2021-11-19, 09:04
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Tror faktiskt på vårt rättssystem och dömer hårt idag,minst 12 år,...

Haha skämtar, ungdomsanstalt 4-6år
.

Glöm inte straffrabatt och hudfärg -3 år
Citera
2021-11-19, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
.

Glöm inte straffrabatt och hudfärg -3 år
Haha hudfärgsrabatt va nytt
Men Jo rabatt på straffet e ju väl nån sjuk lag om man yngre än 21..
Citera
2021-11-19, 09:24
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
....

Det tragiska är ju att det är sant, efterson " dom är ju barn" alla har ju råkat mördat en polis nångång i sitt liv. Det eviga daltandet, Sverige måste vara ett av Europas mest Kriminella länder. Vi kanske borde bygg en mur runt oss själva och rädde resten av EU
Citera
2021-11-19, 09:26
Medlem
Citat:
Tror faktiskt på vårt rättssystem och dömer hårt idag,minst 12 år,...

Haha skämtar, ungdomsanstalt 4-6år
4 år är väl Max? Gällande den här våldsbrottslingen tror jag skarpt på karma: tror inte han kommer överleva mer än 1-2 år i frihet efter muck…….
Citera
2021-11-19, 09:36
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Det är en tragedi att inte samhället lyssnat mer på mammans rop på hjälp. Kanske hade polisen sluppit bli mördad!

Skulle nog uttrycka mig om att mamman skulle ha tagit sitt ansvar och lärt sig svenska och rättssystemet med lagar och förordningar när Sverige släppte in henne.

Att hon i dag sitter och beklagar sig för att hon har en polismördare till son och skyller det på svenska samhället plockar inga poäng i medlidande hos mig
Citera
2021-11-19, 09:36
Medlem
Citat:
4 år sluten ungdomsvård är legio för en 17-åring som mördat. Denna gång får jag dock känslan att domstolen kommer ha försökt kringgå den låga straffpåföljden. Jag hoppad på 8 år iallafall.
Citera
2021-11-19, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlesbronson-69
4 år är väl Max? Gällande den här våldsbrottslingen tror jag skarpt på karma: tror inte han kommer överleva mer än 1-2 år i frihet efter muck…….
Tror tyvärr han kommer leva som en gud när han kommer ut..mörda en snut i ghettot e goal.
Räkna sen inte all media och bokförlag som kommer vilja ha hans story och betala bra.
Hans liv kommer bara bli bättre
Citera
2021-11-19, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
varför ljuger du ? advokaten vill ju att han ska frikännas eller som mest dömas till ungdomsvård.

Advokat Hans Palm anser i första hand att hans klient ska frikännas helt. Och om han ändå döms för mord ska det vara sluten ungdomsvård som gäller, tycker han. Skulle det ändå bli fängelse menar advokaten att det totalt kan räcka med sju till åtta år. Han överlät åt rätten att bedöma om det finns rimliga tvivel på att hans klient är skytten.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/aklagaren-yrkar-pa-10-ars-fangelse-for-misstankte-polismordaren

Om klientens inställning är att han är oskyldig ska väl advokaten belysa eller skapa rimligt tvivel över hans skuld?
Hans uttalanden i media är ju bl.a. att bevisen är mycket starka och att det är mycket låg sannolikhet att det skulle gått till på något annat sätt.

Om han är oskyldig varför föreslå olika påföljder med antagandet att han skulle vara skyldig?
Citera
2021-11-19, 09:43
Medlem
Citat:
Tror tyvärr han kommer leva som en gud när han kommer ut..mörda en snut i ghettot e goal.
Räkna sen inte all media och bokförlag som kommer vilja ha hans story och betala bra.
Hans liv kommer bara bli bättre
Nu drömmer du en del va! Det är inte en av ledarna i norra vi pratar om, har du glömt att han försökte klippa 3 pers i södra? Irra runt me västen på o kränga brunt, de kommer vara hans vardag…..
Citera
2021-11-19, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlesbronson-69
Nu drömmer du en del va! Det är inte en av ledarna i norra vi pratar om, har du glömt att han försökte klippa 3 pers i södra? Irra runt me västen på o kränga brunt, de kommer vara hans vardag…..
Du tror inte han kommer få en annan position när han kommer ut?
Jag tror han kommer bli en ledare på nåt sätt..detta me mörda en snut ger nån sjuk "respekt"
De han sköt mot,va inte en av dem han högg ner på bussen?
Citera
2021-11-19, 10:01
Medlem
F.Hansens avatar
Straffet för att mörda en polis borde vara livstid fängelse, oavsett om denne är 17.

Och då menar jag livstid på riktigt.
Citera
2021-11-19, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Straffet för att mörda en polis borde vara livstid fängelse, oavsett om denne är 17.

Och då menar jag livstid på riktigt.

Om mördaren inte visste att det var en polis ska det ändå vara livstid anser du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in