Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Ja, men det beror ju på att smittläget förvärrats. "makten" måste anpassa sig efter den verklighet som råder. Det är bara svenska myndigheter som inte gör det, utan tror att man kan sätta ett datum långt i förväg. Vi har ju en naturkraft att tampas med nu, som inte så lätt låter sig förutses och hägnas in.
Smittläget "förvärras" trots vaccin. Även i länder med 100% vaccinerade(Gibraltar). Innan 2020 kallades det för "vinter". Dessutom fattar du själv varför fler fall hittas i länder med hög testning(gissa varför FHM nu ändrat sig och även vaccinerade ska testa sig). Det är så man dels hittar fall som annars skulle gått under radarn och dels så mat hittar falska positiva. För att öka fallen och skylla på det. I Sverige gick det ju dock inte. Vi har haft bra siffror i månader.m, så nu fick de lov att skylla på andra länders uppgång istället. I september säger regeringen att kanskekanske kommer det vaccinpass i framtiden, med då vid arrangemang med 15 000 eller fler deltagare. Nu redan innan otygen införs har målet flyttats och nu gäller 100 och uppåt. Och dagen efter kommer tal om att vi måste testa fler för att hitta fler fall och kunna införa fler restriktioner. Senast den 27/10 skrev FHM till regeringen och sa att vaccinpass INTE behövs och nu är det "FHM" som vill införa dem. Trots mirakel-vaccinet som skulle rädda allt och släppa oss fria(men det trodde såklart ingen vettig människa på). Samtidigt som detta händer i Sverige rampas det upp i resten av Europa. Som av en händelse sker det sådär koordinerat. Trots att läget i Sverige var lugnt för en vecka sedan. Sen kom orden. Vakna.
Och vad är verkligheten? Ett virus med IFR 0,15% som nästan enbart dödar gamla och sjuka. Till och med de äldsta löper högre risk med det mesta annat. Det är verkligheten.
Men du har rätt i att man inte kan styra över virus. Det visar studie efter studie . Virusgonna virus.
Och varför är det bara covid(IFR 0,15%) vi ska ha vaccinpass för? Varför är det bara ovaccinerade mot covid som "vi inte vill riskera att sitta bredvid"(som Helena Bergström sa. Trots att evenemang är överfulla=folk är inte rädda) ? Jag känner att jag måste få se ett intyg som visar att du inte har influensa, rhinovieus, norovirus, tbc, hepatit etc. Jag vill Och så se ett toxprov på dig så att du inte tar några droger. För att känna mig trygg så vill jag också se utdrag ur brottsregistret och titta i din journal så att du inte har någon historia av psykisk ohälsa. För säkerhets skull kanske en titt i familjehistorian vore bäst.... Ja, du fattar.