2021-11-18, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corazon
Jag kanske är dum i huvudet, men jag kan inte hitta någon tråd om den skjutningen du länkar till ovan. Finns det, eller har den skjutningen inte uppmärksammats här? Finns FUP?
Jag hittade inte heller nån tråd.
Citera
2021-11-19, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corazon
Jag kanske är dum i huvudet, men jag kan inte hitta någon tråd om den skjutningen du länkar till ovan. Finns det, eller har den skjutningen inte uppmärksammats här? Finns FUP?

Lista: Skjutningar i Linköping i år

Någon har räknat till att det varit ungefär elva skjutningar och fyra mord i Linköping i år.

• 26 april – Skäggetorp: Skottlossning mot byggnad

• 19 maj – Berga: En 20-årig man skjuts till döds i Berga

• 8 juli – City: Skottlossning inne på restaurang i centrala Linköping

• 5 augusti – Lambohov: Man misstänks jaga personer med ett vapen

• 5 augusti – Berga: 16-åring skjuts ihjäl och 15-åring skadas efter skottlossning

• 16 augusti – Ryd: Skottlossning mitt i bostadsområdet

• 25 augusti – Skäggetorp: En man i 30-årsåldern skjuts till döds på en restaurang

• 15 september – Ryd: En man i 20-årsåldern blir skjuten

• 6 oktober – Lambohov: En man i 35-årsåldern skjuts till döds utomhus

• 3 november – Kallerstad: Tonårspojke skottskadad i Linköping

• 7 november – City: Skottlossning inne på krog i centrala Linköping
Citera
2021-11-19, 11:17
Medlem
Corazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Lista: Skjutningar i Linköping i år

Någon har räknat till att det varit ungefär elva skjutningar och fyra mord i Linköping i år.

• 26 april – Skäggetorp: Skottlossning mot byggnad

• 19 maj – Berga: En 20-årig man skjuts till döds i Berga

• 8 juli – City: Skottlossning inne på restaurang i centrala Linköping

• 5 augusti – Lambohov: Man misstänks jaga personer med ett vapen

• 5 augusti – Berga: 16-åring skjuts ihjäl och 15-åring skadas efter skottlossning

• 16 augusti – Ryd: Skottlossning mitt i bostadsområdet

• 25 augusti – Skäggetorp: En man i 30-årsåldern skjuts till döds på en restaurang

• 15 september – Ryd: En man i 20-årsåldern blir skjuten

• 6 oktober – Lambohov: En man i 35-årsåldern skjuts till döds utomhus

• 3 november – Kallerstad: Tonårspojke skottskadad i Linköping

• 7 november – City: Skottlossning inne på krog i centrala Linköping

Ok, tack. Då är det händelsen den 5 Augusti som avses, dvs. samma dag som 16-åringen skjuts ihjäl i Berga och 15-åringen skadas.
Citera
2022-01-03, 14:05
Medlem
Fortfarande ingen misstänkt hos polisen. Ett av brottsoffren tillhör kurdklanen i Berga. Gissar på Bandidos (Xteam) och Skäggetorpsnätverket ligger bakom detta innan de splittrades.

”5 augusti, Berga: Två pojkar 16 och 15 år skottskadas. 16-åringen avlider dagen efter på sjukhus. Ingen misstänkt.”

https://sverigesradio.se/artikel/efter-skjutningarna-annu-inget-genombrott-i-mordutredningarna
Senast redigerad av Rlewa 2022-01-03 kl. 14:20.
Citera
2022-01-04, 13:30
Medlem
För den andra skjutningen den här dagen (i Lambohov) döms en 18-årig man till ett års fängelse för grovt olaga hot.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/atalades-for-mordforsok-18-aring-doms-for-hot-i-lambohov
Citera
2022-01-04, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinpetrol
För den andra skjutningen den här dagen (i Lambohov) döms en 18-årig man till ett års fängelse för grovt olaga hot.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/atalades-for-mordforsok-18-aring-doms-for-hot-i-lambohov

Den som dömdes för grovt olaga hot är Adi Husejnovic. Han är 19 år gammal och inte 18. Däremot var han 18 år gammal vid brottstillfället. Tidigare dömd för misshandel och rån bland annat.

Linköpings tingsrätt:
Citera
2022-07-15, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Den som dömdes för grovt olaga hot är Adi Husejnovic. Han är 19 år gammal och inte 18. Däremot var han 18 år gammal vid brottstillfället. Tidigare dömd för misshandel och rån bland annat.

Linköpings tingsrätt:

Lite of topic men A*di är Berga-medlem och sköt mot X-team medlemmar. Samma personer ur X-team var senare aktuella i ett mordförsök i Ryd. Alla krigar mot alla.

Polisen fiskade nyligen upp ett skjutvapen ur stångån. Kan det vara samma vapen från denna skjutningen? Alltså när 16 åringen dog och Berga ledarens son skadades allvarligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in