2021-11-18, 09:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Inget hindrar någon från att vara ovaccinerad heller.

Fast det vill ju makthavarna komma åt. Du också. Men ni vill inte erkänna någon gång att ni är för tvång. Ni vill till slut ta till vad som helst som att stänga ute människor från arbetsplatser och matbutiker, allt för att tvinga i de sista vaccinet.

Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Nej, andra vågen är farligast följt av en lite mindre tredje våg.

Nej. Det är orimligt. Jag har redan beskrivit varför. Inför våg två och tre och våg femtioelva är befolkningen redo med stärkt immunförsvar. Man har vant sig med viruset.
Citera
2021-11-18, 09:18
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Moderator och Konspirationspsykotisk
Föga förvånande.
Hur menar du nu?
Citera
2021-11-18, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Intressanta siffror men det saknas ett viktigt mått, nämligen i vilken utsträckning folk utsätts för smitta.
Det finns gott om studier som kommit fram till att antikroppssvaret är betydligt bättre hos de som gått igenom en infektion än hos de som enbart blivit vaccinerade.
Hur som helst så minskar skyddet över tid, både hos vaccinerade och ovaccinerade med genomgången sjukdom. Det är det stora problemet, och jag hoppas verkligen att man får fram ett verksamt botemedel så att man slipper vaccinera allmänheten utan kan fokusera på riskgrupper.

Det låg i Sverige igår inne 29 personer för IVA-vård för (påstådd) covid-smitta. Varav den absoluta majoriteten gissningsvis är i en riskgrupp (äldre och/eller överviktiga).

Varför ska staten göra något alls åt något som så marginellt påverkar samhället och människor i stort? Det är ingen pandemi och smittan är på det stora hela verkningslös. Det handlar inte om människors hälsa, det handlar om kontroll över medborgarna.
Citera
2021-11-18, 09:19
Medlem
Mrcool911s avatar
Finns det ens någonting annat man kan göra förutom att vaccinera sig. Min familj vill inte ha med mig att göra. Kompisarna har sagt upp kontakten tills jag har vaccinerat mig. Utbildningen har pausats eftersom man måste vara vaccinerad för att få göra klart den. Jag är ett svart får.

Det här känns skitkul!
Citera
2021-11-18, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Eftersom all nödvändig information finns inbäddad både i körkort och vaccinpass så är det det naturliga att det blir så. Det räcker med det och att kontrollören faktiskt kollar att körkortet/Id överensstämmer med personen visuellt.
Jag får backa från det jag skrev om Tyskland och vaccinationspass tidigare.

Jag fann följande:
What documents do I need for the exhibition?
Those who only have the vaccination proven subsequently need a vaccination certificate or vaccination passport and an official photo ID. After a check of the documents, the proof will then be issued.
[]
How does a verification of proof work?
There will be a verification app for service providers. With it, the proofs can be scanned from the respective display using the smartphone camera. The process will be similar to ticket checks or boarding at the airport. To prevent misuse, the data may be compared with an official photo ID.
https://www.berlin.de/en/news/coronavirus/6660256-6098215-cov-pass-how-digital-corona-vaccination-.en.html
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-11-18 kl. 09:24.
Citera
2021-11-18, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kortburkskoma
Äh. Om pandemin bevisat något så är det att det knappt finns några fakta längre när det gäller något politiserat. Folk har en åsikt och hittar fakta efter det som bevisar den egna linjen. Man har sett folk från alla möjliga läger som pratar om sina fakta. Fullkomligt omöjligt att avgöra vad som är korrekt. Känns som att man lika gärna kan gå och tro i kyrkan faktiskt. Det enda man ska veta är att man antagligen inte vet och att sanningen ligger någonstans i mitten. Som det här med masker. Tror säkert det kan hindra ett partiklar, men om det nu vore så viktigt så borde det rimligtvis gå skitbra för alla länder med maskmandat.

Över huvud taget är dödligheten för låg och det mesta med viruset för outforskat för att man ska dra så många slutsatser. Det är bara skita i allt nu, det är lika bra.

? Du menar kanske att det inte finns någon överdödlighet; det håller jag med om. C19 tävlar med "klimatkrisen" om titeln "mänsklighetens största masspsykos".
Citera
2021-11-18, 09:21
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Stänger matbutiker ut folk har folk rätten att storma butikerna för att stjäla maten. Din sort är genuint ond. Ni går med på allt, även att svälta ut de vaccinerade samt deras barn.

Fantastisk jämförelse, fortsätt du hänga på bitchute.

Citat:
Ursprungligen postat av IknowwhatIknow
Är det verkligen så?
Kan dom alltså bestämma att inga handikappade får komma in (för att det är så jobbigt att fixa rullstols-ramper och sånt)?
Får dom porta folk med ett visst ursprung?
Får dom utan påföljder bestämma att inga homosexuella är välkomna?

Nja... Tänk en gång till.

Nu är det inte aktuellt, men dom hade helt enkelt i sin inbjudan skrivit att dom krävde covidpass för att man ska få komma in och det var innan gårdagens utspel om covidpass kom. Det är ett amerikanskt bolag om det gör någon skillnad, jag vet inte?
Självklart har privata bolag rätt att bestämma vilka dom vill släppa in på sitt event men min huvudfråga var om just covidpass var en ok grej att skriva i en inbjudan vilket helt plötsligt gjorde mig till alla antivaxxers mardröm.
Citera
2021-11-18, 09:22
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Jag tror de funkar. Har inte ännu blivit smittad och inte heller fått bieffekter. Måste väl vara en del av de övriga 95% som inte får biverkningar.
Varför är det då viktigt för dig att till varje pris undvika ovaccinerade?
Citera
2021-11-18, 09:23
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Den motsäger ju i så fall Israel studien som säger smittade har högre skydd. Alltså har vi två studier som går åt motsatt riktning vilket innebär att den ena forskningen ljuger och den andra talar sanning.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/studie-covid-smitta-gav-battre-skydd-an-vaccin

Om jag inte minns fel så skylls ju allt på delta numera.

EDIT fann en Svensk länk.
Jag tror inte att det är så svart eller vitt. Jag vill nog påstå att båda studierna talar sanning.
Citera
2021-11-18, 09:23
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Förstår du inte vad ordet LAG betyder? Är det oklart på nåt sätt?

Mina gelikar? Vilka är det? Dom som kan tyda lagtexter eller?

Låt oss ponera, du har fest och har bjudit in folk. Det kommer folk som inte är inbjudna, är du då enligt LAG tvungen att släppa in dessa?
Du blir alltså inte inbjuden utan covidpass, det var min huvudfråga.
Citera
2021-11-18, 09:24
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Jag får backa från det jag skrev om Tyskland och vaccinationspass tidigare.

Jag fann följande:
What documents do I need for the exhibition?
Those who only have the vaccination proven subsequently need a vaccination certificate or vaccination passport and an official photo ID. After a check of the documents, the proof will then be issued.
https://www.berlin.de/en/news/coronavirus/6660256-6098215-cov-pass-how-digital-corona-vaccination-.en.html
Förstod nästan det.

Och nu väntar vi kraftiga reaktioner från foliehattarna i tråden om 3...2...1..
Citera
2021-11-18, 09:27
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Förstod nästan det.

Och nu väntar vi kraftiga reaktioner från foliehattarna i tråden om 3...2...1..

Ja, ska Fascismen göras i repris ännu en gång ska det väl göras ordentligt.

"Your papers, please" (or "Papers, please") is an expression or trope associated with police state functionaries demanding identification from citizens during random stops or at checkpoints.[1] It is a cultural metaphor for life in a police state.

https://en.wikipedia.org/wiki/Your_papers,_please
Senast redigerad av rtyuio 2021-11-18 kl. 09:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in