Citat:
Ursprungligen postat av
IcyHeart
Det är helt enkelt viktigare i en pandemi att hålla smittotalen nere, än att tillfredsställa enstaka konspirationsteoretikers neuroser osv. Man får tugga i sig det bara, om man är så pass avvikande.
Det är ingen stor grej heller, det med evenemangen. Det är ett lyxproblem.
Det är bortskämt att öht gnälla på det. Bara att gå och ta sprutan om man är så oerhört sugen på nöjen. Prioriterar man bort det pga sina neuroser och vanföreställningar, så har man ju gjort sin egen prioritering.
Naturligtvis stannar det inte vid "de evenemangen" utan går vidare till att villkora anställning och besök på livsmedelsbutik, en utveckling vi redan ser i Australien, Centraleuropa och delar av USA. Och inte handlar det heller om några två sprutor utan det blir regelbundna varje halvår eller oftare.
Men inte ens när den dagen kommer lär väl ditt förhärdade ishjärta mjukna, för det handlar ju bara om att underkasta sig själv fullständigt i det att man frivilligt genomgår en förvandling från människa till patient. Du har själv frivilligt valt det och anser det även vara andras plikt – i ett samhälle får man ge och ta som du skrev.
Å andra sidan håller jag med dig, ta för all del sprutan om man tror på det här perverterade samhället och vill delta i dess sjuka nöjen. Om inte så förkasta det i grunden tillsammans med dess naturvidriga moral, kakistokratiska ledare och degenererade kultur. Inse att det är ett krig mot mänskligheten i vilket det endast finns två sidor att välja mellan– livet eller döden, mänskligheten eller nattens furste och hans apologeter. Det kommer inte finnas möjlighet till passivitet, antingen följer man med i djävulsdansen eller så ställer man sig helt utanför alla de bekvämligheter som det perverterade systemet erbjuder och kämpar för sin överlevnad. Ta sprutan och njut av en varm och bekväm död, ta inte sprutan och kämpa för ditt liv. Det är ett val vi alla måste göra, valet mellan att bli en smutsig och patetisk patient eller en stolt och fri människa.
Jag vet vilken väg jag väljer, har du bestämt dig för din väg?