan till och med avlida av det.
Har du inte fattat att det är fritt att välja om man vill ta vaccin eller inte i Sverige?

Visst kan vissa bli sjuka av vaccinet men man kan även bli sjuk utan att ha tagit vaccinet.
Det är väl inget nytt. Sluta gnäll och uppför dig som vuxen.
Citera
2021-11-21, 09:06
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Vi vet att vaccinet ger biverkningar och vissa kan till och med avlida av det.
Har du inte fattat att det är fritt att välja om man vill ta vaccin eller inte i Sverige?

Visst kan vissa bli sjuka av vaccinet men man kan även bli sjuk utan att ha tagit vaccinet.
Det är väl inget nytt. Sluta gnäll och uppför dig som vuxen.

Tack för att du sätter den vuxna nivån i tråden.

"Man kan dö av vaccinet, men man kan också dö av att halka på ekorrbajs så man bryter nacken".

Detta är en tråd angående Covid19 och då diskuterar man just allting kring det.

Om du inte har något vettigt att säga så behöver du inte ens skriva eller besvara andra i tråden helt enkelt.
Citera
2021-11-21, 09:11
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Tack för att du sätter den vuxna nivån i tråden.

"Man kan dö av vaccinet, men man kan också dö av att halka på ekorrbajs så man bryter nacken".

Detta är en tråd angående Covid19 och då diskuterar man just allting kring det.

Om du inte har något vettigt att säga så behöver du inte ens skriva eller besvara andra i tråden helt enkelt.
Du letar hela tiden efter argument mot vaccinet endast för att du själv lever i en tro att det är fel.
Det finns risker med vaccinet men risken med covid är betydligt större.

Man kan bli sjuk efter man tagit vaccinet men kan bero på helt andra saker än just vaccinet.
Men givetvis kan det även vara av vaccinet. Finns olika orsaker till om man blir sjuk.
Citera
2021-11-21, 09:20
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Du letar hela tiden efter argument mot vaccinet endast för att du själv lever i en tro att det är fel.
Det finns risker med vaccinet men risken med covid är betydligt större.

Man kan bli sjuk efter man tagit vaccinet men kan bero på helt andra saker än just vaccinet.
Men givetvis kan det även vara av vaccinet. Finns olika orsaker till om man blir sjuk.

Ja, och du ignorerar all form av kritik som går emot din världsbild, om du vill fortfarande sätta den nivån, men du får ju tro vad du vill. Självklart postar man kritik mot vaccinet om man nu tror att det är fel på det.

Problemet idag är som till exempel med Pfizer, som vägrar lämna ut data angående deras tester. FDA skickade en remiss som gjorde att de enbart ska lämna ut 500 sidor per månad tills runt 2078.

De har manipulerat sina tester där de har ändrat hur många som har dött av vaccinet.

De har påtvingat regeringar och länger världen över att de inte står ansvarig för någon som helst bieffekt i framtiden.

Det värsta är att all form av kritik eller rapport om biverkning mörkas och censureras världen över så vi har ingen som helst uppfattning mer än att vi ska ha en extrem auktoritetstro.

Hur vet man om det är vaccinet när läkare m.fl vägrar undersöka det överhuvudtaget?
Citera
2021-11-21, 09:34
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Abstract 10712: Mrna COVID Vaccines Dramatically Increase Endothelial Inflammatory Markers and ACS Risk as Measured by the PULS Cardiac Test: a Warning

Citat:
The score has been measured every 3-6 months in our patient population for 8 years. Recently, with the advent of the mRNA COVID 19 vaccines (vac) by Moderna and Pfizer, dramatic changes in the PULS score became apparent in most patients.This report summarizes those results.

Citat:
© 2021 by American Heart Association, Inc.

https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/circ.144.suppl_1.10712
Citera
2021-11-21, 09:41
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ja, och du ignorerar all form av kritik som går emot din världsbild, om du vill fortfarande sätta den nivån, men du får ju tro vad du vill. Självklart postar man kritik mot vaccinet om man nu tror att det är fel på det.

Problemet idag är som till exempel med Pfizer, som vägrar lämna ut data angående deras tester. FDA skickade en remiss som gjorde att de enbart ska lämna ut 500 sidor per månad tills runt 2078.

De har manipulerat sina tester där de har ändrat hur många som har dött av vaccinet.

De har påtvingat regeringar och länger världen över att de inte står ansvarig för någon som helst bieffekt i framtiden.

Det värsta är att all form av kritik eller rapport om biverkning mörkas och censureras världen över så vi har ingen som helst uppfattning mer än att vi ska ha en extrem auktoritetstro.

Hur vet man om det är vaccinet när läkare m.fl vägrar undersöka det överhuvudtaget?

Det jag blir mest trött på med sådana dom du är att du fullständigt idiotförklarar alla andra och hyllar dig själv som någon form av allvetande expert inom vaccinområdet.

Det du säger mellan raderna är att hundratusentals vanliga arbetande läkare, professorer, forskare, smittskyddsexperter och sjuksköterskor medvetet låter folk dö när dom injeserar vaccinationsprutorna.
Allternativt säger du att samma professorer, forskare osv är för dumma för att se eller helt enkelt struntar att undersöka hur farligt vaccinet är.
Är det så kanske du tänker? att virologerna, mikrobiologerna, läkare osv struntar i att undersöka hur många som avlider av vaccinet eller tänker du att dom medvetet mörkar?

Vi har stoppat ett gäng vaccin men ändå fortsätter du tro på någon slags världskonspiration

Du märker inte hur absurd och narcissitisk du själv framstår när du påstår att du vet något som hela svenska sjukvården och forskningsapparaten missat?
Citera
2021-11-21, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Och slutmålet med det?
Så vi drar ut på pandemin lite till?

Bättre med låg smittspridning än hög smittspridning.
Citera
2021-11-21, 10:37
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Det är inget brott att under vissa omständigheter begränsa folks rörlighet.
Men hur kan det vara motiverat att begränsa bara ovaccinerades rörlighet när det egentligen inte hänger på om någon är vaccinerad eller ej? Hittills har det väl hetat att personer med symptom bör stanna hemma, men symptom kan folk ha eller inte ha vare sig de är vaccinerade eller ej. Varför stänga ute ovaccinerade som ej sprider smitta?

Om en etnisk grupp oftare än andra gör sig skyldiga till våldtäkt vore det trots detta förmodligen inte lagligt att ge hela den etniska gruppen utegångsförbud efter 21.00. Om en annan etnisk grupp uppfattas som att de oftare än andra snattar vore det knappast lagligt att utestänga hela den etniska gruppen från alla affärer. Och så vidare.

Varför utestänga alla ovaccinerade från vissa event när det lika gärna kan vara den betydligt större gruppen vaccinerade som sprider smitta?

Hur motiverar du det rent juridiskt?

En ovaccinerad som haft covid är ju en mindre risk än en vaccinerad som inte haft det och vars vaccinskydd börjat avta.

Man har lyckats dra fokus från smitta till vaccin.

I USA där man ofta registrerar etnisk tillhörighet i olika sammanhang får man inte inom rättssystemet vända folks etnicitet mot dem och säga att eftersom han är.... så ökar sannolikheten att han begått det här brottet.

Så varför ska vi vända mot folk att de är ovaccinerade när en ovaccinerad individ kanske varken sprider eller är mottaglig för smitta? Var ska detta sluta? Varför ska personer som haft covid överhuvudtaget vaccineras? Varför inte ge de doserna till tredje världen? Jävla slöseri, alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in