Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Om du tycker faktumet att jag hittar från mitt hem till närmsta Ica Maxi är ett bevis för att vi bor på en snurrande boll, så får vi bara agree to disagree. Jag håller inte med dig om att vi bara kan hitta på jorden förutsatt att det är en boll.
👍🙂
Så du håller inte med om att det faktum att vi hittar på jorden säger något om vi känner till dess form eller inte?
Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
... Jag håller inte med dig om att vi bara kan hitta på jorden förutsatt att det är en boll.
Tvärtom. Först kommer observationen och därefter slutsatsen. Vi känner till var och vart och från det kan vi härleda fram jordens form. Från kända avstånd och riktningar kan vi genom enkel matematik komma till en slutsats.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
... hittar från mitt hem till närmsta Ica Maxi ...
Patetiskt och löjligt skitinlägg som möjligen kan lura en infantil stenåldersmänniska.
Jag pratar om att vi hittar till varenda ICA, Wallmart, McDonalds, stad och hamn på hela jorden. Jag pratar om att vi hittar från Sydney till Johannesburg och från Nya Zealand till Eldslandet. Jag pratar om att vi känner till precis var och vart allting ligger. Vilket i sin tur innebär att jordens form är känd.