2021-11-17, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Jag går ut så mycket jag vill
Snart gör du inte det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Där tog argumenten dina slut och invektiven tog över, antar jag?

Jag gav dig argument. Är du inte läskunnig?

Invektiven fick du på köpet eftersom du är en totalitär horunge som tycker att staten har rätt att villkora mina medborgerliga rättigheter. Såna som du äcklar mig.
Citera
Medlem
.-.-.s avatar
Vaccinpass kommer att införas men kommer samtidigt inte att bli ett krav.
Hur tänker dom där.
Sverige fortsätter med sin velartaktik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Nu vet jag inte hur det ser ut i alla länder, men åtminstone i Tyskland vill jag minnas är positivt antikroppstest efter genomgången sjukdom accepterat. Nu handlar dock det hela om att få så många som möjligt att ta sprutan, så att de inte nämner något alternativ är självklart, även om det sen skulle vara så att andra alternativ finns.

Exakt så är det! De nämnde ju ändå direkt att det inte kommer att vara ett krav men att de som saknar covidpass kommer att behöva följa vissa restriktioner.
Men naturligtvis väntar man med att säga vilka restriktioner det kan tänkas vara eftersom man hoppas på rusning till vaccinstugorna.

Så här står det i Expressen

"Vaccinationspasset är frivilligt, men de arrangörer som väljer att inte använda sig av det vid sammankomster och arrangemang inomhus med fler än 100 personer kommer att behöva följa andra restriktioner som Folkhälsomynidgheten återkommer med mer i detalj de närmsta veckorna."

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/just-nu-fhm-vill-infora-coronapass/
Citera
Medlem
Härligt slut på migration och invandring. Vi kan ju inte ta emot folk som inte tagit 2 sprutor på flyg eller släppa dem in på flygplatsen. Där finns ju fler än 100 människor så det går ju inte De får ju komma hit när de är vaccinerade . Eller???? Varför ställde inte medierna denna viktiga fråga.
Citera
2021-11-17, 16:26
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Är detta inom grundlagen?
Var det som skylldes på när vi inte reagerade snabbt nog i början av pandemin. Grundlagen.
Men plötsligt skyddar grundlagen oss inte från att göra skillnad på folk och folk baserat på medicinska orsaker, eller på tilliten av löften av amerikanska hyperkapitalistiska företag för den delen.

Finns det några bra guider på youtube om hur man marscherar i takt? Dags att lära sig det verkar det som. Man vill ju inte bli skjuten eller nekad bröd i brödkön.
Senast redigerad av AnOldBeginning 2021-11-17 kl. 16:29.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Exakt likadant här. Har även inventerat lite lätt i min bekantskapskrets (30-50 år) och få har haft bekräftad covid19 och ingen har blivit allvarligt sjuk. I samma krets har två fått allvarliga biverkningar av vaccinet med partiell ansiktsförlamning och proppar.

Rör sig om cirka 50 personer jag kollat upp innan jag inte orkade mer.

Inget vetenskapligt men för min personliga del och mitt beslut är det viktigt.
Liknande för mig då (30-60)
Mor far o även jag har haft det bekräftat. Ingen av oss blev sjukare mer än en dag.

Gjorde det för min egen skull.
Citera
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Ser inga somhelst problem med "vaccinpass". Vaccinpass är lika lite påtvingande som "hundpass" som EU införde för minst 10 år sedan om man ville ta med hunden utomlands på chartersemestern.

Vill man inte ta med hunden på utlandssemestern, behöver man inte skaffa "hundpass".
Samma sak med vaccinpass. Att gå på krogen, gå på konsert etc. är lika lite en mänsklig rättighet som att ta med sig hunden till Mallorca. Men "hundpass öppnar upp" möjligheten att ta med sig lille "Dogge Doggelito" till Mallorca. Så doggen inte har rabies och annan skit. Jämförbart med vaccinpass för människor gällande corona. Observera att våldtäkt inte stavas med "ck"..

Vad anser du är problemet?

Vad du pratar om är utrikeslagstiftning. Du är inte medborgare i EU, du är medborgare i Sverige där inrikes lagstiftning gäller.

Problemet är att friheter och rättigheter inskränks, där olika medborgare får olika rättigheter beroende på vilka läkemedel de tar. Det är ett socialt kreditsystem där man får olika fri- och rättigheter trotts att något lagbrott inte begåtts.

"Innocent until proven guilty" har bytts ut mot "guilty until proven innocent"
Senast redigerad av SYSTEMexe 2021-11-17 kl. 16:32.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcool911
Ge oss mer restriktioner!
Det är bara början snart blir det vaccinpass för gå in på en pizzeria och köpa pizza.

Vaccinera er hur jävla svårt kan det vara ta steget sticket känns knappt?
Citera
2021-11-17, 16:27
Avslutad
Rubrik: Vaccinpass införs i Sverige

Kontentan: ekot har hört att fhm vill införa vaccinpass.

Är TS journalist på en skvallertidning? Flashbacks trådar/rubriker blir sämre för varje år.
Citera
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Sett till hur stor procent av befolkningen som redan tagit det här 'vaccinet' känns det som att motståndet kommer att bli ganska lätt för de som hetsar om massvaccinering (dvs. om de offentliga siffrorna stämmer)

Jag måste ge en eloge till de som lyckats lura befolkningen runt om i världen, samtidigt som jag lider med mänskligheten. Har diskuterat vaccin med flera människor som jag trodde var hyfsat vakna, men när jag insett att de tagit vaccinet så har min uppfattning förändrats.

Själv säger jag att jag haft corona om någon undrar, har dock vad jag vet inte haft det, trots att jag levt mitt liv precis som innan denna förkylning. Har varit på slutsålda kryssningar flera ggr om, tränat, varit på krogen, åkt kollektivt i packade vagnar. Jag lever
Citera
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Jag gav dig argument. Är du inte läskunnig?

Invektiven fick du på köpet eftersom du är en totalitär horunge som tycker att staten har rätt att villkora mina medborgerliga rättigheter. Såna som du äcklar mig.

Snart får du inte gå på evenemang.så synd det är om dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in