2021-11-17, 15:02
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Ska bli kul att se hur de får ihop detta..

Arbetsplatser? Köpcentrum? Tunnelbanan? Eller blir det som vanligt ett halvtaskigt förslag som gäller en extrem liten del? Varpå många fler samlas på annan plats?
Tunnelbanan ja det blir spännande. Ska även bli intressant att se hur de motiverar denna diskriminering med tanke på att det nästan bara är vaccinerade som dör av det här viruset.
Citera
Medlem
Jag har nedsatt immunförsvar och blev därför rekommenderad vaccinering. Fick blodpropp efter första sprutan och det blev därför ingen andra. Räknas även jag som ovälkommen på era trevliga tillställningar?

Eller får jag en egen variant av pass? "ovaccinerad men av godkända skäl"
Eftersom jag räknas som ovaccinerad utgör jag ju enligt vissa en risk för ökad smittspridning och borde således inte få komma in. Men om jag av medicinska skäl inte bör ta spruta 2 så ska jag ju inte diskrimineras... så då släpps jag in?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Ja, när du säger det så tror jag att detta kanske främst kan ses som ett påtryckningsmedel för att få de yngre som valt bort vaccinet att vaccinera sig. Inför covidpass på evenemang och på krogen så får de upp procenten på yngre.
Tur man har egen bar hemma o kan styra upp privata evenemang. Mig får de inte så lätt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Ekot erfar att Folkhälsomyndigheten vill införa vaccinationspass för allmänna sammankomster inomhus över 100 personer.
Detta ska presenteras på en pressträff klockan 15.20. Förslaget väntas träda i kraft 1 december.

Vad blir reaktionerna?
Kommer det fler åtgärder?
Är åtgärden tillräcklig?

Min reaktion är att Sverige med alla dess invånare kan dra åt helvette, ni är patetiska små pissfittor som vänligt lägger upp röven för ett auktoritärt rövknull av de som tagit sig makten.

Ni är patetiska.
Citera
2021-11-17, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Vilka är de personer som är ansvariga för att ha fattat det här beslutet?

Regeringen.
Citera
2021-11-17, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikrodos
Jag har nedsatt immunförsvar och blev därför rekommenderad vaccinering. Fick blodpropp efter första sprutan och det blev därför ingen andra. Räknas även jag som ovälkommen på era trevliga tillställningar?

Eller får jag en egen variant av pass? "ovaccinerad men av godkända skäl"
Eftersom jag räknas som ovaccinerad utgör jag ju enligt vissa en risk för ökad smittspridning och borde således inte få komma in. Men om jag av medicinska skäl inte bör ta spruta 2 så ska jag ju inte diskrimineras... så då släpps jag in?

Du får verkligen inte vara med på roliga saker eller leva ett normalt liv.
Du släpps inte in någonstans
Citera
2021-11-17, 15:04
Medlem
Nu ska marionettdockorna samla sig för att föra vidare budskapet från högre makt om att införa covidpass kl 15:20. https://www.aftonbladet.se/a/OrlxPV

.
Citera
2021-11-17, 15:05
Medlem
Softers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish
Så vad händer om man bokat en musikal på förhand? Och man inte är vaccinerad?
Du får helt enkelt inte åka. Se det som att du avstår för mänsklighetens skull ❤
Citera
Medlem
TheGreatResistances avatar
Knappast oväntat, var bara en tidsfråga om när globalisterna skulle totalt gruppvåldta landet.

Nu är det officiellt.

Enda positiva är väl att marknaden för falska pass lär öka lavinartat, vilket är mycket bra för accelerationismen nu när gängen får ytterligare en inkomst.
Citera
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Ska bli kul att se hur de får ihop detta..

Arbetsplatser? Köpcentrum? Tunnelbanan? Eller blir det som vanligt ett halvtaskigt förslag som gäller en extrem liten del? Varpå många fler samlas på annan plats?

Jag tolkar ”allmän sammankomst” som någon typ av arrangemang, såsom konsert eller liknande.
Citera
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Nej det tror jag knappast. Det där är nån propaganda som de månglar i medierna.
En majoritet är vaccinerade i Europa och jag misstänker att i princip ingen av dem tycker att det skulle vara särskilt jobbigt med vaccinpass...
Citera
2021-11-17, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Du får helt enkelt inte åka. Se det som att du avstår för mänsklighetens skull ❤

Då måste man ju få pengarna tillbaka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in