2021-11-16, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MieFredriksen
Om jag vill vaccinera mig 10 gånger eller ingen alls ska jag själv bestämma. Om jag betalar för de 8 gångerna själv. De som inte vaccinerar sig får väl teckna egen sjukförsäkring som täcker för corona ifall de skulle behöva vård för just covid. Sen får de andra som är så himla rädda ta två sprutor till, om de vill.

Det låter fint. Så länge som alla andra som frivilligt utsätter sjukvården för onödig belastning också tecknar sådan

Tex: bilförare, cyklister, elitidrottare, vanliga motionärer, folk som inte motionerar, rökare, snusare, dataspelare, piloter, mm mm.
Citera
2021-11-16, 19:54
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsgobrandon
Fast det har jag ingen lust att göra
Är det därför du inte bryr dig om att staten frihetskränker människor med sådana lustar och behov? Det är bara när det är din frihet blir påverkad som det är totalitärt förtryck?
Citera
2021-11-16, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Du kan köpa en bil, äga den, bilen är din. Men du får inte köra den om du inte har körkort. Ingen tvingar dig att ta körkort.

Om du menar att vaccinpass vore som ett körkort så fallerar din analogi då ett körkort 1) inte är något som injiceras samt 2) inte något som multi reglerar vad du får och inte får göra i samhället.
Senast redigerad av S0urce 2021-11-16 kl. 19:57.
Citera
2021-11-16, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Din analogi fallerar då ett körkort 1) inte är något som injiceras samt 2) inte något som multi reglerar vad du får och inte får göra i samhället.

Vi har tusentals lagar och regler i samhället, vaccinpasset kommer bara bli en till.
Citera
2021-11-16, 20:00
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Och komservatismen vill ha en stor stat menar du?

Lägg av nu. Håll dig till ämnet.
I vilken alternativ verklighet lever du i där sådana här utsagor inte är att ge uttryck för ett liberalt synsätt?
Själv förespråkar jag en så liten stat som möjligt med en så stor individuell frihet som möjligt

[....]individuell frihet [är] det viktigaste att värna om.
de Maistre, Spengler, Jünger med flera håller inte med dig. Konservatismen handlar om att bevara det som fungerar - statsskick som fungerar. Exempelvis absolutistisk monarki. Den bryr sig inte om storleken på staten per se.
Citera
2021-11-16, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Vi har tusentals lagar och regler i samhället, vaccinpasset kommer bara bli en till.

Kanske, kanske inte. Faktum kvarstår att vaccinpass != körkort. Dessutom är ett vaccinpass ganska IQ-befriat, eller trodde du att ett vaccinpass skulle minska Corona i samhället ? Varför ? Till vilken kostnad ?

Bättre med ett raspass som inte tillåter babbar i Sverige. Det skulle per se faktiskt göra skillnad.
Senast redigerad av S0urce 2021-11-16 kl. 20:03.
Citera
2021-11-16, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
I vilken alternativ verklighet lever du i där sådana här utsagor inte är att ge uttryck för ett liberalt synsätt?
Själv förespråkar jag en så liten stat som möjligt med en så stor individuell frihet som möjligt

[....]individuell frihet [är] det viktigaste att värna om.
de Maistre, Spengler, Jünger med flera håller inte med dig. Konservatismen handlar om att bevara det som fungerar - statsskick som fungerar. Exempelvis absolutistisk monarki. Den bryr sig inte om storleken på staten per se.
Om du är intresserad över ideologiska diskussioner så byt forum eller diskutera med någon annan. Jag är inte intresserad.
Citera
2021-11-16, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Är det därför du inte bryr dig om att staten frihetskränker människor med sådana lustar och behov? Det är bara när det är din frihet blir påverkad som det är totalitärt förtryck?

Nja, men när staten vill injicera något i min kropp mot något dom hävdar är jättefarligt, när det jag upplever med mina egna sinnen är jämförbart med en vanlig förkylning. Då drar jag öronen åt mig. När man dessutom vet hur kloka beslut pappa staten vanligtvis brukar göra
Citera
2021-11-16, 20:05
Medlem
Om inte smittan minskar kanske man måste införa fotboja på vaccinmotståndare, i värsta fall häkte.
Citera
2021-11-16, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
En dikt av Martin Niemöller, en tysk präst och berömd Hitlermotståndare:

Först kom de för att hämta judarna,
men jag höjde inte min röst
för jag var inte jude.

Sedan kom de för att hämta kommunisterna
för jag var inte kommunist.

Sedan kom de för att hämta socialdemokraterna
för jag var inte socialdemokrat.

Sedan kom de för att hämta fackföreningsfolket
för jag tillhörde inte någon fackförening.

Sedan kom de för att hämta mig
och då fanns det ingen kvar
som kunde tala för mig.”

Bra skrivet!

Idag såg på ett visst ställe i en viss stad omkring 100 personer stå i kö vid en skåpbil för att vaccinera sig. Någon sorts mobil doktor.

De stod med omkring 1 dm lucka! Djävligt tät kö, så jag gick en omväg.

Hur många idioter finns det? Vad hände med att hålla avstånd till främmande människor 2 meter, tvätta händerna, munskydd m.m.?
Citera
2021-11-16, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globalist-sossen
Djur vilket inkluderar våra husdjur sprider Coronaviruset lika mycket som människor och kan trigga fram nya mutationer, skall du sätta djur i häkte?

"Eight large cats at the St. Louis Zoo recently tested positive for the coronavirus, the first reported outbreak among animals at the Forest Park attraction."

Fakta om djur och Corona:

https://news.stlpublicradio.org/coronavirus/2021-11-12/lions-jaguars-and-other-cats-at-the-st-louis-zoo-test-positive-for-coronavirus

https://www.cbsnews.com/news/covid-19-deaths-snow-leopards-nebraska-zoo/

https://www.channelnewsasia.com/singapore/covid-19-animals-human-transmission-lions-zoo-night-safari-positive-2307331

https://www.theintelligencer.com/news/article/Animals-are-also-able-to-be-infected-with-16595707.php

Åtta katter på St Louis zoo känns inte så relevant?! Men om det inte passar finns ju alltid Rumänien att bosätta sig i, där är vaccinmotståndarna nästan i majoritet.
Citera
2021-11-16, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvaverket
Bra skrivet!

Idag såg på ett visst ställe i en viss stad omkring 100 personer stå i kö vid en skåpbil för att vaccinera sig. Någon sorts mobil doktor.

De stod med omkring 1 dm lucka! Djävligt tät kö, så jag gick en omväg.

Hur många idioter finns det? Vad hände med att hålla avstånd till främmande människor 2 meter, tvätta händerna, munskydd m.m.?

Folk är så dumma så man skäms.. regeringen tar bort restriktionerna, ååh vad skönt, nu kan vi äntligen kramas igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in