2021-11-17, 14:34
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
Kan nog vara rätt väg att gå både för att få folk att vaccinera sig samt det huvudsakliga att få ner smittan

Ja, när du säger det så tror jag att detta kanske främst kan ses som ett påtryckningsmedel för att få de yngre som valt bort vaccinet att vaccinera sig. Inför covidpass på evenemang och på krogen så får de upp procenten på yngre.
Citera
2021-11-17, 14:35
Medlem
Bra, då slipper man årets julbord på jobbet
Citera
2021-11-17, 14:35
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Ja där kan ni ju sitta och smitta ner varandra och dra på er allahanda nya mutationer.

Medans vi andra lever ett liv med naturlig immunitet.
Använd inte skratt-emoji om du inte skrattar på riktigt.

Du vet lika väl som jag att detta bara är början. I sinom tid kommer sådana som dig att bli portade överallt. Du kommer inte tillåtas passera kommungränsen.
Citera
2021-11-17, 14:36
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Precis. Enda rimliga förklaringen för att ta såna beslut trots all kritik. Jag tror inte människor är efterblivna, lekmän såg det komma varför gjorde inte våra expertmyndigheter det?

Det kan ju vara så att FHM är inkompetenta att hantera en pandemi då de kappvänder hela tiden?
Citera
Medlem
Varför testar de inte att köra ett par större event tids mellanrum med 100+ vaccinerade som får uppvisa sitt vaccinpass för att vara med.
0 personer borde då inte bli smittade.

Testa sen att slänga in ett par ovaccinerade som inte bör på smittan , så borde 0 bli smittade där med.

Hela det här är ett dold tvång att gå och vaccinera sig.
Nej tack! Jag har sett biverkningar från vaccinationer och det räcker.
Citera
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverind
Svinbra! Håll er hemma era as! "Nä, jag vet bättre än världens samlade regeringar och vetenskapsmän." "Judarna ligger bakom coronan!"

Sitt hemma och känn så då, är bara bra för då vet vi var ni är sen är ni kanske inte såna som går ut så mycket ändå men ändå skönt attgaranterat slippa er.

"Skönt att slippa er"

På vilket sätt har du på stan blivit besvärad av folk som inte har tagit sprutan? Låter mer som att ni är paranoida och skapar problem endast i era huvuden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Håller helt med dig, att det förflyttar gränserna.
Absolut om det hade varit som FHM sa i september, evenemang inomhus med mer än 15000 deltagare, då hade det fortfarande varit illa, men ändå relativt begripligt. Men som nu med 100 personer bara är en ganska kraftig inskränkning, och därtill utan att vi ens har någon så extremt skenande smitta i Sverige. Extremt oroväckande ur demokratisk synpunkt.

De vet inte vad de håller på med uppenbarligen.

1 November slutar man testa vaccinerade för att det behövs inte.
17e November inför man vaccinpass och ska åter igen testa vaccinerade

Citera
2021-11-17, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Bra, då slipper man årets julbord på jobbet

En intressant fråga är om det gäller jobb.

Jobbmässigt så är det logiska att de börja rekommendera att jobba från hemmet också.
Citera
2021-11-17, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Bra fråga, jag tänkte precis samma.
Flygresa, tåg, stora butiker m.m.?

Allt, undantaget är tex bröllop i orten med 2000+ pers och fulla moskéer som vanligt.
I vård av åldringar så ska fortsatt fullvaccinerad jobba snuvig med karensdagar och sprida smittan.
Citera
2021-11-17, 14:38
Medlem
smoker27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salladsmix
Bara en tidsfråga tills sveriges tvångs-spruta

Kan genast säga aldrig att jag skulle ta den ändå
Citera
2021-11-17, 14:39
Medlem
Om inte det här får folk att vakna upp så är det nog godnatt på riktigt.
Citera
2021-11-17, 14:39
Medlem
gummihajens avatar
(FB) Regeringen: Behövs varken vaccinbevis eller deltagartak
Citat:
Ursprungligen postat av gummihajen
Detta är vad som kommer att hända i höst/vinter:
29 sep: Sverige öppnar upp, människor går på teater, konserter, matcher, krogar, restauranger mm.

okt-nov: Smittan kommer att börja öka ännu snabbare och brantare än vid tidigare "vågor". Eftersom vaccinerade vid det här laget inte kommer att behöva testa sig vid symtom så kommer det endast vara ovaccinerade som syns i coronastatistiken.

nov-dec: Regeringen och Fhm kommer efter en explosionsartad smittspridning med medföljande IVA-inläggningar och dödsfall att besluta att Sverige ska införa vaccin-pass för alla aktiviteter såsom restaurangbesök, konserter och sportevenemang. Detta kommer motiveras med att det endast är ovaccinerade som syns i statistiken (trots att vaccinerade inte ens testas).

Jag hoppas att jag har fel, men se till att komma håg detta inlägg om 2 månader.
Jag hade (tyvärr) delvis rätt iallafall…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in