Citat:
Ursprungligen postat av
PA-Staffan
Alla får inte göra allt, och varje provsmakad frihet ryker så klart vid ökad smitta. Nu kommer det nya restriktioner med en deal att få köra på som vanligt ändå. Varför vill man ens det om det är smittan man vill få bort?
För att det finns en grund för att påstå att ovaccinerade i högre grad belastar samhället, både genom att de lättare blir sjuka, lättare och större grad sprider smittan (eftersom deras sjukdom i princip alltid blir allvarligare) och deras belastning på vården är större.
Citat:
Håller du inte med om att det är de vaccinerade som främst verkar skrika efter rätten att gå på hockey? Det är också med ganska själviska argument som att de nu har gjort sitt, och minsann ska få kompensation för det till varje pris.
Jag vet inte, jag går aldrig på hockey...
Citat:
Du tar också gärna upp stolliga motargument som exempel. Det skulle vara mer intressant att se vilka du själv menar är sakliga? Blir enklare att komma framåt i diskussionen så.
Se mina sakliga argument ser du ovan.
Bättre hade ju varit om alla vaccinerat sig. Exakt samtidigt. Överallt. Då hade pandemin upphört, med stor sannolikhet.