2021-11-20, 22:50
Medlem
[quote=Kazzo67|78003008]
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Och vad hette pappan och mamman? Adress?

*bb* och *ngr*d
*e
*i
Föräldrarna lever inte längre
Citera
2021-11-20, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Vad får dig att tro att det är SD:s databaser informationen kommer ifrån?

Nej, jag vet inte, men det kommer ett överflöd av personlig info om snubben nu, tycker jag
Citera
2021-11-20, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Som sagt...

Mordet ska ha skett någon gång under perioden 8-16 september i Nyköping, säger kammaråklagare Marina Chirakova.

Det måste innebära att någon observerat BO som bodde i Sthlm i Nyköping eller att han tog tåget dit någon gång mellan 8-16 september och sedan inte kom tillbaka.
Om lgh i Brandkärr i Nyköping är brottsplats.
Citera
2021-11-20, 23:02
Medlem
Linxieloos avatar
Är det bara jag som faktiskt tycker det finns en viss konstig logik att kvarlevorna dumpats i närheten av BOs bostad och inte GMs? Om kvarlevorna hittades i Ńyköpingstrakten hade misstankarna lättare kopplats till gm än om de hittats där BO bodde. Nu gjorde det ju det iaf men...
Även om GM och BO bara var vänner så är det inte märkligt att GM övernattat hos BO då och då mellan arbetspassen med tanke på att Nortullsgatan ligger en liten smula närmare Kronobergshäktet än vad Nyköping gör... Men de kan också varit sammanboende där och GM använt lägenheten i Nyköping som övernattningslägenhet i anslutning till sina politiska uppdrag. Vet inte om man dessutom måste vara skriven i den kommun man verkar som förtroendevald politiker.
Att GM raggat på yngre tjejer tror jag inte behöver säga nåt om hans sexualitet. Jag har sett mer än en person enbart ragga på garanterat oåtkomiga personer för att dölja var intresset ligger vare sig om det är en person av samma kön eller av andra skäl skulle kunna ses som olämpligt av övriga umgänget.
Senast redigerad av Linxieloo 2021-11-20 kl. 23:04.
Citera
2021-11-20, 23:04
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Nej, jag vet inte, men det kommer ett överflöd av personlig info om snubben nu, tycker jag
Det gör det alltid på Flashback, tacka Ratsit, Mrkoll, Facebook och Folkbokföringen.
Citera
2021-11-20, 23:09
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Är det bara jag som faktiskt tycker det finns en viss konstig logik att kvarlevorna dumpats i närheten av BOs bostad och inte GMs? Om kvarlevorna hittades i Ńyköpingstrakten hade misstankarna lättare kopplats till gm än om de hittats där BO bodde. Nu gjorde det ju det iaf men...
Även om GM och BO bara var vänner så är det inte märkligt att GM övernattat hos BO då och då mellan arbetspassen med tanke på att Nortullsgatan ligger en liten smula närmare Kronobergshäktet än vad Nyköping gör... Men de kan också varit sammanboende där och GM använt lägenheten i Nyköping som övernattningslägenhet i anslutning till sina politiska uppdrag. Vet inte om man dessutom måste vara skriven i den kommun man verkar som förtroendevald politiker.
Att GM raggat på yngre tjejer tror jag inte behöver säga nåt om hans sexualitet. Jag har sett mer än en person enbart ragga på garanterat oåtkomiga personer för att dölja var intresset ligger vare sig om det är en person av samma kön eller av andra skäl skulle kunna ses som olämpligt av övriga umgänget.
Du är något på spåren och lägenheten i Nyköping är till 99% en övernattningslägenhet (billigast möjligt i slummen med en sängplats i princip) som används i samband med politiska uppdrag. Man måste vara folkbokförd i kommunen för att få stå på röstsedeln, skriver han sig i Stockholm så är det adjöss med uppdragen och sen försöka ta sig in på Stockholms listor istället. Det låter så självklart när man säger det så.

Men då är frågan var han bodde i Stockholm i veckorna? Hos BO (ant. KA på Norrtullsgatan, i en 2 rok) låter ju ganska troligt?

"För att vara valbar i en kommun eller region måste du vara folkbokförd där. " https://www.val.se/for-partier/for-dig-som-kandiderar.html
Senast redigerad av JustLikeMoney 2021-11-20 kl. 23:12.
Citera
2021-11-20, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Hur skriver man f ö på exempelvis Ratsit om dödsdatum ej är fastställt?
Kommer det att stå "avliden 8-16 september"?

Föregående inlägg från signaturen JustLikeMoney ger ytterligare stöd för att det påstådda brottsoffret är identiskt med Kenneth Andersson, 59 år. Han var vid dödsfallet boende på Norrtullsgatan 65 B, lgh 1302, i Sankt Matteus församling i Vasastan i Stockholm.
Se karta!

Sättet hos Ratsit att formulera tidpunkten för ett dödsfall

Angående tidpunkten för BO:s dödsfall formulerar sig Ratsit på detta viset:

Kenneth registrerades som avliden 2021-09-09

Kenneth Andersson
Ratsit
Senast redigerad av Knochenbrecher 2021-11-21 kl. 00:11.
Citera
2021-11-20, 23:23
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
För c:a 15 år sedan kom jag i samspråk med en kvinna i SD:s partistyrelse. Av någon anledning kom vi att tala om homosexualitet och SD:s syn på homosexualitet. Hon hade att berätta att det fanns medlemmar inom partiet som var homosexuella och i förhållanden. Kvinnan bodde på den tiden i Sthlm och nämnde att ett manligt par då och då brukade komma och diskutera politik med henne. Jag citerar henne så gott jag nu kommer ihåg hennes ord:

- De var trevliga på alla sätt och vis men det syntes att de var lite fjolliga av sig.

Jag tror inte att det fanns så många relativt öppna homosexuella inom SD på den tiden.
Att MGM varit SD:are under lång tid verkar klarlagt. BO kanske också? Relationsdrama är min känsla.

Ganska magstarkt att stycka upp någon så om man nu haft ihjäl denne först, när man ändå varit tillsammans såpass länge.

Också att man är 60 när man gör det.
Citera
2021-11-20, 23:38
Medlem
Vintergrisens avatar
Gissningsvis är man ute och cyklar när det gäller Nyköping som brottsplats. Kanske har man gjort en husrannsakan hemma hos MGM i Nyköping varpå någon blandat ihop det med var brottet ska ha ägt rum. Långt mer sannolikt är väl att BO bragts om livet i Stockholm och sedan dumpats i närheten. Ingen skulle väl få för sig att mörda någon i en mindre stad som Nyköping och sedan åka till centrala Stockholm för att dumpa kroppen?
Citera
2021-11-21, 00:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Gissningsvis är man ute och cyklar när det gäller Nyköping som brottsplats. Kanske har man gjort en husrannsakan hemma hos MGM i Nyköping varpå någon blandat ihop det med var brottet ska ha ägt rum. Långt mer sannolikt är väl att BO bragts om livet i Stockholm och sedan dumpats i närheten. Ingen skulle väl få för sig att mörda någon i en mindre stad som Nyköping och sedan åka till centrala Stockholm för att dumpa kroppen?

Jag var inne på den tankegången tidigt i tråden, och drog slutsatsen att GM eller BO sannolikt bor nära Karlbergskanalen.

Men jag vet inte. Det kan väl möjligen vara så att MGM räknade med (kanske till och med ville) att kroppsdelarna skulle hittas, och att han därför dumpade dem på en plats han saknar direkt koppling till.
Citera
2021-11-21, 00:15
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen

Håller med, förefaller sinnessjukt korkat att transportera en kropp till Sthlm och dumpa likdelarna på ett centralt ställe där de garanterat kommer att upptäckas. Man kan bara anta att polisen har gott fog för påståendet att BO mördats i Nyköping.
Citera
2021-11-21, 00:16
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag var inne på den tankegången tidigt i tråden, och drog slutsatsen att GM eller BO sannolikt bor nära Karlbergskanalen.

Men jag vet inte. Det kan väl möjligen vara så att MGM räknade med (kanske till och med ville) att kroppsdelarna skulle hittas, och att han därför dumpade dem på en plats han saknar direkt koppling till.

Inget kan väl uteslutas, men det skulle vara minst sagt ovanligt att en person styckar en annan för att sedan underlätta upptäckt genom att strö ut delarna där de med största sannolikhet hittas.

Långt mer sannolikt är väl, precis som du varit inne på, att BO bor i närheten av de platser där likdelarna dumpades och att BO:s lägenhet är den plats där mordet (om det nu är ett mord) och styckningen begåtts, samt att den enda kopplingen till Nyköping är att MGM har sin bostad där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in