2021-11-18, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Sluta nu runka din lilla stump över det. Vi har förstått att du är sadist för länge sedan.

Du skrev fel där.
Det är lätt att göra så när man är allmänt förvirrad.
Realist menar du.
Citera
Medlem
TheGreatResistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Ingen lär fly till Rumänien.Det är rena rama pisslandet.
Tvärtom så flyttar de ju sina Covidpatienter till bland annat Danmark.
Flyr du dit är det absolut ingen som bryr sig.
Tvärtom. Det är på väg att bli Europas Singapore.
Citera
Medlem
PA-Staffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Jajamensan, ingen mes som vissa andra. Ingen nämnd, ingen glömd.

Tig nu då
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Utmärkt sida som länkar till sidor granskade av experter. Men det är oftast inte idé att diskutera detta med förintelseförnekare och vi kommer också ifrån ämnet. Det blir lite som att diskutera att jorden är runt med en flat-earthare, vad jag än säger kommer du säga att det inte finns bevis och att det är påhittat.

Kan ni inte förnya er någon gång? Flat-earthar-nedsmetningen blir inte mer relevant för att den upprepas.
Citera
2021-11-18, 14:14
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Finns väl ingen anledning att svälta med så många vaccinlobbyister som man kan lägga på grillen och äta, gärna med god sås och lite färskpotatis till.

Garanterad matförgiftning
Citera
2021-11-18, 14:14
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Ingen lär fly till Rumänien.Det är rena rama pisslandet.
Tvärtom så flyttar de ju sina Covidpatienter till bland annat Danmark.
Flyr du dit är det absolut ingen som bryr sig.
Annars kan vi fly till Brasilien. Brasiliens president har medgivit att vaccinen visats leda till immunförsvarsdefekter som liknar AIDS.
Citera
2021-11-18, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatResistance
Tvärtom. Det är på väg att bli Europas Singapore.

Har jag sannerligen inte märkt.
De tillhör väl EU,så det är väl bara att ta sitt pick och pack och flytta dit då för den som så önskar.
Inte för att jag förväntar mig något större lämmeltåg,det vill jag understryka.
Citera
2021-11-18, 14:15
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
29 personer vårdas på IVA just nu för covid-smitta. 29 personer. I hela landet. Torka dig i röven med dina skrytsamma anekdoter om hur du minsann känner överläkare och annan vårdpersonal. Ingen bryr sig.

Det är ju fortsatt lugnt i Sverige ja men tittar man på övriga Europa så finns risk för det förändras . Det är så det har sett ut och vill förhindra . Sedan att folk är lättkränkta idag är inget nytt då många är bortskämda fjollor 2020 som vill ha av staten och samhället men inte förstår att det kräver att bidra med !!
Citera
2021-11-18, 14:16
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Givetvis inte. Det finns ingen etablerad vetenskap eller färsk statistik som visar ett positivt nettoresultat av massvaccinering utanför riskgrupperna med ett ineffektivt vaccin. Land efter land visar vilket fiasko det är. Hela strategin började med att ”experterna” Fauci, CDC mfl utlovad flockimmunitet runt 60% vaccinationsgrad. Dock kör de på med samma strategi men nya målstolpar, trots att scenariot ser helt annorlunda ut, utan att tänka på långsiktiga konsekvenser. Snart är bluffen synad.

Så ser jag det också. Gäller bara att se till att oavsett vilka förtryckar eller tvångsmetoder de kör med att man under inga omständigheter låter sig vaccineras. Hade det varit pest med risk för 50% döda eller liknande så kunde jag förstått och kanske accepterat vissa undantag från mänskliga rättigheter, men verkligen inte för det här.

Man säger att det är lättare att lura någon än att få den personen att inse att den blev lurad. Jag har flera i min närhet som vaccinerade sig mot svininfluensan och som inför covidvaccinationen sa att staten brände sitt förtroende vid svininfluensan. Trots det har de låtit vaccinera sig, både med första, andra och snart tredje sprutan. Undrar hur lätt det blir att få dessa att inse att det ännu en gång blivit lurade.

Förhoppningsvis så är det några som tänker till när man måste ha ett vaccinationspass för att få röra sig fritt i landet. Dessutom om många är vaccinerade, vaccinationspass införs och smittan trots det fortsätter spridas så kanske fler vaknar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Där fick du svart på vitt att det är ni antivaxxare som är problemet. Att du inte skäms.
Du ser bara svart och vitt? Fyrkantigt också förstår jag.
Nu senast skissar FHM på restriktioner även för vaccinerade. Bra grejer ni tagit där 😆
Citera
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Kan arbetsplatser införa vaccinpass och sparka den som inte är vaccinerad? Det är väl i princip då jag kommer överväga att ta skiten.
Citera
2021-11-18, 14:17
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PA-Staffan
Alla får inte göra allt, och varje provsmakad frihet ryker så klart vid ökad smitta. Nu kommer det nya restriktioner med en deal att få köra på som vanligt ändå. Varför vill man ens det om det är smittan man vill få bort?
För att det finns en grund för att påstå att ovaccinerade i högre grad belastar samhället, både genom att de lättare blir sjuka, lättare och större grad sprider smittan (eftersom deras sjukdom i princip alltid blir allvarligare) och deras belastning på vården är större.

Citat:
Håller du inte med om att det är de vaccinerade som främst verkar skrika efter rätten att gå på hockey? Det är också med ganska själviska argument som att de nu har gjort sitt, och minsann ska få kompensation för det till varje pris.
Jag vet inte, jag går aldrig på hockey...

Citat:
Du tar också gärna upp stolliga motargument som exempel. Det skulle vara mer intressant att se vilka du själv menar är sakliga? Blir enklare att komma framåt i diskussionen så.
Se mina sakliga argument ser du ovan.

Bättre hade ju varit om alla vaccinerat sig. Exakt samtidigt. Överallt. Då hade pandemin upphört, med stor sannolikhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in