2021-11-20, 16:09
  #361
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltobefool
BO hette Kenneth
Finns ingen på Anders fb med det förnamnet
Citera
2021-11-20, 16:11
  #362
Medlem
Kanske lite konstigt resonemang men varför inte bara gräva ned liket i något skogsparti. Det är ju i vilket fall som helst hemskt gjort men djupt ned i något skogparti och gräv en timme.

Detta fattar jag inte alls. Mycket märkligt. Detta var ju verligen inte att sopa undan spåren så att säga,
Citera
2021-11-20, 16:11
  #363
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Der er en vis logik i, at MGM efter drabet i Nyköping fører BO's lig/ligdele til Stockholm og smider dem i vandløb dér:

BO boede ifølge Expressen i Stockholm, så når han efterfølgende findes død i samme by, kan man forestille sig, at drabet er sket der (IKKE i Nyköping) og at MGM sandsynligvis også hører til i samme, store by (IKKE i Nyköping).

Den nu arresterede mand har på denne måde forsøgt at fjerne spotlight fra sig selv og sin egen, mindre by, selv om drabet er sket der - det lykkedes tilsyneladende ikke så godt!

Jag kan förstå logiken men det är fortfarande korkat. I Stockholm lämnar han massor med spår, trängselskattkameror för bilen och troligen så har han haft åtminstone ett av sina två simkort uppkopplade under nattid etc.
Citera
2021-11-20, 16:13
  #364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Jag kan förstå logiken men det är fortfarande korkat. I Stockholm lämnar han massor med spår, trängselskattkameror för bilen och troligen så har han haft åtminstone ett av sina två simkort uppkopplade under nattid etc.
Det är uppenbarligen inget geni. en dum psykopat. skönt att de tog honom
Citera
2021-11-20, 16:14
  #365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Finns ingen på Anders fb med det förnamnet

Beror till stor del på att BO inte var på sociala medier över huvud taget.
Citera
2021-11-20, 16:16
  #366
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltobefool
Beror till stor del på att BO inte var på sociala medier över huvud taget.
Är det kenneth Eriksson 57 år som satt fängslad i Thailand
Citera
2021-11-20, 16:16
  #367
Medlem
Åklagaren säger mordet är begånget i Nyköping och det andra brottet i Nyköping och Stockholm.
Alltså är det Nyköping som är mordplats.
https://www.expressen.se/tv/nyheter/aklagaren-sa-pass-stark-bevisning-att-jag-kan-pasta-sannolika-skal/
__________________
Senast redigerad av Browser 2021-11-20 kl. 16:19.
Citera
2021-11-20, 16:17
  #368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Jag kan förstå logiken men det är fortfarande korkat. I Stockholm lämnar han massor med spår, trängselskattkameror för bilen och troligen så har han haft åtminstone ett av sina två simkort uppkopplade under nattid etc.

Han arbetade där tar delarna med sig på väg till jobbet, dumpar innan arbetet, passade på, ville ha bort delarna från eget hem och område.
Citera
2021-11-20, 16:17
  #369
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltobefool
Beror till stor del på att BO inte var på sociala medier över huvud taget.

Var i Stockholm bodde denna Kenneth då?
Citera
2021-11-20, 16:19
  #370
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Var i Stockholm bodde denna Kenneth då?
Norrtullsgatan
Citera
2021-11-20, 16:20
  #371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Der er en vis logik i, at MGM efter drabet i Nyköping fører BO's lig/ligdele til Stockholm og smider dem i vandløb dér:

BO boede ifølge Expressen i Stockholm, så når han efterfølgende findes død i samme by, kan man forestille sig, at drabet er sket der (IKKE i Nyköping) og at MGM sandsynligvis også hører til i samme, store by (IKKE i Nyköping).

Den nu arresterede mand har på denne måde forsøgt at fjerne spotlight fra sig selv og sin egen, mindre by, selv om drabet er sket der - det lykkedes tilsyneladende ikke så godt!

Precis vad jag satt och tänkte på.
Citera
2021-11-20, 16:20
  #372
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Han arbetade där tar delarna med sig på väg till jobbet, dumpar innan arbetet, passade på, ville ha bort delarna från eget hem och område.

Jag tror inte att man dumpar ett huvud i Klarabergskanalen dagtid och knallar iväg till jobbet. Inte en ostraffad man i hans ålder.

Sen upprepa samma sak någon dag senare med lite andra kroppsdelar. Risk för upptäckt och vittnen är ju enorm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in