2021-11-18, 15:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jaså?
Om man haft sex en gång, har man alltså aktivt sexliv?

Du verkar vara ganska speciell.
Gick du i OBS-klass?

Grundpremissen för diskussionen är en undersökning om våra sexvanor.

Nej, den är inte fel för att det finns undersökningar om något annat.

Det är inte vad studien visar. Vad den visar är att 85% av män i åldern 18-24 haft färre än två olika sexpartners under det senaste året.
Om du tycker att man inte har ett aktivt sexliv för att man bara knullat en person på ett år så verkar du antingen tro att one-night-stands är det enda som finns eller vara tvångsmässig polygamist.

Även om det vore så att de haft 0 samlag under det senaste året så säger det ingenting om hur mycket sex de haft föregående eller efterföljande år.
Senast redigerad av Corrosion 2021-11-18 kl. 15:49.
Citera
2021-11-18, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag föreslår att du väljer bort alla.
Du är urtypen för toxiskt feminin.
Om du är det pga. illvilja, dumhet eller lättlurad patologisk altruism spelar ingen roll.

Inte en enda man är förtjänt av din misandri.
Väx upp.

Så vad är problemet då med att jag väljer bort de jag inte vill ha?
Citera
2021-11-18, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corrosion
Det är inte vad studien visar. Vad den visar är att 85% av män i åldern 18-24 haft färre än två olika sexpartners under det senaste året.
Om du tycker att man inte har ett aktivt sexliv för att man bara knullat en person på ett år så verkar du antingen tro att one-night-stands är det enda som finns eller vara tvångsmässig polygamist.

Även om det vore så att de haft 0 samlag under det senaste året så säger det ingenting om hur mycket sex de haft föregående eller efterföljande år.

Det där är ren förvrängning av data. Det finns lögn, förbannad lögn och statistik. Vad fan vill du?
Självklart får unga killar inte fitta, som de brukade få förr. De får leva med datorspel och fröken handén. Och all skuld läggs på dem. Att de ska rycka upp sig. Klippa sig. Skaffa bättre karriärer. Bli högstatus. Gå på gymet.
OM de NÅGONSIN skall få känna den heliga stanken av sur rutten Svensk torskfilé vid något ENSTAKA tillfälle ens från de mest fläskiga fiorna på bygden.

Men i verkligheten har Svenska kvinnor drabbats av uppmärksamhets -och storhetsvansinne och 80% av er skulle bara kunna tänka sig 20% av oss.

Jaha? Men det är väl bra då? För er alltså? Vad fan klagar du på idiot? Var nöjd istället för helvetet? Vad fan gnäller du för feministidiot? Det är ju så här ni vill ha det för faan. Dem andra får väl röka på och leva livet istället, nema problema.
Citera
2021-11-18, 17:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas
Det där är ren förvrängning av data. Det finns lögn, förbannad lögn och statistik. Vad fan vill du?
Självklart får unga killar inte fitta, som de brukade få förr. De får leva med datorspel och fröken handén. Och all skuld läggs på dem. Att de ska rycka upp sig. Klippa sig. Skaffa bättre karriärer. Bli högstatus. Gå på gymet.
OM de NÅGONSIN skall få känna den heliga stanken av sur rutten Svensk torskfilé vid något ENSTAKA tillfälle ens från de mest fläskiga fiorna på bygden.

Men i verkligheten har Svenska kvinnor drabbats av uppmärksamhets -och storhetsvansinne och 80% av er skulle bara kunna tänka sig 20% av oss.

Jaha? Men det är väl bra då? För er alltså? Vad fan klagar du på idiot? Var nöjd istället för helvetet? Vad fan gnäller du för feministidiot? Det är ju så här ni vill ha det för faan. Dem andra får väl röka på och leva livet istället, nema problema.

Jag är varken kvinna eller feminist, och det är du som förvrider statistiken.
Citera
2021-11-18, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas
Jodå. Den är på väg. Å andra sidan har du rätt, förhoppningsvis är man död då.
Ja, du är nog död då, ditt folk har säkert gått under låååångt före svenskarna har gjort det.
Citera
2021-11-19, 10:17
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:

Nej, det är inte vad studien säger.
Studien säger sammanfattningdsvis att endast 15% av 18-24-åringar har ett aktivt sexliv.

Dina definitioner är fullkomligt irrelevanta och tjänar bara ett enda syfte.
Det du inte verkar kunna göra är att ta ett helikopterperspektiv på påståendet och tänka dig hur det kan ha varit på området förr, eller vad motsvarande siffra är för kvinnor.

Detta ska vara den mest sexuellt aktiva tiden för unga män innan de stadgar sig med en kvinna som de vill investera i familj med.

Det händer helt enkelt inte längre, som förr.
Män går sin egen väg. De pluggar och spelar TV-spel hellre än "jagar brudar", för "jaga brudar, är tydlige toxisk maskulinitet och det gå rinte en dag utan att det påpekas hur skamligt detta är.
Metoo var bara bägaren som rann över.

Men alternativ finns inte.

Och nu till poängen:
Motsvarande siffra för flickor 18-24 är nästintill tredubbel.
Och svensk forskning gör inte ens en hederlig ansats till att ta reda på varför. I deras ögon "vinner kvinnorna" och då behöver man inte bry sig.
Precis som man inte bryr sig om att sju av tio som tar livet av sig är män eller att ätta till nio av tio uteliggare är män.

Fuck'Em!
Feministerna riktar in sig på att det är för få kvinnor som sitter i börsbolagens VD-stolar och hur muycket av företaget de äger.
https://www.allbright.se/br-2021
Citera
2021-11-19, 10:25
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Så vad är problemet då med att jag väljer bort de jag inte vill ha?
Det var väl ett jävla tjat om "jag, jag, jag" här!
Tror du jorden snurrar runt dig på något sätt?

Ingen bryr sig om du lägger dig ner i källaren, drar en möglig filt över huvudet och försvinner för gott.
Kan män ligga hemma döda i två år, får du ta inställningen "hold my beer".
Jag har inga som helst sympatier för en självrättfärdigad narcissist, som anser sig bättre än tiotals miljoner män hon aldrig träffat eller sett.

Nån borde ta ner dig på jorden, flicka lilla.
Kanske lägga upp dig över knäet med nerdragna brallor under herrans tukt och förmaning?

Kom igen när du vet skillnad på kåt och kissnödig.
Citera
2021-11-19, 18:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Nej, det är inte vad studien säger.
Studien säger sammanfattningdsvis att endast 15% av 18-24-åringar har ett aktivt sexliv.

Dina definitioner är fullkomligt irrelevanta och tjänar bara ett enda syfte.p
Det du inte verkar kunna göra är att ta ett helikopterperspektiv på påståendet och tänka dig hur det kan ha varit på området förr, eller vad motsvarande siffra är för kvinnor.

Detta ska vara den mest sexuellt aktiva tiden för unga män innan de stadgar sig med en kvinna som de vill investera i familj med.

Det händer helt enkelt inte längre, som förr.
Män går sin egen väg. De pluggar och spelar TV-spel hellre än "jagar brudar", för "jaga brudar, är tydlige toxisk maskulinitet och det gå rinte en dag utan att det påpekas hur skamligt detta är.
Metoo var bara bägaren som rann över.

Men alternativ finns inte.

Och nu till poängen:
Motsvarande siffra för flickor 18-24 är nästintill tredubbel.
Och svensk forskning gör inte ens en hederlig ansats till att ta reda på varför. I deras ögon "vinner kvinnorna" och då behöver man inte bry sig.
Precis som man inte bryr sig om att sju av tio som tar livet av sig är män eller att ätta till nio av tio uteliggare är män.

Fuck'Em!
Feministerna riktar in sig på att det är för få kvinnor som sitter i börsbolagens VD-stolar och hur muycket av företaget de äger.
https://www.allbright.se/br-2021

Nej, det visar den inte.
Är du efterbliven?
Citera
2021-11-19, 18:58
Medlem
PersonalSeasonings avatar
Det är för att män idag är för petiga och kräsna. Jag har aldrig varit det, fått ligga med både snygga brudar och de som anses fula. Det går att hitta ligg lätt. Bara sänk garden en aning.

Är ingen manlig fotomodell direkt men jag vet hur man för ett samtal och bryr mig inte om tjejens utseende om hon verkligen inte är för oattraktiv så att det inte går att bli upphetsad överhuvudtaget.
Citera
2021-11-19, 19:16
Medlem
Spaceman81s avatar
Ja fria tider är ju en tidning som starkt fokuserar på åsikter och kanske inte är så noga med fakta. Orkade inte läsa igenom dravlet så fick inte reda på hur de definierar ett aktivt sexliv. Är det samma som "sexually active" (ett uttryck som jag iofs. inte heller har förstått fullt ut, men det verkar innebära att man har haft någon form av sex)
Citera
2021-11-20, 02:43
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Nej, det visar den inte.
Är du efterbliven?
Nej, du verkar vara det.
Du snubblar ju redan på rubriken.

Men okej, hur bra är du på finska?
Citera