2021-11-19, 18:29
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Snart böter/fängelse för antivaxxers i Österrike haha

"Those refusing to be vaccinated are likely to face administrative fines, which can be converted into a prison sentence if the fine cannot be recovered."

The guardian

Även i Tyskland ser det ut att bli obligatorisk spruta! Kommer det bli uppror bland antivaxxers när de får böter/fängelse för att vägra vaccin?

Echoing the words of the Austrian chancellor, Alexander Schallenberg, Söder said: “I believe we will not be able to escape a vaccine mandate for everyone. Otherwise, we will get caught in a continuous loop.”
Citera
2021-11-19, 18:43
Medlem
Citat:
Snart böter/fängelse för antivaxxers i Österrike haha

"Those refusing to be vaccinated are likely to face administrative fines, which can be converted into a prison sentence if the fine cannot be recovered."

The guardian
Och det är bra då eller?
Citera
2021-11-19, 18:54
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Och det är bra då eller?

Bra för Pfizer iallafall! Staten garanterar att alla tar sina sprutor...

Intressant hur de ändrar lagstiftningen så att staten kan tvinga alla medborgare att utsätta sig för en injektion av något som potentiellt kan skada personen.
Citera
2021-11-19, 19:42
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Som sagt den stora skadan har redan skett i Sverige, nu får vi hoppas att övriga nordiska länder inte går samma öde till mötes, men det känns osannolikt iom att vaccinet nu finns.
Man kanske bör införa en nya psykiatrisk diagnostisk kategori: vaccinövertro aka vaccinvanföreställning, definierad som tron på vaccin som allsmäktig frälsare. Fast frågan är om det inte hellre bör betraktas som en religion.

Eftersom vaccinet fungerar så dåligt verkar det bättre att fortsätta med lagoma rekommendationer om försiktigt beteende för alla än att skapa segregation och göra ovaccinerade till paria. Det verkar ju bara som om de ovaccinerade riskerar drabbas lite tidigare.

Ska vi kanske införa särskilda parkbänkar och toaletter med "only vaccinated" respektive "only unvaccinated"? Precis som man tidigare hade en rökfri avdelning på caféer och restauranger kan man nu ha sär-skilda avdelningar för vaccinerade respektive ovaccinerade. Så får vi vår alldeles egen apartheidregim.

Hon på Nya Zeeland skröt väl om hur hon skapat två skilda klasser i befolkningen, ovaccinerade och vaccinerade. Naturligtvis kan vi inte ha samma regler för dem båda....
Citera
2021-11-19, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Man kanske bör införa en nya psykiatrisk diagnostisk kategori: vaccinövertro aka vaccinvanföreställning, definierad som tron på vaccin som allsmäktig frälsare. Fast frågan är om det inte hellre bör betraktas som en religion.

Eftersom vaccinet fungerar så dåligt verkar det bättre att fortsätta med lagoma rekommendationer om försiktigt beteende för alla än att skapa segregation och göra ovaccinerade till paria. Det verkar ju bara som om de ovaccinerade riskerar drabbas lite tidigare.

Ska vi kanske införa särskilda parkbänkar och toaletter med "only vaccinated" respektive "only unvaccinated"? Precis som man tidigare hade en rökfri avdelning på caféer och restauranger kan man nu ha sär-skilda avdelningar för vaccinerade respektive ovaccinerade. Så får vi vår alldeles egen apartheidregim.

Hon på Nya Zeeland skröt väl om hur hon skapat två skilda klasser i befolkningen, ovaccinerade och vaccinerade. Naturligtvis kan vi inte ha samma regler för dem båda....

Ni antivaxxers bor på den platta jorden.
Citera
2021-11-19, 19:47
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Även i Tyskland ser det ut att bli obligatorisk spruta! Kommer det bli uppror bland antivaxxers när de får böter/fängelse för att vägra vaccin?

Echoing the words of the Austrian chancellor, Alexander Schallenberg, Söder said: “I believe we will not be able to escape a vaccine mandate for everyone. Otherwise, we will get caught in a continuous loop.”
Pandemier tenderar ju annars gå över. Var det inte prat om ca 2 år i början av pandemin? Underligt att man vill tvångsvaccinera alla nu när det snart är över. Tålamod är en dygd. Vad är det för otåliga idioter som blir politiker, egentligen?
Citera
2021-11-19, 19:49
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Ni antivaxxers bor på den platta jorden.
Pro choice heter det, inte anti. Det är väl bra att de som vill får?
Citera
2021-11-19, 20:15
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Pandemier tenderar ju annars gå över. Var det inte prat om ca 2 år i början av pandemin? Underligt att man vill tvångsvaccinera alla nu när det snart är över. Tålamod är en dygd. Vad är det för otåliga idioter som blir politiker, egentligen?

Politiker drivs ju också av något. Kanske är populärt att ta i ordentligt mot antivaxxers? Möjligtvis ökar deras väljarstöd? Antivaxxers är ju de som skuldbeläggs för situationen i Europa så populistiskt att göra sådana här åtgärder.
Citera
2021-11-19, 20:51
Medlem
outoftheblues avatar
I Frankrike verkar det vara fler ovaccinerade än vaccinerade på IVA.
Covid France: Why are more fully vaccinated people entering ICUs?
The latest health ministryfigures show that 26 fully vaccinated people are being admitted each day to intensive care units around the country, compared to 23 non vaccinated people. How come?
https://www.connexionfrance.com/Practical/Your-Questions/Covid-France-Why-are-more-fully-vaccinated-people-entering-ICUs

Ca 75 % av befolkningen är vaccinerad.
Citera
2021-11-19, 21:13
Medlem
Slints avatar
Vet inte om denna fråga hör hemma här eller redan blivit besvarad, i så fall ber jag om ursäkt.

Kan någon förklara HUR det räknas som att man har dött AV covid? Vad är det som avgör att de får dödsorsak covid? Jag läser ofta om folk som dör MED covid, men det är ju en helt annan grej, jag kan dö av cancer fast jag har covid, så JAG tycker inte det räknas som att det är covid som dödar mig.
Hur ser läkarna att det är just covid som har orsakat någons död?
Stämmer ens sveriges dödsantal?
Citera
2021-11-19, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Vet inte om denna fråga hör hemma här eller redan blivit besvarad, i så fall ber jag om ursäkt.

Kan någon förklara HUR det räknas som att man har dött AV covid? Vad är det som avgör att de får dödsorsak covid? Jag läser ofta om folk som dör MED covid, men det är ju en helt annan grej, jag kan dö av cancer fast jag har covid, så JAG tycker inte det räknas som att det är covid som dödar mig.
Hur ser läkarna att det är just covid som har orsakat någons död?
Stämmer ens sveriges dödsantal?
Nej Sveriges dödstal stämmer inte eftersom det även räknas in människor som dött av helt andra orsaker än coronaviruset. Som influensa, morfin, cancer, kol, bussolyckor, vårdolyckor, felmedicinering, death by ventilator, hög ålder, hjärtfel, lunginflammation etc. etc.
Eftersom få avlidna obduceras så är det svårt att få fram exakta dödsorsaker ofta chansar de som skriver dödsorsakerna vilt, men ibland får de rätt.
Citera
2021-11-19, 21:36
Bannlyst
Citat:
I Frankrike verkar det vara fler ovaccinerade än vaccinerade på IVA.
Covid France: Why are more fully vaccinated people entering ICUs?
The latest health ministryfigures show that 26 fully vaccinated people are being admitted each day to intensive care units around the country, compared to 23 non vaccinated people. How come?
https://www.connexionfrance.com/Practical/Your-Questions/Covid-France-Why-are-more-fully-vaccinated-people-entering-ICUs

Ca 75 % av befolkningen är vaccinerad.

Du menar tvärtom va? Fler vaccinerade blir inlagda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in