2021-11-18, 15:23
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Kommentaren är: Herregud, 14 pers på IVA!!! vi måste införa totalitära styrorgan och medicinsk apartheid!! helt normal reaktion...
Kul reaktion. Du visste alltså inte detta.

Kan det vara så att vaccinet hjälper?
Citera
2021-11-18, 15:23
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PA-Staffan
Du har svar på allt du. Märks att du tänkt till kring det här. Allt känns plötsligt så orimligt.

Jag är inte arg på allt och misstror all vetenskap samtidigt som jag nyttjar annan vetenskap .. Jag kan dricka öl gå på fotboll och är helt frisk med vaccinet . Precis som övriga vaccin ..tråkigt att så många av er är så kränkta idag .
Citera
2021-11-18, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Man sa ju rakt ut att covidpasset är "ett incitament att få folk att vaccinera sig". Staten rundar alltså rättsväsendet och direktbestraffar olydiga medborgare som inte vill vaccinera sig. Det kallas för en "parallell maktstruktur" och hör inte hemma i demokratier.

Japp, noterade det också. FHM tar sig helt klart befogenheter de inte har. Politikerna har ett tungt ansvar att säga stopp här, men tyvärr kommer det inte ske, för de sitter i samma båt.

Ytterst besvärande att inget parti tagit tydligt ställning emot för övrigt. Så otroligt fegt och ynkligt. Jag kan säga att det parti som går emot vaccinpassen har min röst nästa val.
Citera
2021-11-18, 15:25
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ja, klarar man inte av att se en större bild än så så kan det se ut på det viset.

Märkligt att det främst är begåvningsreserven som klarar att se det .
Citera
2021-11-18, 15:26
Medlem
PA-Staffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Jag är inte arg på allt och misstror all vetenskap samtidigt som jag nyttjar annan vetenskap .. Jag kan dricka öl gå på fotboll och är helt frisk med vaccinet . Precis som övriga vaccin ..tråkigt att så många av er är så kränkta idag .

Nej du verkar ju vara "en glad skit". Gick det bra i skolan?
Citera
2021-11-18, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Märkligt att det främst är begåvningsreserven som klarar att se det .

Well, det infördes igår.
Tydligen föddes du idag.
Citera
2021-11-18, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misogynist
Om de kan nå ut till folket.

Men det förutsätter att man inte kör en USA 2020 i Sverige då vilket jag tvivlar på att de styrande inte gör för att hålla ett "värre" parti än Sverige "alla kan bli svenskar bara de sätter sin fot på den magiska svenska jorden" Demokraterna borta från grytorna.

Afs har min röst iallafall.

Edit: Om Afs är det enda partiet emot vaccinkrav m.m och alternativmedier lyfter det, då är det en enkel resa till 10% minst av rösterna för Afs. Detta är den viktigaste politiska frågan just nu, ännu viktigare för ovaccinerade då vi är de som hetsas emot så att lägga en röst i en låda är det minsta man som ovaccinerad kan göra.

MED är emot också.

Tror vare sig MED eller AfS kommer gå bra i valet. Det är småpartier långt utanför riksdagen som drivs av idealister och utan koppling till intressegrupper eller folkrörelser.

Förhoppningsvis framgår det snart hur verkningslösa dessa pass är i att kontrollera pandemin. Risken är dock att man kommer trappa upp istället med fler restriktioner för oss ovaccinerade när detta inte funkar.
Citera
2021-11-18, 15:28
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Dina argument verkar bara hänga på förolämpningar. Man kan ju undra varför?
Säger du det, du som vill jämföra att du tvingas visa ett bevis på att du tagit vaccin mot en samhällsfarlig sjukdom när du ska gå på större evenemang med utrotningen i koncentrationslägren?
Citera
2021-11-18, 15:29
Medlem
Jirens avatar
Haha det märks att Sveriges alla antivaxers hittat till den här tråden.
Citera
2021-11-18, 15:30
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Typiskt försök att trivialisera det som händer, genom att påpeka att inte ännu allvarliga saker hänt.
Karantänsregler och andra smittskyddsåtgärder har vidtagits genom tusentals år av mänsklighetens historia utan att automatiskt leda till diktatur och någon form av befolkningsutrotning. Du tycker inte det är ni vaccinmotståndare som drar växlarna väldigt hårt i stället?
Citera
2021-11-18, 15:31
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fb352931
Nu börjar det debatteras, som väntat.

https://www.dagensjuridik.se/debatt/debatt-forslaget-om-vaccinationsbevis-strider-mot-grundlagen/?fbclid=IwAR03OE1G98gIiBqKy-AdGw121v60-vNXoDk68eLjg-PTjNGjVDJxONkgolw
Skönt med ett sakligt inlägg i debatten. De för fram många bra poänger, även om de bara hintar om vikten av att se till biverkningarna.

Men folket på FHM är sannolikt köpta så det lär inte spela någon roll för dem. De har fått direktiv uppifrån om att det är dags för tvångsåtgärder nu och lyder som de globalistlakejer de är.
Senast redigerad av PK-befriad 2021-11-18 kl. 15:39.
Citera
2021-11-18, 15:33
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Det sjukaste är ju att så många anser att man skapar frihet. Hur fan kan man kalla detta frihet? Den som säger så är skrämmande korkad. Nu har vi haft öppet (öppet har vi haft hela tiden men färre restriktioner) och dödstalen borde ökat iom denna livsfarliga sjukdom. Det har det inte.

Det ”kan” bli som övriga Europa.

Nej för vi har så pass många med skydd efter genomgången infektion jämfört med andra länder och ska såldes inte jämföras med dessa.

En sak är iaf säker, jag känner mig betydligt mer fri som ovaccinerad än jag gjort som vaxad.

Systemet kommer att tvinga varenda människa att skaffa en bio-identitet, utan vilken man kan interagera i samhället. När det skett lär vi ovaxxade inte känna oss fria att leva som andra. Vi slutar som av systemet jagade självständigt tänkande och andlig frihet sökande Bernard Marx i Brave New World.

En text jag såg nyss i sociala medier:

"When this mandate comes in fully, life is going to be nearly impossible for the pureblooded, and most are going to submit. It is only those with a spiritual outlook and a long view on this system and this agenda that are going to be capable of resisting, and even most of those are going to crack.

Those behind this agenda have exploited our weaknesses to destroy us, and it is mostly going to work, because most white people are already materialistic, decadent, and selfish. “I can’t lose my job, bro” is going to be an excuse for a lot of people who had previously played a game where they imagined themselves brave or masculine.

For those of us who will resist, we simply need to follow one rule: just do the right thing, without considering the consequences.

If you consider the consequences for doing what’s right, you’ve already lost. You have to believe that this life is only a tiny part of who you are, and that eternity awaits you."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in