2021-11-16, 22:06
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag hade ganska dålig koll på Ramsdale innan han blev en Gunner, och jag var en av de som var skeptisk till denna affär.

Men jäklar vad fel man tog... Ramsdale har verkligen visat sig att vara klassvärvning för oss. Är bara en tidsfråga innan Ramsdale är Englands nya nr-1.

Arsenal har en lång och tung och historia när det gäller att värva unga spelare från sämre klubbar, för att transformera de till världsstjärnor. Till skillnad från klubbar som tex Man United, Chelsea eller Liverpool så köper vi sällant dyra spelare som redan anses vara stjärnor.

Vet inte om jag hade en ministroke eller om alkoholen spökade när jag svarade dig senast, men jag är glad över att du förstod vad jag skrev (jag fattar själv inte ett enda ord av vad jag skrev). Angående Ramsdale håller jag med dig. Han var helt värdelös förr, men imponerar kraftigt i Arsenal. Just nu är han Englands bästa målvaktsalternativ, men det är nog värt att vara försiktig i sina hyllningar. Är han verkligen så här bra, eller ser vi bara någon form av ny klubb-boost? Jag tror att han är formstark snarare än en världsklasspelare. Någon Seaman tror jag inte att han kan bli, men absolut ett stabilt förstaval mellan stolparna i många år framöver.
Citera
2021-11-16, 22:11
Medlem
Citat:
Har aldrig rökt ngt öht i hela mitt liv.

Men saken är klar, Arsenal har en unik historia av att värva relativt billiga, unga, dvs okända spelare och sedan göra om de till stora världsstjärnor, vi köper sällant ”färdiga produkter”. Samma sak kan dock inte sägas om Liverpool, Man Utd, Chelsea eller Man City.
Haha rolig du!
Özil, Auba, Ödegaard, Mkhitaryan, Sanchez, Pepé, Van Persie, Henry, Arshavin, Cech, Walcott för att nämna några, sen att typ alla blev skitspelare i Gunners är en annan femma.
Om vi ska jämföra med Pool som du kallar köpeklubb så går det inte ens att jämföra
Citera
2021-11-16, 22:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Du undviker fortfarande min fråga. ESR har haft en bra säsong so far men du är ett arsenal fan och så klart säger du (hoppas) att han kommer bli en världsstjärna. Som neutral vill jag gärna se honom göra i alla fall minst två grymma säsonger. Tänk dig om ESR fick träna under Pep då hade han varit i foden klass, det tror jag verkligen.

// PoK
Att ESR har mer mer att bevisa har iaf inte jag förnekat. Men man ser tydligt vilken otrolig hög potential den grabben har, och fortsätter han i samma grad som han har visat under de sista 9 mndr, så kommer han definitivt att bli en superstar i framtiden. Men jag håller med om att en spelare som tex ESR hade utvecklats mkt snabbare om spelade under en manager av Pep’s kaliber.
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Vet inte om jag hade en ministroke eller om alkoholen spökade när jag svarade dig senast, men jag är glad över att du förstod vad jag skrev (jag fattar själv inte ett enda ord av vad jag skrev). Angående Ramsdale håller jag med dig. Han var helt värdelös förr, men imponerar kraftigt i Arsenal. Just nu är han Englands bästa målvaktsalternativ, men det är nog värt att vara försiktig i sina hyllningar. Är han verkligen så här bra, eller ser vi bara någon form av ny klubb-boost? Jag tror att han är formstark snarare än en världsklasspelare. Någon Seaman tror jag inte att han kan bli, men absolut ett stabilt förstaval mellan stolparna i många år framöver.
Vet ärligt talat inte vad du syftar på i första delen av inlägget? 😬

Men ja, Ramsdale är helt klart Englands bästa målvakt just nu. Frågan är bara om han kan hålla samma form över en hel säsong?
Citera
2021-11-16, 22:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Haha rolig du!
Özil, Auba, Ödegaard, Mkhitaryan, Sanchez, Pepé, Van Persie, Henry, Arshavin, Cech, Walcott för att nämna några, sen att typ alla blev skitspelare i Gunners är en annan femma.
Om vi ska jämföra med Pool som du kallar köpeklubb så går det inte ens att jämföra
Jag frågar igen, hur eftertraktad var Henry i 99, eller van Persie i 04 innan de kom till AFC?

Vilken klubb av Arsenal och Liverpool tror du att det var som spenderade mest pengar i åren mellan 97-07?
Senast redigerad av Generalandersson 2021-11-16 kl. 22:31.
Citera
2021-11-16, 22:52
Medlem
Citat:
Jag frågar igen, hur eftertraktad var Henry i 99, eller van Persie i 04 innan de kom till AFC?

Vilken klubb av Arsenal och Liverpool tror du att det var som spenderade mest pengar i åren mellan 97-07?
Du påstod att Gunners alltid värvat nobodys, när de värvat stora spelare hela tiden förutom de senaste åren då Gunners varit ett mittenlag. Att Henry lirade i Juventus säger väl allt.
Citera
2021-11-16, 23:37
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Du påstod att Gunners alltid värvat nobodys, när de värvat stora spelare hela tiden förutom de senaste åren då Gunners varit ett mittenlag. Att Henry lirade i Juventus säger väl allt.
Har aldrig hävdat att Arsenal alltid har värvat ”nobodys”. Däremot så skrev jag att vi har en tung o anrik historia av att värva unga dvs okända spelare, och sedan transformera de om till världsstjärnor.

Henry var en dunderflopp i Juventus... och han spelade på mittfältet/kanten under hela hans seniorkarriär innan han kom till Arsenal. van Persie var inte särskilt eftertraktad när han först kom till oss i 04.
Senast redigerad av Generalandersson 2021-11-16 kl. 23:43.
Citera
2021-11-16, 23:48
Avslutad
Citat:
Har aldrig hävdar att Arsenal alltid har värvat ”nobodys”. Däremot så skrev jag att vi har en tung o anrik historia av att värva unga dvs okända spelare, och sedan transformera de om till världsstjärnor.

Henry var en dunderflopp i Juventus... och han spelade på mittfältet/kanten under hela hans seniorkarriär innan han kom till Arsenal. van Persie var inte särskilt eftertraktad när han först kom till oss i 04.
Tja, jag håller på ett annat lag som ska överleva bland alla rika buy-ups lag men Arsenal har faktiskt gjort det bra som femma i Premier League.

Fast jag må säga det här, @rse-nal hade tur som vann mot Norwich, efter första kvarten hade gunners inget att säga till om. Det var var bara en kontring som avgjorde det.
Citera
2021-11-17, 02:50
Medlem
Citat:
Har aldrig hävdat att Arsenal alltid har värvat ”nobodys”. Däremot så skrev jag att vi har en tung o anrik historia av att värva unga dvs okända spelare, och sedan transformera de om till världsstjärnor.

Ja stämmer att Arsenal brukar köra på unga spelare men de är definitivt inte det enda laget som gör det, sen kan det diskuteras om de blir världstjärnor eller inte.
Citera
2021-11-17, 04:50
Medlem
Citat:
Har aldrig rökt ngt öht i hela mitt liv.

Men saken är klar, Arsenal har en unik historia av att värva relativt billiga, unga, dvs okända spelare och sedan göra om de till stora världsstjärnor, vi köper sällant ”färdiga produkter”. Samma sak kan dock inte sägas om Liverpool, Man Utd, Chelsea eller Man City.
Ben White 500 miljoner är de billigt?
Ödegaard 400 miljoner är de billigt?
Citera
2021-11-17, 05:02
Medlem
Arons avatar
van persie var ingen storstjärna innan han kom till arsenal från feyenoord
Citera
2021-11-17, 07:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ja stämmer att Arsenal brukar köra på unga spelare men de är definitivt inte det enda laget som gör det, sen kan det diskuteras om de blir världstjärnor eller inte.
Har aldrig påstått att Arsenal är det enda laget som satsar på unga spelare. Men vi har en lång o anrik historia av att värva och/eller ta fram unga spelare och göra de till världsstjärnor, mer så än vad de övriga engelska klubbarna har. Helt sedan 70-talet så har the Gunners satsat ungt, vi köper nästintill aldrig färdiga produkter eller dyra spelare.
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
van persie var ingen storstjärna innan han kom till arsenal från feyenoord
Exakt så.

van Persie var inte speciellt eftertraktad när han först kom till Arsenal.
Citera
2021-11-17, 07:42
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Nej, absolut inte. Det är snarare så att det är du som har en snev världsbild på div saker o ting.

Torres var kanske världens mest eftertraktade anfallare i ca 2006/07, och klubbar som bl.a. Chelsea, Man United & Barcelona var alla ute efter Torres’ signatur innan han värvades av Liverpool. Suarez var klubbar som Arsenal, Inter och Borussia Dortmund intresserade av, innan han stack till Liverpool. På tal av Hyypia, så var ju han en helt OK spelare. Men världsklass?🥴 knappast. Däremot så har Robertson utvecklats stort i Liverpool, det kan jag ändå hålla med om. Salah var för en 7-8 år sedan en av de mest eftertraktade forwarderna inom fotbollsvärlden, och en rad klubbar över hela Europa slogs då om Salah’s signatur. Mane var högt eftertraktad redan när han spelade för Red Bull Salzburg, och han hade en briljant förstasäsong i EPL med Southampton. Fabinho var, tillsammans med Mbappe, Monaco’s 2 viktigaste o bästa spelare under 16/17 när de nådde semifinal i UCL.

Kort o gott, så var 98% av de spelarna som du nämnde redan väletablerade världsklasspelare länge innan de kom till Liverpool.

Hur var det med egentligen med spelare som tex Henry eller van Persie innan de kom till the Gunners? Huh?

Men lilla vän...hur ska du ha det?
Ena stunden pratar du om att vi värvar i stort sätt enbart klara världsklass spelare och nu mummlar du om eftertraktade spelare... självklart är de flesta spelare som går till större klubbar även eftertraktade av fler klubbar. Vem utav de jag räknade upp var etablerade världsklasspelare? Ingen.

Men detta är precis som vanligt din taktik...att vända och vrida på allas ord så det ska passa dig och din skeva bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in