2021-11-17, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Nej, men hur vanligt är det att man diskuterar mistrail pga något som upptäcktes dagen innan juryn skickades iväg för övervägning?

Är ju bara det senaste i en tragisk serie av pinsamheter, från båda sidorna. Antingen har jag helt fel bild av juristkåren i Amerika eller så är denna rättegång ganska unik vad gäller det.

Domaren verkar å andra sidan inte alltför politiserad, även om han är lite virrig.
2021-11-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Nej, jag är helt övertygad om att ingen hade attackerat Kyle om han inte varit beväpnad.

Det är rent nonsens. Det finns hur många videos som helst från alla kravaller i USA från förra sommaren där oskyldiga och obeväpnade människor blev misshandlade och dödade.

Citat:
(sen är jag ännu mer säker på att han inte hade blivit attackerad om han inte hade varit där, men det är ju en annan fråga)

Om våldtäktsoffret bara hade låst in sig på sin toalett hela kvällen istället för att ta en runda på stan så hade ingen våldtäkt begåtts heller.
Senast redigerad av Reiwa 2021-11-17 kl. 22:10.
2021-11-17, 22:09
Medlem
Citat:
Nej, jag är helt övertygad om att ingen hade attackerat Kyle om han inte varit beväpnad.

(sen är jag ännu mer säker på att han inte hade blivit attackerad om han inte hade varit där, men det är ju en annan fråga)

För mig är det ologiskt. Generellt så brukar väl folk ändå fly om man vet att någon är tungt beväpnad? Visst finns det undantag, men tittar du på valfri video med skottlossning så ser man ändå folk springa ifrån situationen.
2021-11-17, 22:09
Medlem
skottlands avatar
Domaren gör det tydligt att han vet vad som står på spel och han är ganska avvaktande vad gäller de nya bevisen som åklagarsidan lagt fram. Han verkar vara med på försvarets noter, men vill förmodligen att juryn ska säga sitt innan han gör det. Han försöker verkligen agera så rättvist han kan – till försvarets förtret –, även om självförsvaret är självklart.
2021-11-17, 22:13
Medlem
Citat:

Det är ju rimligt att tro, särskilt iom att ingen annan blev mördad i Kenosha under demonstrationerna den dagen, men det kommer nog ingen här att erkänna.
2021-11-17, 22:14
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Ja det är det. Kan bara vara ett av två alternativ. Antingen så begick de ett misstag när de hanterade filen, eller så gjorde de det med avsikt. Oavsett så är det en katastrof för åklagaren.

Med tanke på att Åklagarens dator visades i PBS´s stream, med programmen Handbrake och Format Factory liggandes BREVID bevisfiler så anser jag det vara rätt glasklart. Men det är ju jag....
2021-11-17, 22:17
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Med tanke på att Åklagarens dator visades i PBS´s stream, med programmen Handbrake och Format Factory liggandes BREVID bevisfiler så anser jag det vara rätt glasklart. Men det är ju jag....
Ja man kan tycka det. Tyvärr så är där ingen kunnig person inne i salen som kan förklara varför det är ett problem.

Domaren hoppas på att juryn kommer fram till en oskyldig dom så att han inte behöver agera och få allt hat emot sig.
2021-11-17, 22:18
Medlem
man ser i flera videos att Kyle överlämnar sig till polisen...

Det är ungefär det rättegången handlar om ..varför var polisen utanför i en cirkel -

Nästa gång kommunister och neger förstör så kommer polisen gå in och brassa av sina tyngsta vapen.
2021-11-17, 22:20
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:

Samt om han tagit livet av sig dagen innan.
2021-11-17, 22:25
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punggung
Det är ju rimligt att tro, särskilt iom att ingen annan blev mördad i Kenosha under demonstrationerna den dagen, men det kommer nog ingen här att erkänna.

Nej det verkar inte så. Det där är ju problemet med vapenlagarna de har, bär du vapen så uppfattar folk dig som hot. Men försöker de avväpna dig så har du rätt att skjuta ihjäl de.

25 personer dog i samband med BLM demonstrationerna, som 15-26 miljoner deltog i, det låter verkligen livsfarligt.
2021-11-17, 22:30
Medlem
Citat:
Nej det verkar inte så. Det där är ju problemet med vapenlagarna de har, bär du vapen så uppfattar folk dig som hot. Men försöker de avväpna dig så har du rätt att skjuta ihjäl de.

25 personer dog i samband med BLM demonstrationerna, som 15-26 miljoner deltog i, det låter verkligen livsfarligt.

Jag tror att om han frias så kommer framtida demonstranter lära sig att det inte lönar sig att försöka avväpna potentiella skyttar, utan att de måste skjutas så att man sen kan åberopa självförsvar.

Cobra Kai regler:
Strike first. Strike hard. No mercy.

Fast då är det kluriga att USA:s polis kanske inte är lika tillåtande mot självförsvarare om de tillhör "fel" grupp, utan istället avrättar dem på plats. Oavsett vad som händer där kommer vapenkulturen leda till mer instabilitet och splittring.
2021-11-17, 22:35
Medlem
Återigen, ingen dog under kravallerna och demonstrationerna i Kenosha förutom dom två som Kyle sköt ihjäl. Hela detta påhittade tramset om att Kyle hade blivit mördad om han inte hade skjutit ihjäl två människor är nonsens.

Ingen annan som bar vapen och som var där för att skydda någon verksamhet skadades den kvällen.
Senast redigerad av Aloe-Blacc 2021-11-17 kl. 22:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in