2021-11-16, 13:41
Medlem
Mycket bra!

Förtroendet för staten kommer självfallet att öka eftersom detta påvisar att de håller efter folkets intressen.
Citera
2021-11-16, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
Men ett V-pass är väl bara tillälligt? Sprutorna räcker väl bara max ett halvår?

Kommer den som tagit två sprutor men vägrat fler, få ett giltigt pass? Eller gäller det bara dem som är duktiga och tar sprutorna hela tiden så länge som FHM säger det?

Och för att inte passen ska vara lätta att förfalska så är de ju krypterade... och då behövs ju en speciell "läsare" för att kunna se om passet är giltigt eller ej. Ska varje butik få en sån läsare då?

Lättare att de som inte är berättigade till ett pass måste ha en armbindel med gul stjärna eller nåt, ju

Bankerna kan ju rycka in här och ha en liten flagga i sin databas med kunder som anger vaxx eller ej.
Denna flagga kan då korterminalerna kika på och neka/godkänna köp.
Bankerna har ju ålagts att hela tiden uppdatera sin "kundkännedom" så detta blir bara ett enkelt tillägg.

Fö så ser jag inte alls, på något sätt, överhuvudtaget hur ett vaccinpass skulle kunna göra någon nytta för någon (annan än de som dollar på hanteringen o försäljningen av vaccinen)
Senast redigerad av MrStreamer 2021-11-16 kl. 13:44.
Citera
2021-11-16, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Samma här, alltså SARS-CoV-2 och utvecklingen. Jag har följt den stora tråden från 2020-01-17 dagligen. Men då fanns inga antivaxxers utan de har dykt upp på senare tid.
Rätt intressant med hur olika länder har tagit hand om pandemin på olika sätt.
Flera var rätt snabba med vaccinpass efter vaccineringarna kom igång.
Dock inte Sverige som hela tiden varit sena med allt.

Vad tror du, kommer det införas vaccinpass i Sverige och av vilken anledning då?

Jag tror inte ett skvatt på sådant då nyttan är i stort sett obefintlig.

Nyttan för att minska spridning är nära noll vad det verkar.
Nyttan för att medicinera flera och därmed sälja mer vaccin är större.
Citera
2021-11-16, 13:44
Medlem
Hrass avatar
Nu när Magda tillträder och det ska börja kvinnostyras blir det väl mer hysteri i politiken kan man tänka sig.

Det passa nog många av er förkylningsrädda som ropar efter munblöjor och lockdowns och Covidbevis.
Citera
2021-11-16, 13:46
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Nyttan för att minska spridning är nära noll vad det verkar.
Nyttan för att medicinera flera och därmed sälja mer vaccin är större.
Och du tror det är därför FHM har funderingar på det av den orsaken?
Rena rama konspirationstankar från dig.

Om FHM diskuterar sådant är för att de ska verka vara kraftfulla och åstadkomma något.
Men lugn bara lugn, regeringen kommer aldrig bidraga till något sådant.
Citera
2021-11-16, 13:50
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Nu när Magda tillträder och det ska börja kvinnostyras blir det väl mer hysteri i politiken kan man tänka sig.

Det passa nog många av er förkylningsrädda som ropar efter munblöjor och lockdowns och Covidbevis.
Det är ju ni antivaxxers som ständigt tar upp sådan saker.
Är det det du vill ha?

Men du glömde det som tråden handlade om, vaccinpass.
Vill du ha det också eller vad gnäller du för?

Du en orolig stackare.
Citera
2021-11-16, 13:51
Medlem
Dom har inget mandat att tvinga folk att injicera kemiska substanser. Vi måste försvara den medicinska friheten. Man ska inte behöva visa identitetshandling för varje jävla korvgubbe man handlar en korv med bröd hos. Betänk att ett sådant system även ger enorma möjligheter för kriminella att kartlägga offer för att kunna genomföra exempelvis rån i hemmet.
Citera
2021-11-16, 13:54
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Det är ju ni antivaxxers som ständigt tar upp sådan saker.
Är det det du vill ha?

Men du glömde det som tråden handlade om, vaccinpass.
Vill du ha det också eller vad gnäller du för?

Du en orolig stackare.
Nä, pass står med där som "Covidbevis"

Dessa saker hör inte hemma i en demokrati eller är något som en frisk person villigt skulle underkuva sig:
  • Lockdown
  • Munblöjor
  • Vaccinpass

Allra minst för ett milt förkylningsvirus. Visst att man kan vara orolig om man är skröplig 70-plussare som haft KOL sedan 70-talet, men då ska man ju redan ha varit prioriterad och fått sina sjutton vaccindoser.

Du har förövrigt suttit och bajsat ner dig över den milda förkylningen i Covid-tråden sedan förra året, så vad du spelar för charader vet jag inte. Maken till fjolla.
Citera
2021-11-16, 13:58
Medlem
Citat:
Och du tror det är därför FHM har funderingar på det av den orsaken?
Rena rama konspirationstankar från dig.

Om FHM diskuterar sådant är för att de ska verka vara kraftfulla och åstadkomma något.
Men lugn bara lugn, regeringen kommer aldrig bidraga till något sådant.

Ja, det är konspiration och inget jag tror FHM har som avsikt.
Däremot kan beslut dom tar påverkas av detta, stora lobbyorganizationer världen över
Säger inte det är så men det är något man inte bör förkasta rakt av, det är enorma summor det handlar om.
Denna vaccinationshets anser jag iaf som helt oproportionerlig och utan verifierad vetenskap som stöd.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Nä, pass står med där som "Covidbevis"

Dessa saker hör inte hemma i en demokrati eller är något som en frisk person villigt skulle underkuva sig:
  • Lockdown
  • Munblöjor
  • Vaccinpass

Allra minst för ett milt förkylningsvirus. Visst att man kan vara orolig om man är skröplig 70-plussare som haft KOL sedan 70-talet, men då ska man ju redan ha varit prioriterad och fått sina sjutton vaccindoser.
Inget av de saker du tar upp i ditt inlägg har det varit krav på i Sverige.
Möjligen i din fantasi.
Jo munskydd för de som måste vaccinera sig eller besöka en vårdcentral men det har väl inte påverkat dig.

Ni antivaxxers målar upp detta så otroligt.
Lugna ner dig och koppla av.
Inget mer kommer hända i Sverige. Däremot kommer du få problem i andra länder som tillämpas bevis på att man är vaccinerad.
Citera
Medlem
Sheepahederns avatar
Citat:
I denna tråd diskuterar vi vaccinpass, Håll dig till ämnet annars kommer mod ta oss i öronen.

Varför är du orolig för ett vaccinpass som aldrig kommer bli verklighet i Sverige under danna pandemin?

Jag är inte orolig över passen i sig.

Hade jag kunnat lita på ansvariga för vaccinen och att dessa är så bra som dom tycks vilja få oss att tro, så hade jag vaccinerat mig just nu. Är vaccinerad mot annat inkl. TBE. Men dessa är testade till en helt annan grad.

Införa pass av något(oavsett land/område) som fortfarande inte har passerat alla testfaser är helt befängt om du frågar mig.
Citera
2021-11-16, 14:01
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rugg
Dom har inget mandat att tvinga folk att injicera kemiska substanser. Vi måste försvara den medicinska friheten. Man ska inte behöva visa identitetshandling för varje jävla korvgubbe man handlar en korv med bröd hos. Betänk att ett sådant system även ger enorma möjligheter för kriminella att kartlägga offer för att kunna genomföra exempelvis rån i hemmet.

Ja och det är därför de använder vaccinpasset som incitament för att få folk att vaccinera sig. Sverige kommer att gå samma väg som många andra länder i Europa, dvs införandet av ett vaccinpass aka. FNs globala pass. Detta gör att länderna inte längre får kontroll över sina medborgare utan makten flyttas till FN. Det var alltid målet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in