2021-11-17, 22:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Hehe, härlig tant. Vad är hennes anledning att inte ta sprutorna?

Hon prioriterar inte direkt sin hälsa, om vi säger så.
Citera
2021-11-17, 22:34
Medlem
Autobahn76s avatar
Detta är bara småpotatis mot vad som komma skall. Det roligaste i kråksången är att de vaxxade är lika rökta men de har ingen aning om det ännu.
Passet har inget med hälsa att göra. Det har med kontroll och din ekonomi att göra. Idiotjävlar.
Citera
2021-11-17, 22:35
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Problemet uppstår när du lägger ihop orden vaccin + pass + krav.
Målet har varit vaccinpassen hela tiden. De vet mycket väl att de inte kommer stoppa någon spridning. Det är för att införa totalitärt kontrollsamhälle världen över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Fattar du inte att det till störst del beror på alla som haft smittan?
Nej, det beror på vaccineringen. Många fler är vaccinerade jämfört med hur många som haft smittan.
Citera
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Amanda Lind säger att det inte kan uteslutas att restriktioner och vaccinationsbevis kommer att införas även i andra situationer.
Vilka andra situationer pratar hon om?
Citat:
– Ingen ska avstå från ett evenemang av rädsla för att sitta bredvid ovaccinerade personer.
Rädsla för att vaccinet inte hjälper så bra som de lovat?
Citera
2021-11-17, 22:36
Medlem
Hur ska dom lösa det här på ett smidigt sätt tänker på ovaccinerade utrikesfödda när dom blir stoppade pga inget vaccinpass?
Citera
Medlem
Rodrigos avatar
Om det ändå på bred front är på ingång med medicinsk särbehandling så tycker jag att vi ska neka överviktiga människor i stora folksamlingar och evenemang och börjar registrera vad de köper hem i butikerna i form av ett kaloripass, även de med dålig kondition och olika välfärdssjukdommar som de dragit på sig i samband med vidlyftigt osunt leverne och dålig självkontroll ska kontrolleras. Det är ju i det stora hela dem som dör i detta. varför ska jag betala för dem och varför ska de belasta och stressa vårdpersonalen på grund av deras olust till att träna och leva ett sunt liv?

Ovan läggs ju in på löpande band på sjukhus oavsett om det flyter vaccin i halva deras blodsystem, de ökar dessutom för varje år och ockuperar hur mycker timmar från vårdpersonal och andra resurser som helst. de dör i multialltmöjligt och så hakar ett coronavirus i dem på vägen i deras redan utmärglade kroppar och bidrar till den dåliga statistiken som rigoröst mäts, som om det här är det enda viruset i världen som någon någonsin har avlidit av.
Senast redigerad av Rodrigo 2021-11-17 kl. 22:39.
Citera
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukka
Kan någon förklara för mig varför en ung och frisk som inte tagit vaccin inte ska få vara bland folk som tagit vaccin?😂
Tror inte någon klarar det eftersom du helt enkelt inte vill inse nyttan med det. Tänk på vad ordspråket "att både ha och äta kakan samtidigt" betyder. Ser vaccinmotståndare på samma sätt som människor som vapenvägrar men ändå vill leva i samhället han inte med livet som insats vill försvara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Nej, det beror på vaccineringen. Många fler är vaccinerade jämfört med hur många som haft smittan.
Och det vet du? Vet någon det? Känner många som testat sig i samband med att en familjemedlem haft Corona och det har visat sig att flera symtomfria likaså haft smittan. Betänk då alla som inte testat sig.
Senast redigerad av granskottet80 2021-11-17 kl. 22:40.
Citera
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
1600 inlägg på så kort tid 😮 Jag läste de 40 första och det var väl uppskattningsvis 1-2 vaccinerade samt 35 mycket aggressiva angrepp från antivaxare. Det är den normala uppdelningen, med massivt hat från antivaxarna.

Det jag finner märkligt är att det finns ett sådant förödande och brinnande hat i en fråga som jag personligen tycker är helt ointressant. Det finns en pandemi och det finns vaccin, som dessutom visat sig kraftfullt. Jag ser inga problem?
Att du inte kan se eller vill se problemet säger mer om dig än och den verkligheten du mycket tamt och infantilt försöker förvränga. Ska ge ett kort exempel, håll till godo och ha en fin kväll.

Ställer in julen – trots att 100 procent är vaccinerade

Regeringen i Gibraltar har beslutat att ställa in allt officiellt julfirande. Bakgrunden är att smittspridningen i det brittiska territoriet skenar – trots att samtliga vuxna är vaccinerade mot covid-19.
[...]

– Den drastiska ökningen av antalet personer som testat positivt för covid-19 de senaste dagarna är en skarp påminnelse om att viruset fortfarande är mycket utbrett i vårt samhälle och att det är allas vårt ansvar att vidta alla rimliga försiktighetsåtgärder för att skydda oss själva och våra nära och kära, säger hon.

https://www.friatider.se/staller-julen-trots-att-100-procent-ar-vaccinerade

Vad var det du nu påstod igen?
Inga problem och ett mycket kraftfullt vaccin... var det visst.
Citera
2021-11-17, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Nej, det är bara senaste steget. Hatet hos många antivaxare har funnits långt innan vaccinationerna tog fart. Det är ett djupt hat mot utplånandet av de så kallade fåren. Eliten vill tydligen utplåna alla välvilligt inställda får och bara behålla vaccinhatarna.

Såna där konspirationer gör du nog bäst i att ignorera. Det gör jag i alla fall och jag är ju enligt många här en "antivaxxer". Däremot ska man så klart reagera över beslutet att införa vaccinpass. Det är något konkret man kan diskutera och som har införts i många länder redan, så där har vi empiri att luta oss mot.
Citera
2021-11-17, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Och det vet du? Vet någon det?
Ja det förs statistik på det. Antal smittade och antal vaccinerade.
Att haft smittan her också skydd, men utan vaccineringen i tillägg till det så hade vi aldrig fått ner nivåerna på sjukhusinläggningar och dödsfall så här mycket.
Tyvärr fattar inte en del egoister det, utan de skiter i att vaccinera sig av diverse anledningar. Som tur är är de i kraftig minoritet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in