2021-11-17, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Snart får du inte gå på evenemang.så synd det är om dig!

Jag kommer givetvis gå på alla evenemang jag känner för. Är du rädd? stackars dig! Du kan ju DÖ!!!!!
Citera
Medlem
Man kan väl inte kräva vaccinpass av folk som har genomgått sjukdomen. Det är ju ett välkänt faktum att de har betydligt bättre skydd än de som bara är vaccinerade.
Man borde alltså ha ett intyg på genomgången sjukdom också och detta borde i så fall ge fler rättigheter än vaccinpass
Citera
Medlem
C0ws avatar
Någon som vet om något sades vad som gäller för oss ovaxxade som haft smittan och blivit friska?
Citera
2021-11-17, 16:30
Medlem
Ullared kommer tappa många besökare med utlänsk härkomst
Citera
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Vänsterpartiet är väl de enda som är hyfsat nyktra i frågan.

De måste väl värna om sina MENA och antivaxxarröster?
Citera
Medlem
Hur ska det gå med alla kommande julbord? Restauranger omfattas av vaccinbeviskrav såvida de ”anordnar dans”. De flesta julbord jag gått på tidigare har varit på större lokaler där flera företag har julbord samtidigt så deltagarantalet överskridit 100 personer. Senare mot kvällen har de ofta öppnat upp dansgolv.

Det verkar som att ställen likt min ovanstående beskrivning kommer behöva kräva vaccinbevis för sina gäster… Eller hur tolkar ni andra det?
Citera
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Helt sjukt.

Min son har sin första dansuppvisning i december och vi har redan köpt biljetter. Kommer inte kunna gå på det nu. Samt kommer få avboka restaurangbesök där vi skulle firat (vaccinerad) mormor.

Citat:
Den hemställan som FHM lämnat till regeringen gäller bara allmänna sammankomster och offentliga tillställningar och där ingår inte restauranger (så länge de inte anordnar dans).

Nattklubbar - som ju anordnar dans - klassas däremot som offentlig tillställning och borde därför omfattas av kravet.

- Regeringen är beredda att hela tiden titta på vilka åtgärder som krävs och det är inte något som kan uteslutas framåt, säger Amanda Lind.
Svt frågor och svar.
Citera
2021-11-17, 16:31
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Jag kommer givetvis gå på alla evenemang jag känner för. Är du rädd? stackars dig! Du kan ju DÖ!!!!!

Du får vända i dörren, du är inte välkommen.
Citera
Medlem
Citat:
Snart får du inte gå på evenemang.så synd det är om dig!

Det kommer inte att vara ett krav att uppvisa vaccinationsbevis, vad är det folk inte förstår?!
Det. kommer. inte. att. vara. ett. krav.

Så korka inte upp skumpan för tidigt!!
Citera
Medlem
Besticks avatar
Citat:
De måste väl värna om sina MENA och antivaxxarröster?
Kanske. Jag vet inte. Sa bara att de är hyfsat nyktra i frågan.
Citera
2021-11-17, 16:33
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Att äga en hund är ju något som är frivilligt. Vill du resa kan du göra dig av med hunden eller lämna den på hunpensionat.
Sin egen kropp kan man inte lämna hemma. Skall jag vara tvungen att låta staten spruta in något i mitt blodomlopp för att jag skall få resa?
Desdutom är det ju högst tveksamt vad detta gör för nytta. Vaccinet skyddar inte mot spridning och knappt ens mot sjukdom.
Att kräva testning eller karantän vid resa är därför betydligt mer logiskt.

Att gå på evenemang är också helt frivilligt. Precis som att ta med vovven på semester.
Reglerna (att hundar ska vaccineras, samt i förlängningen även människor) är inte där för att jävlas med dig. Reglerna är där för att bekämpa allmänfarlig sjukdom.

För övrigt finns det "flera semesterländer", för argumentationens skull, som kräver diverse vaccinationer innan du får resa dit som människa. Ser ingen skillnad på detta rent logiskt. Dessa krav har funnits i decennier.
Citera
2021-11-17, 16:33
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Det kommer inte att vara ett krav att uppvisa vaccinationsbevis, vad är det folk inte förstår?!
Det. kommer. inte. att. vara. ett. krav.

Så korka inte upp skumpan för tidigt!!
j o d e t k o m m e r d e t a t t v a r a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in