2021-11-21, 01:41
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag läste det i en studie men nu minns jag inte var den fanns. Ska leta och se om jag hittar den.

Jag är nyfiken.
Citera
2021-11-21, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Var det före eller efter Delta-variantens ankomst?
De va i oktober i år.
Citera
2021-11-21, 01:53
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Var får du det ifrån? Jag skulle vilja påstå att det är tvärtom, eller att de är högre än efter andra dosen.

Jag tror att man missat eller undanhåller vital fakta rörande effektiviteten på vaccinerna.

Tänk på att immunförsvaret är beroende på D-vitamin hormonet. Alla babblar om att c:a 70% av de avlidna haft låga D vitamin nivåer. Men då måste detta även påverka vaccinets effektivitet, så den som har låga d-vitamin nivåer bör då få sämre "boost" av sitt immunförsvar än en person med normala nivåer, och då kanske vi även får en förklaring på "break thru infections" hos dubbel-vaccinerade, om man ser till tiden för sprutorna och låga d-vitamin nivåer i kombination.
Citera
2021-11-21, 02:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Jag tror att man missat eller undanhåller vital fakta rörande effektiviteten på vaccinerna.

Tänk på att immunförsvaret är beroende på D-vitamin hormonet. Alla babblar om att c:a 70% av de avlidna haft låga D vitamin nivåer. Men då måste detta även påverka vaccinets effektivitet, så den som har låga d-vitamin nivåer bör då få sämre "boost" av sitt immunförsvar än en person med normala nivåer, och då kanske vi även får en förklaring på "break thru infections" hos dubbel-vaccinerade, om man ser till tiden för sprutorna och låga d-vitamin nivåer i kombination.

Det tror jag också, John Campbell tog upp det och gick igenom en studie om just det, det såg legit ut. Jag har inte lustläst hela studien, men mig veterligt har han inte sagt ett osant ord genom hela pandemin, han har varit lugn och saklig och allt har kunnat verifieras. Sen om det är hela förklaringen, det vete fanken. Men tills dess jag får svar så äter jag D-vitamintillskott i lagom mängder.

Edit.
När det här är över tror jag han får en medalj av drottningen om hon fortfarande lever då, annars blir det nog av kungen.
Senast redigerad av revodneb 2021-11-21 kl. 02:03.
Citera
2021-11-21, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Så du tror inte längre att överdödligheten berodde på diabetes, fetma, bakterier och svamp.

Okej, det må vara så att människor dog i Covid-19 därför att sjukvården inte visste hur de skulle behandla sjukdomen samt av eventuella onödiga morfingivor. Men varför gissar du på det? Gamla multipelsjuka människor dör lätt.
Allt jag skrev spelade så klart in men du drog bara upp några diagnoser. Sen visste så klart sjukvården hur de behandlar infektioner sedan länge. Men av någon outgrundlig anledning så bytte de metoder troligen på grund av panik och myterna som omgärdade det magiska coronaviruset!
Citera
2021-11-21, 05:35
Medlem
Citat:
Varför har de inte andningsskydd (respirator)? Munskydd ger inte speciellt mycket skydd.
Troligen för att bättre skydd är jobbigare att bära och dyrare. Bättre skydd är inte heller perfekta.
Citera
2021-11-21, 07:47
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Så nu sågade du demokratin? Majoritetsstyre. Tja, det var ju så Herr Hitler kom till makten. Kanske lika bra att lägga ner demokratin då?
Sant att demokrati endast kan existera om majoriteten kräver det.
Citera
2021-11-21, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Det är inget brott att under vissa omständigheter begränsa folks rörlighet.
Beror på. Om det strider mot grundlagen bör det ses som ett brott. Exempelvis diskriminering av ovaccinerade.
Citera
2021-11-21, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Är det en rättighet att gå och se en hockeymatch i en brinnande pandemi om man väljer att inte vaxxa sig? Mina ovaxxade kompisar har inga som helst problem med att inte se det som en rättighet

Jag mobbar inte dom. Dom förstår också konsekvensen av att inte vaxxa sig. Dom vill inte bli smittade och vill inte vara i stora folksamlingar under en kort tid av sina liv. Svårare än så är det inte.

Sen har jag en "flummig" antivaxxer-kompis som varit rejält covidsjuk nu i 3 veckor p g a att denne inte tagit vaccinet. På FB skrev hen : Jag har aldrig varit så sjuk, men läxan är lärd.
Vad ska man skriva annat än Krya på dig.
Dottern i UK låg nerbäddad i 3v alldrig varit så sjuk......fullvaxad. frugan var dålig 7-10 dagar....fullvaxad. vi vänslas och omgås fysiskt. jag ovaccad och endokrint sjuk med diverse hormon brister Anemi samt vita blodkroppar långt under ref. har inte lyckatts få covid än...trotts att jag lever och jobbar som vanligt spritar alldrig händerna bär alldrig munblöja. tror vaccet varken gör till eller från.
Citera
2021-11-21, 08:52
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det står att de inte kan mäta någon T-cells aktivitet.

Median Spike-specific CD8+ T cell responses to SARS-CoV-2 WA1/2020 and B.1.617.2 (delta) were below the limit of detection in vaccinated uninfected individuals

Intressant studie. Problemet med typen av citering du gör är att du konsekvent väljer att ta saker ur sitt sammanhang för att försöka skapa en illusion av att du har någon form av poäng. Jag tror inte heller att du läst hela studien i kombination med att du inte förstår vad du läser pga dålig kunskap i ämnet.

Först tittar vi på en lite större del av textmassan för att inte ta saker ur sitt sammanhang:

Citat:
Spike-specific CD4+ T cell responses to SARS-CoV-2 WA1/2020 and B.1.617.2 (delta) were 2.1- and 1.8-fold higher, respectively, in vaccinated infected individuals compared with vaccinated uninfected individuals (Fig. 2A; P<0.001 and P=0.02, respectively, Wilcoxon rank-sum tests). Median Spike-specific CD8+ T cell responses to SARS-CoV-2 WA1/2020 and B.1.617.2 (delta) were below the limit of detection in vaccinated uninfected individuals but were 2.7- and 4.4-fold higher, respectively, in vaccinated infected individuals

Vad som står ovan (det stycket du plockat en mening från) är att de uppmäter T-helper cells men inte T-killer cells. Min första kommentar till det är att det känns märkligt att det adaptiva immunförsvaret skulle producera T-helper cells men inte T-killer cells. Min andra kommentar gäller livslängden på dessa två (CD4+ och CD8+) som generellt anses längre för CD8+. Notera att båda två är minnesceller (*1), vilket föreslår att man har en viss adaptiv immunitet.

Det är inte speciellt förvånande att antikroppar och Tk sjunker ned till nivåer där de inte längre är mätbara. Det är nämligen så immunförsvaret fungerar. Dock är jag förvånad att nivåerna av CD4+ var så pass låga. Det som gjorde mig än mer förvånad var att man mätte mot de kända varianterna inklusive Wuhan, som vaccinet var utvecklat mot. Skulle vara intressant att jämföra med nivåerna hos en icke vaccinerad infekterad person efter infektion för att se nivåerna.

Som sagt en intressant studie. Två saker gjorde mig lite besviken. Jag hade helst sett att åldersfördelningen mellan de två grupperna var jämnare (noterbart dock att den yngre gruppen blev infekterad, det hade jag INTE förväntat mig), och jag hade helst sett att man också haft en grupp som INTE var vaccinerad för att jämföra nivåerna.

Deras konklusion gällde nyttan av vaccination trots infektion, men då studien inte inkluderar jämförelsen vaccinerad->infekterad med infekterad->vaccinerad känns den lite meningslös.

Tack dock för länken.

Referenser:
*1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2266984/
Citera
2021-11-21, 08:53
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet2021
Fotbollsspelaren Sergio Aguero tvingas avsluta sin fotbollskarriär efter hjärtproblem. Enligt obekräftade källor så tog han vaccinet 2 veckor innan hjärtproblemet upptäcktes tillsammans med övriga i FC Barcelona.

Vilket skitsnack!

”Obekräftade källor”

Kan inte samma obekräftade källor komma med påstående om att Henrik Lundkvists medfödda hjärtfel handlade om vaccinet också?!
Citera
2021-11-21, 08:53
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Jag gillar hur Aftonbladet och andra judetidningar har totalt ignorerat att det beror på vaccinet
Här är en till som blev dålig och dog av hjkärtproblem.

"Peruansk fotboll är i sorg.
Spelaren Ludwin Florez Nole avled efter att ha druckit ett glas vatten – vilket fick hans hjärta att ge upp. "

Nej det var nog inte vattnet i glaset han dog av utan säkert covid vaccin.

Artikel från 2019-05-09

https://www.expressen.se/sport/fotboll/spelaren-drack-ett-glas-vatten-da-avled-han-/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in