Citat:
Ursprungligen postat av
PippiAvdesyvhav
Jeg er bare helt SJOKKERT etter å ha sett dokumentaren.
Dette er nesten en kopi av hva som skjedde i Kevin-fallet, stakkars gutter, foreldre og pårørende til Silje.
At politiet utsetter en 4-åring, en 5-åring og en 6-åring for sånn manipulasjon er bare helt forferdelig. At de forsøker å skjule dokumenter som viser at andre har vært på åstedet i det gjelde tidspunktet er intet mindre enn en politiskandale.
Og at kommunens psykolog/ansatte gjennom flere år utsetter guttene for overgrep i barnehagen, setter dem i fosterhjem m.m. Jeg har ikke ord.......
Håper virkelig at riksadvokaten begjærer gjenåpning av saken.
https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt-drapet-i-akebakken/sesong/1
Nei det er ufattelig.
Og så kvalmende, i 4. og siste episoden, der kommunepsykologen ble intervjuet av engelskspråklige medier. Kvalmende tydelig at mannen nyter oppmerksomheten, og soler seg i den internasjonale interessen.
Hva slags motiv kan politiet ha hatt for å avslutte etterforskningen så raskt, og utrope barna som skyldige dagen etter at Silje ble funnet død? Nei, det er helt ubegripelig.
Nei, det er muligens alt for konspiratorisk av meg, og jeg husker egentlig alt for lite fra Bjugn-saken, men det lå muligens et skadeskutt og radbrukket såkalt Sosial-faglig, eller Barnevern-faglig, fagmiljø igjen i Trøndelag, etter frifinnelsen i Bjugn-saken 31. januar 1994. Et fagmiljø mer eller mindre stemplet som de tullingene de selv hadde bevist at de var.
Var det slik at disse tullingene nå skulle få en ny stor sak av internasjonal interesse, og fritt få lov å bruke disse "skyldige" barna i Silje-saken, til å gjenoppbygge sin faglige anerkjennelse og tillit? Bevise sin faglighet og dyktighet liksom?
Kanskje man burde lete etter nære og eller intime relasjoner mellom enkeltmennesker i politi og eller påtalemyndighet, og det radbrukne Helse- og sosialfaglige miljøet i Trondheim.
Eller er det bare tilfeldig feil. Som slår så uheldig ut.
Nei, jeg vet ikke.